Artykuły i relacje z podróży Globtroterów Dodaj do: wykop.pl

Wielka Rafa Koralowa Australii > AUSTRALIA

Beata & Tomek Globetrotting Beata & Tomek Globetrotting relacje z podróży

Zdjęcie AUSTRALIA / Queensland / Great Barrier Reef / Zielony Zolw WodnyJest to największa na Ziemi pojedyncza struktura wytworzona przez organizmy żywe, widoczna nawet z kosmosu. Jej poczatki szacuje sie na 18 milionow lat temu i ta struktura ciagle sie zmienia.

Park Narodowy i Rezerwat Ptakow Michaelmas Cay ;-)

Na rafe oddalona o 40 km od Cairns zabral nas katamaram zwany Duchem Oceanu wraz z innymi 40 osobami na pokladzie. Niebo bylo bardzo zachmurzone i obawialiśmy się, że woda nie będzie jasne i przejrzysta, ale załoga nas szybko uspokoila ze pogoda jest zazwyczaj zupełnie inaczej na rafie niz na wybrzeżu. Mialo to sens skoro wysokie góry polozone wzdłuż wybrzeża, pokryte sa lasem tropikalnym, ktory przyciągają chmury do zbierania wody. Droga na rafe byla pod prąd, więc można sobie wyobrazić, jak bardzo była wyboista... może 5 osób, w tym ja, ​​nie używało brązowych woreczkow, jeden po drugim, zapewniajać tym samym dobre jedzenie rybom poza burta hahha Początkowo zdecydowaliśmy się usiąść z przodu łodzi i woda wylewala się na nas za każdym razem jak katamaranem szedł pod duża fale ;-) Mimo super widokow i bardzo orzezwiajacej wody, nie pomogło to Tomkowi z poczuc sie lepiej więc przenieśliśmy się do tyłu, gdzie mógł on przyłączyć się do klubu " osób z brązowymi torebkami " hahah Ja zas udalam sie salonu, aby posłuchać prezentacji biologa morskiego, gdzie pozostałe 4 osoby, które nie były chore przyłączył się do mnie ;-)

Kiedy w końcu dostaliśmy się do rafy, po pierwsze, mogliśmy obserwować załoge jak karmili wielkie kolorowe ryby. Wydawaoł się, ze sa one bardzo przyzwyczajone do codziennego żywienia ku uciesze turystów i wykonywaly to przedstawienie doskonale bijac sie o pokarm, wyskakujac z wody itd itp ;-) Nastepnie mieliśmy wybor albo iść snorkelowac albo skorzystać z łodzi typu semi-sub, aby zobaczyć głębsze części rafy. Tomek początkowo sie na to pisal, ale potem zostały poinformowany, że semi-sub powoduje jeszcze wieksze problemy zoladkowe wiec biedny zrezygnował. Ponownie wiec ja i te same 4 osoby jak poprzednio zatopilismy sie pod wode w bardzo klaustrofobicznej szklanej łodzi ;-) To był piękny widok, mimo że wiele koralowców zostało zniszczonych lub przewroconych przez Cyklon Yasi w lutym tego roku. Biolog morski powiedział nam, że szkody sa mniejsza niż oczekiwano, a natura radzi sobie z nimi bardzo dobrze ;-) Podobno, że tylko 70% korali musi byc żywych w jednym czasie poto by inne, nowe korale mogły przyłączyć sie do tych martwych i rosnac. Przyroda musi przechodzic ten cykl juz od milionow lat i i przetrwała. Po naszej wycieczce serwowali obiad!! Klaustrofobiczna lodz sprawila, ze ja nie czulam sie wtedy najlepiej a Tomek zdolal wydobrzec i zajadal sie bufetem z owoców morza . Jesli chodził o mnie ... no cóż ... sucharki i herbata wystarczyly ;-) Po obiedzie w końcu dotarlismy do wysepki i mieliśmy około 2,5 h zabawy w wodzie ;-)

Niewatpliwie najciekawszymi chwilami musza być: plywanie z gigantycznym zielonym żółwiem i bycie w odleglosci nie więcej niż 0.5 m od plaszczek i gigantycznych małży. Poza tym sam koloryt podwodnego zycia na rafie powala na kolana (oczywiscie metaforycznie bo w wodzie sie nie da);-)

AUSTRALIA / Queensland / Great Barrier Reef / Zielony Zolw WodnyAUSTRALIA / Queensland / Great Barrier Reef / Gdzie jest Nemo?AUSTRALIA / Queensland / Great Barrier Reef / Moorish IdolAUSTRALIA / Queensland / Great Barrier Reef / Morski ogorekAUSTRALIA / Queensland / Great Barrier Reef / My po drodze na rafe ;-)AUSTRALIA / Queensland / Great Barrier Reef / snorkelAUSTRALIA / Queensland / Great Barrier Reef / squidAUSTRALIA / Queensland / Great Barrier Reef / Giant ClamAUSTRALIA / Queensland / Great Barrier Reef / PlaszczkaAUSTRALIA / Queensland / Great Barrie Reef / Zielony Zolw Wodny

Beata & Tomek Globetrotting dołączył
01.08.2011

Beata & Tomek Globetrotting 2011-09-27 15:53:32

od marzen sie zaczyna a potem to juz jakos idzie ;-) ty tez juz troche zwiedziles ;-)

tkos dołączył
29.11.2009

tkos 2011-09-21 00:45:31

Moje marzenie ;) Zazdroszczę i pozdrawiam ;D

4. Artykuły są akceptowane przez administratora i dopiero wtedy pojawiają sie na stronie.

Najaktywniejsi Użytkownicy

Nowi użytkownicy

Nowości

10-16
Rowerem przez Szwecję na Nordkapp i z powrotem

Nordkappp przyciąga wielu z nas, nawet jeśli trudno o kompana podróży, warto wyruszyć w tym kierunku ... Przekonajcie się!

11-05
Najlepsze zdjęcia października!

W długie jesienne wieczory nic tak nie cieszy oczu i serca jak piękne zdjęcia z podróży! Zapraszamy więc do galerii TOP30 :-)

08-08
Namsan - Świat Buddów wyrzeźbiony...
08-05
Jezioro Tonle Sap...
06-24
Preikestolen czyli spojrzenie w p...