Forum dyskusyjne

Bezpieczenstwo w USA

kategoria podróże po świecie

kraj Usa

notkin dołączył
26.05.2012

notkin 22:44 | 26.05.2012

Witam

Mam takie nietypowe w sumie pytanie. Chciałem w przyszłym roku wybrać się do USA na miesiąc aby trochę "pozwiedzać". Nie mam większego doświadczenia jesli chodzi o podróże po świecie, ale bedę z osobą biegłą w tym temacie chociaz nigdy nie będąca w USA akurat.

Cieszyłem sie na ten wyjazd, ale ostatnio gadałem ze znajomym z pracy, który ma rodzinę w Miami i typ ostro mnie nastraszył. Ponoć to strasznie niebezpieczny kraj, nieprzyjazny dla samotnych zwiedzających. Padło nawet takie zdanie, że tam wszyscy jezdza samochodami, bo piesze spacery są zbyt niebezpieczne. Ogólnie duza przestępczość, agresywni ludzie i do tego mozna narobić sobie kłopotów nie znajac stanowego prawa. Jednym słowem, jak sie tego nasłuchałem, to straciłem ochotę na wyjazd.

Ostatnio widziałem takie zestawienie najniebezpieczniejszych miast na swiecie. Wszystkie wymienione znajdowały sie w krajach 3 swiata oprócz amerykańskiego Detroit. Powiększyło to tez mój pesymizm.

I teraz pytanie. Faktycznie jest czego sie bać?

Pyza1983 dołączył
01.02.2009

Pyza1983 23:41 | 26.05.2012

O ile zachowasz tzw. zdrowy rozsądek (czyli nie zechcesz zwiedzać np dzielnic o wyjątkowo złej opinii) bać się nie musisz - nie bardziej niż w innych krajach zachodnich. A ludzie (przynajmniej ci, których ja miałam okazję spotkać ;)) są nastawieni przyjaźnie, są pomocni, z agresją się nie spotkałam. A Detroit to miasto "podupadłe", "post-robotnicze", dotknięte swoistym kryzysem - więc też nie do końca miarodajne jeśli mówimy o bezpieczeństwie ogólnie.

Edgarek dołączył
16.08.2008

Edgarek 14:46 | 27.05.2012