Forum dyskusyjne

Australia - porady

kategoria podróże po świecie

skwarek2 dołączył
03.03.2010

skwarek2 19:51 | 03.03.2010

Witam, jestem tu nowy i szukam rady. Zaplanowałem sobie podróż do Australii na jesień do znajomej z podstawówki, która mnie tam zaprasza.
Jak to jest z wizą? Jakieś koszta? Teraz już będę załatwiać, bo na razie pracuje i jestem studentem.
I jak z biletem, muszę kupić w 2 strony? Czy swobodnie uciekam stamtąd np promem -> jakoś do Rosji -> kolej transsyberyjska -> Polska
Potem zamieszczę rzeczy które chce zabrać jak mi pomożecie w tej kwestii, bo na razie mam tylko karimatę :D
Jak coś wpadnie do głowy to będę pisał. Dzięki za zainteresowanie.

marta.kwiat dołączył
03.03.2010

marta.kwiat 10:23 | 04.03.2010

hej, wize pewnie dostaniesz jesli pracujesz. Najczęściej dają na 3-6 m-cy.No i pewnie Cię przepytają przy tej okazji ;)
Zalezy dokąd lecisz ale przeważnie bilety w dwie strony lepiej kupić. Tańsze, a i tak przesiadki Cię czekają (pewnie Hong Kong).
Liste rzeczy, ktorych NIE MOZESZ zabrać/ wwieźć do Aussieland ;) masz na ich wizowej stronie. Przeczytaj, ważne ;)

czaczek dołączył
30.10.2007

czaczek 23:17 | 04.03.2010

Witaj.
o wizę do AU apikujesz online. Ja musiałm przedstawić wyciągi bankowe oraz oświadczenie pracodawcy, że jestem zatrudniona. czekałam miesiąc na wize. Koszt to ok 100 AUD. Istnieje sposób aby przedłużyć np. 6 miesięczną wizę. Przed jej upływem należy wyjechać z AU np. do NZ i powrócić, wtedy automatycznie wiza sie przedłuża do 1 roku. Ale uprzedzam było to 4 lata temu!!! więc przepisy mogły sie zmienić, warto sprawdzić.

Lecąc do AU warto skorzystać z opcji stopu. Jeżeli oczywiście bilet przewiduje taką opcję. Ja zatrzymałam się na 2 tyg. w Tajlandii. warto!