Kamperem do Hiszpanii – relacja > HISZPANIA

KamperHisp KamperHisp Dodaj do: wykop.pl

Zdjęcie HISZPANIA / Katalonia / Siurana / U bram PrioratuAmerykański autor powieści i książek podróżniczych, Paul Theroux, powiedział: "Turyści nie wiedzą gdzie byli, podróżnicy nie wiedzą gdzie będą".

Karawaning uprawiają podróżnicy. Jesteśmy tego pewni. Aby zachęcić Was do podróżowania dzielimy się z Wami relacją z zimowej wyprawy, która mamy nadzieję, pozwoli Wam dostrzec, że forma spędzania wakacji ma ogromny wpływ na ich odbieranie i przeżywanie. Może wcale nie trzeba jeździć w nowe miejsca, aby przeżyć coś wyjątkowego, innego niż wszystko do tej pory? Może wystarczy wybrać się na wakacje kamperem?

Jedziemy!

Wyruszamy wczesnym, piątkowym popołudniem z nastawianiem, że w związku z rozpoczynającymi się feriami sporo czasu możemy spędzić w korkach. Okazuje się jednak, że z Warszawy wyjeżdżamy płynnie i bez jakichkolwiek opóźnień. Na A2 oraz drodze S8 w kierunku Wrocławia ruch jest umiarkowany i już niecałe 4 godziny później zbliżamy się do granic stolicy Dolnego Śląska. Jest jeszcze na tyle wcześnie, że po krótkim postoju i zmianie za kierownicą decydujemy się na dalszą jazdę. Nocleg planujemy w okolicach Drezna. Niestety temperatury poniżej zera sprawiają, że musimy zatrzymać się w hotelu. Korzystając z google maps znajdujemy motel przy autostradzie, gdzie dzwonimy, aby upewnić się, że znajdzie się dla nas miejsce.

Nazajutrz, po śniadaniu ruszamy dalej. Pogoda dopisuje, a z każdą godziną termometr wskazuje coraz wyższą temperaturę. W okolicach Norymbergi zatrzymujemy się na obiad. Świeci piękne słońce, które zachęca do krótkiego odpoczynku na dachowym łóżku. W końcu czas najwyższy zacząć ćwiczyć śródziemnomorski styl życia, aby nie zawracać głowy Hiszpanom w czasie sjesty. (...)

Kempingi w okolicach Barcelony.

Cel bez zmian – słońce i plaża. Jeszcze wieczorem sprawdzamy warunki pogodowe w okolicach Barcelony. Kolejny przystanek to Camping Vilanova, nazywany również Vilanova Park. Podjeżdżamy pod bramę i od razu wiemy, że raczej dokonaliśmy dobrego wyboru, albowiem… stajemy w kolejce kamperów przy recepcji, aby móc się zameldować i wjechać na kemping. Takiego obłożenia zupełnie się nie spodziewaliśmy. Szybko okazuje się skąd tak duża popularność tego miejsca. Przy atrakcyjnej cenie, 28 euro za dobę (stawka dla posiadaczy karty CKE), kemping oferuje absolutnie wszystko, czego można oczekiwać i jeszcze więcej. Każda parcela ma własne ujęcie wody (to nic nadzwyczajnego w Hiszpanii) oraz odprowadzenie nieczystości – szarej wody (a to już rzadkość). Są tu supermarket, bar, restauracja i sklep z pamiątkami. W łazienkach jest czysto, ciepło i każda z nich posiada małą oranżerię z palmami i fikusami. Są tu też pralnia i suszarnia. Co 30 minut, z przystanku przy bramie kempingu, odjeżdża autobus do Vilanova i la Geltru, a co godzinę, drugi do Barcelony. (...)

Priorat.

Deszczowa Francja, która nie dała nam większej szansy na delektowanie się jej urokami, spotęgowała w nas potrzebę wypicia wyjątkowego wina.
Zaparkowaliśmy kampera u bram Prioratu. To niewielki region winny, znany nielicznym. Tutejsze wzgórza na których, w słońcu, uprawiana jest winorośl, to mieszanka łupków i kwarcytu. Podobnie jak w dolinie Douro, również tu, krzewy sadzi się na stromych zboczach, na wysokości 100-700 metrów n.p.m., a maszynowe zbieranie owoców jest niemożliwe. Ziemia jest wymagająca, ale to wręcz idealne miejsce dla odmian takich jak Grenache czy Carignan. Wielu znawców win uważa, że tutejsze wina należą do najbardziej elitarnych.

Łącznie przejechaliśmy 5 700 km, a za kierownicą spędziliśmy blisko 60 godzin. Sporo jak na dwa tygodnie.
To co nas zaskoczyło pozytywnie, to ceny kempingów. Za najtańszy zapłaciliśmy 15 euro, a za najdroższy 30 euro. Trzeba przyznać, że ceny kempingów w Hiszpanii w stosunku do oferowanego standardu są atrakcyjne. Ale, o dziwo, tamtejsze zimowe stawki są tylko trochę niższe od tych, które latem spotkamy w Norwegii.

Niewielkie było też zużycie gazu – mniej niż 1 butla. Temperatura w kamperze ustawiona była na 17 stopni w nocy, a w dzień ogrzewanie nie było potrzebne. Kuchni używaliśmy regularnie, prawie codziennie.

Zapraszamy do lektury całej relacji na naszym blogu!

HISZPANIA / Katalonia / Siurana / U bram PrioratuHISZPANIA / Katalonia / Priorat / Winorośl na skałachHISZPANIA / Katalonia / Tarragona / Wyprawa kamperemHISZPANIA / Katalonia / Calella / Zimowy zachód słońca na Costa Brava