Forum dyskusyjne

kto ze mna w pazdzierniku

kategoria podróże po świecie

kraj Kenia

malena dołączył
23.06.2009

malena 09:05 | 23.06.2009

Planuje wyjazd na 10-14 dni, lezenie na plazy i 3-dniowe safari. Znajomych albo nie stac albo maja inne marzenia do spelnienia...Moze ktos jest chetny? Interesowaloby mnie last minute w pazdzierniku. A tak przy okazji - myslicie, ze pazdziernik to dobry czas?


Promyczek dołączył
11.01.2009

Promyczek 11:35 | 23.06.2009

pazdziernik jest ok, ale czemu lezec na plazy? to chyba srednio jak na Kenie:) czy nie?:)


malena dołączył
23.06.2009

malena 14:19 | 23.06.2009

safari obowiazkowe, mombasa, delfiny... lezenie, zwiedzanie, plywanie... wszystko :)


maphiu dołączył
06.06.2009

maphiu 16:20 | 23.06.2009

no ja mogę sie wstępnie wpisać na listę chętnych ;)


aaleksandraa dołączył
07.01.2009

aaleksandraa 22:33 | 24.06.2009

hej, jesli mowa o lezeniu to ja tez sie pisze ;)


malena dołączył
23.06.2009

malena 13:17 | 25.06.2009

po wstepnych deklaracjach wychodzi ze jest nas troje :) teraz moze wspolnie ustalmy co komu odpowiada i na co ma ochote i moze uda sie z tego stworzyc jeden plan, ktory usatysfakcjonuje wszystkich i kazdego z osobna :)


Promyczek dołączył
11.01.2009

Promyczek 13:28 | 25.06.2009

polecam Wam zajrzec do Tanzanii i polezec na Zanzibarze - naprawde warto


aaleksandraa dołączył
07.01.2009

aaleksandraa 18:30 | 25.06.2009

Malena - pisz na maila bedzie latwiej omowic temat. Mysle, ze Tanzania i Zanzibar to opcja warta rozwazenia - ale wszystko zalezy od czasu ... ja moge jechan na max 3.5 tyg

Promyczek i znawcy Afryki :) - jak wyglada pogoda w pazdzierniku? czy to dobry termin?

:)


swift dołączył
27.02.2007

swift 21:39 | 25.06.2009

A w czym są lepsze plaże Zanzibaru od Kenii. Bo ja uważam ,że te drugie są the best. No i Kenia i jej przyroda jest ponad wszystko


aaleksandraa dołączył
07.01.2009

aaleksandraa 21:50 | 25.06.2009

Swift - nie wiem wlasnie, nie bylam ani tu ani tu ;) wiec moze napisz prosze o przewadze jednych nad drugimi :) moze troche jakis rekomendacji dorzucisz?

z gory dziekuje :)


lukrowy dołączył
11.10.2008

lukrowy 23:01 | 25.06.2009

Jak tutaj nikogo nie znajdziesz, to zerknij jeszcze do Wyszukiwarki Osób Olneo.pl


AndrzejB dołączył
23.04.2009

AndrzejB 23:37 | 25.06.2009

Październik w Kenii (i Tanzanii) to pora deszczowa. Czasami drogi są cięzkie do przejechania. Jeśli chodzi o Masai Mara - główny park w Kenii, to zwykle zwierzyna (migration) jest już w drodze na południe w Serengeti, więc Safari jest mniej ciekawe. Kenia, generalnie nie jest miejscem docelowym do plażowania, ale plaże koło Mombassy są piękne. Jeżeli natomiast chcecie coś bardziej oryginalnego wybierzcie się na Lamu - wysepkę w stylu Zanzibaru, tylko mniejsza i bez ruchu kołowego. Jest tam prześliczna plaża o naziwe chyba Diane Beach. Jeszcze ciekawszym i już zupełnie odjazdowym jest zamówić sobie arabską żaglówkę (dhow) i poprosić o zaiwezienie na którąś z plaż całkowicie pustych wysepek. Byłem tam dwukrotnie ale już z 9 lat temu... :-))


swift dołączył
27.02.2007

swift 20:31 | 26.06.2009

Nie trzeba od razu do Lamu. To strasznie daleko i najlepiej małym samolotem.
Przepiękne sa plaże Diani Beach na południe od Mombasy, ale najpiękniejsza jest Watamu Beach - na płn od Mombasy - dla mnie cud swiata natury.
I nie trzeba jechać , a właściwie lecieć do bezkresnych równin Masai Mara. Z hotelu w którym będziecie jest parę godzin do przecudnych parków Tsavo, Amboseli, Shimba Hills w których widoki i zwierzęta sa o niebo ciekawsze. No i koniecznie park morski Kisite z wyspą Wasini z prześliczną rafą


AndrzejB dołączył
23.04.2009

AndrzejB 02:02 | 27.06.2009

Oczywiście, że nie trzeba, ale można! Rzeczywiście najlepiej samolotem ale można i autobusem i matatu. Czy byłeś Swift na Lamu - wątpię!!!
Dla niewtajemniczonych Lamu to kultowa (w czasach rewolucji Dzieci-Kwiatów, czyli Hippisów), wysepka z miasteczkiem żywcem przeniesionym sprzed kilkuset lat. Jest to najstarsze miasto w Kenii !!!. Nie ma samochodów i motocykli!!! Wszystko transportuje się osiołkami. Jej urok polega m.in na tym, że mieszka się w "hotelach" bez okien i w nocy zapada absolutna cisza, która przerywana jest przed wschodem słońca wołaniem muzzeinów na modlitwę. Wołanie to przenosi się z jednego minaretu do drugiego dając niesamowity efekt. Wszystko tam jest mniej turystyczne, tańsze, niedaleko słynna Shella Beach a podróż dhow na 2-3 dni z jednej pustej plaży na drugą też jest fantastyczna!!! Jeżeli macie możliwości gorąco polecam. Plaże koło Mombassy są bardzo "turystyczne" a koło Lamu - egzotyczne!!!
Różnica pomiędzy Serengeti/Masai Mara a innymi Parkami Narodowymi polega przede wszystkim na możliwości obserwowania migracji przeszlo miliona antylop gnu i zebr, która jest zaliczana do jednego z najwsapanialszych spektakli przyrodniczych na ziemi. Określenie, że widoki w Tsavo są fajniejsze jest wg mnie bzdurą. Amboseli to stary, zjeżdżony i zadeptany przez słonie park, którego atrakcją jest widok majestatycznej góry Kilimanjaro. Widok wspaniały, ale rzadki, bo b. często Kilimanjaro jest ukryte w chmurach a wtedy Park jest mało ciekawy. Oprócz parków (są dwa!) Tsavo warto jeszcze zajrzeć do Lake Nakuru, gdzie czasami można znaleźć stada setek tysięcy flamingów - niesamowity widok. Pozdr.


aaleksandraa dołączył
07.01.2009

aaleksandraa 10:12 | 27.06.2009

Panowie - dzieki (ale mam nadzieje, ze na tym nie poprzestaniecie ... prosze o wiecej :)) czytajac powoli przenosze sie na czarny lad :) Ale musze sie przylozyc troche i poczytac wiecej, bo poki co szczerze mowiac wymieniane tutaj nazwy brzmia troje tajemniczo i egzotycznei (no poza serangeti ;) i Lamem - to juz sprawdzilam - zapowiada sie ciekawie :)

Jesli chodzi o loty do kenii - co sugerujecie? nairobi? czy tez stolice mozna sobie darowac i leciec do mombasy?
I jeszcze jedno na poczatek - jak jest z przekraczaniem granicy kenia-tanzania? sa jakies problemy? i jak jest z wizami - czy mozna je kupic na lotnisku/granicy czy trzeba o to zadbac jeszcze bedac w kraju?

Mozecie tez prosze polecic: sprawdzonych przewodnikow, biura organizujace safari, i oczywiscie hotele/hostele itp

A i jeszcze jedno - jak w ogole cenowo wyglada Kenia i Tanzania? jaki moze byc koszt 3tyg wyjazdu (nie liczac biletu) przy zalozeniiu ze nie przymieram glodem, nie spie pod golym niebem i nie skapie $$$ na atrakcje/

mielej soboty zycze :), Olga


jalka dołączył
26.08.2006

jalka 19:35 | 27.06.2009

wizy spokojnie dostaniesz na granicy. pzdr z Tanzanii ;)


swift dołączył
27.02.2007

swift 12:08 | 28.06.2009

Andrzeju ! Po co kruszyć kopie ? Wrzućmy kilka fotek na któryś z portali, a forumowicze sami ocenią co i jak.


AndrzejB dołączył
23.04.2009

AndrzejB 14:40 | 28.06.2009

Swift, ależ ja na temat wyższości parku np Masai Mara nad innymi, czy w ogóle na te tematy z przyjemnością podyskutuję! Chyba po to jest ten portal!!! Ze zdjęciami to nie takie proste, bo po pierwsze, jak to gdzie indziej tłumaczyłem walnęło mi główny komputer gdzie trzymałem wszystkie zdjęcia, więc muszę odtwarzać z backupów, które są zwykle nieedytowane, a czasy kiedy tam byłem to lata 98-02 i zdjęcia są analogowe i po prostu już stare, więc nie za bardzo mam ochotę je tutaj umieszczać. Przy okazji - bo nie odpowiedziałeś - a byłeś na Lamu?? Pozdrawiam!! :-)))


swift dołączył
27.02.2007

swift 19:03 | 28.06.2009

Jeżdzę do Afryki głównie w celach przyrodniczych ( ptaki ). Dlatego między innymi nie byłem w Lamu. A stwierdziłem tylko, że jest tam daleko - ale wiem ,że jest tam pięknie. Preferuję miejsca zróżnicowane geograficznie i w zwiazku z tym wolę parki typu Tsavo i Amboseli. Bo jeśli chodzi o ssaki to Masai Mara czy Serengeti sa na pewno bardziej godne uwagi.
W tym roku robimy pierwszą przyrodniczą wyprawę z Polski do Etiopii i Somalii zahaczymy też o północne rejony Kenii.


aaleksandraa dołączył
07.01.2009

aaleksandraa 22:40 | 28.06.2009

Panowie i Panie (oczywiscie tez jestescie zaproszone do dzielenie sie swoimi opiniami :) piszcze, piszczie, komentujcie ... ja bede czytala, myslala ... polece i ... rozstrzygne spor ;) a moze nie ... ale dzieki waszym opisom sie zdecyduje i zobacze co Wy juz macie za soba :)

pozdrawiam, A.


AndrzejB dołączył
23.04.2009

AndrzejB 03:31 | 29.06.2009

Swift: Jeżeli wolisz ptaki (tzn. przecież pamiętam, bo już nie raz pisałeś, że ornitologia to Twoje hobby), to dziwię się że nic nie wspominasz o Lake Nakuru znane ze swoich olbrzymich stad flamingów. Niestety są tak kapryśne jak Kilimanjaro, czasami mija rok, dwa lata żeby znowu zechciały się zebrać. Ja je widziałem w 2000 roku - podobno było to największe stado od kilku lat - kilkaset tysięcy!!!! Wrażenie było niesamowite - bawiliśmy się jak dzieci - podbiegaliśmy do nich (ok! wstydzę się!!!) a one tysiącami startowały w górę - niesamowite. Przy kręceniu scen z flamingami w filmie Out of Africa podobno czekano pół roku na flamingi... :-))).
To może śmieszne ale Etiopia jest u mnie na dalekim miejscu, choć wiem, że tu wśród Globtroterów bardzo popularna. Dużo ciekawszą jest Tanzania, choć w jakimś sensie podobna do Kenii. Szczerze, gdybym miał tylko 3 dni na Safari to wybrałbym jeden z cudów świata - krater (a właściwie Caldera) Ngorongoro w Tanzanii. Taki ogromny naturalny ogród zoologiczny, bo tam się ma niemal gwarancję zobaczenia wszystkiego!!! Uważajcie na północy, a zwłaszcza wschodzie Kenii!!! Grasują tam bandy Somalijsko-Kenijskie, które są praktycznie bezkarne!! Pozdrowienia. :-)))


malena dołączył
23.06.2009

malena 11:08 | 29.06.2009

Zgadzam sie z kolezanka - dobre rady zawsze w cenie :) Napiszcie prosze czy safari na poczatku pazdziernika to naprawde zly pomysl? W sumie Kenia bez zwierzat nie ma sensu wiec moze faktycznie lepiej jechac pod koniec wrzesnia...
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy szczepienia sa niezbedne? Bylam szczepiona na WZW B i nie wiem czy dodac jeszcze A czy odpuscic?
Dziekuje za rady.



Strefa Globtrotera

Forum dyskusyjne

Aby korzystać z forum należy być zarejestrowanym użytkownikiem Globtroter.pl. Kliknij [TUTAJ], jęśli jesteś nowy.

Wypowiedzi użytkowników publikowane w Globtroter.pl są prywatnymi opiniami osób korzystających z Forum.

Globtroter.pl zastrzega, że nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii i w żaden sposób nie utożsamia się z poglądami wyrażanymi w tym miejscu.

Wszelkie wątpliwości prosimy kierować na adres: globtroter@globtroter.pl.

Redakcja Globtroter.pl zastrzega sobie prawo do moderowania i redagowania wypowiedzi na Forum bez podania przyczyn, zamieszczanie treści reklamowych jest zabronione.

Jak dodać wątek

  1. Zarejestruj się w naszym serwisie [tutaj]
  2. Zaloguj się (na każdej stronie)
  3. Utwórz nowy wątek na forum [tutaj]
X

Serwis Globtroter.pl zapisuje informacje w postaci ciasteczek (ang. cookies). Są one używane w celach reklamowych, statystycznych oraz funkcjonalnych - co pozwala dostosować serwis do potrzeb osób, które odwiedzają go wielokrotnie. Ciateczka mogą też stosować współpracujący z nami reklamodawcy. Czytaj więcej »

Akceptuję Politykę plików cookies

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2000 - 2015 Globtroter.pl