Forum dyskusyjne

Wróciłem z MADERY

kategoria podróże po świecie

morl80 dołączył
07.12.2007

morl80 17:17 | 16.01.2008

Na Maderze byłem 14 , jeśli ktoś ma jakieś pytania, to służę pomocą. duzo widać na fotkach.


OVAD dołączył
04.09.2001

OVAD 22:30 | 16.01.2008

O super, a jak chodziles po gorach? Na kilka dni czy tak pojedyczno? Czy jest duzo szlaków? Ile zajmuje przejscie calego masywu? No i jak pogoda w gorach w tym czasie? Nie za zimno teraz bylo?


morl80 dołączył
07.12.2007

morl80 22:42 | 16.01.2008

na Pico Ruivo co ma 1862 metry wchodzilem ok. 3-4 kilometry w jedną stronę.Ten szczyt w więszości czasu w o tej porze (grudzien -styczen) jest czesto w chmurach dlatego ze jest od północnej strony. Predzej do godzin południowych moze byc czysty a pozniej kaplica (chmury). Mozesz isć od szczytu do szczytu np z Pico Areeiro do Ruivo ale to jest ok 8 km ale nie jestem pewnie do konca, Ja nie szedlem bo drugiego dnia juz zerwalem staw kolanowy. Szlaków jest dosć dużo czasem połaczone z Levadami . NA pico do Areeiro mozna wjechac samochodem ( wczesnie rano piekne widoki ale zimno strasznie marznie). NA Plaskowyż Paul da Serra mozna tez wjechac samochodem.i poźniej połazic. W południe juz w górach jest cieplo od strony południowej.


OVAD dołączył
04.09.2001

OVAD 12:14 | 17.01.2008

Dzieki wielkie morl80
Bede wdzieczny jeszcze jak powiesz jaka byla temperatura na wybrzezu no i temp oceanu, chyba nie dalo sie teraz kapac?


morl80 dołączył
07.12.2007

morl80 13:04 | 17.01.2008

temp od 27.12.07 do 11.01.08 na poludniu wyspy utrzymywala sie w okolicach 20 stopni. Natomiast na połnocy wyspy w Santanie bywalo chlodniej ok 15-16. W nocy bylo chlodnawo bo musialem ogrzewac pokój. tempertura w nocy była 11 stopni ale na pólnocy wyspy. Ocean miał 17 stopni od strony południowej. Niektórzy się kąpali , ja tez miałem ochotę ale później zrezygnowalem.


jaa dołączył
17.01.2008

jaa 22:00 | 17.01.2008

madera jest jedną z potencjalnych opcji do uruchomienia za "jakiś" czas - zakładając, że chcę poznać atmosferę wyspy, dużo łazić (góry ok) & tylko odrobinę leniuchować - 14 dni to ok/za długo/mało?

w jaki sposób w ogóle dostałeś się na wyspę? / dzięki


morl80 dołączył
07.12.2007

morl80 22:03 | 17.01.2008

14 dni jest dobrą opcją, bo trzeba sie z tym liczyć,że pogoda w górach nie zawsze jest OK. Ale za to można zobaczyć inne częsci te niżej położone. A jeśli się bedziesz wybierać bliżej lata to napewno 14 dni .


kemot112 dołączył
02.03.2007

kemot112 13:21 | 27.01.2008

Cześć,

wybieram się na Maderę 15 lutego, niestety tylko na 1 tydzień. W planach mam zdobycie kilka górek. Będe w miejscowości Calheta. Może doradzisz mi wybór innej miejscowości? Czy szlaki są tam dobrze oznakowane? Korzysałeś z jakiegos przewodnika, niestety jest problem z kupnem w Polsce przewodnika po Madzerze:-( Cos mam zamówione ale nie dali mi gwarancji, że do 15 lutego mi go sprowadzą. aaaa no i jak z transportem, wypożyczyłes samochód czy autobusem sie poruszałeś?


morl80 dołączył
07.12.2007

morl80 22:25 | 31.01.2008

hej! pierwsze co Ci polecam to te dwie stronki:www.madeira-web.com/ 
www.madeiratourism.com/pls/madeira/wsmwhom0.home?p_lingua=en.  Dp stolicy wyspy będziesz mieć kawałek 40 ,50 km. Pogode powinieneś mieć bo to od strony południowej. Madera czesto jest dodatkiem do Portugalii. Wszędzie poruszałem się samochodem i tak jest najlepiej. Szlaki są dobrze oznaczone, czasmi moga gdzieś być braki.


ppekala dołączył
02.02.2008

ppekala 14:20 | 02.02.2008

morl80 dzięki za Twoje info.
Ja też zamierzam korzystać z samochodu do poruszania się po wyspie (jedziemy latem do Sao Vicente na 14 dni). Czy na coś szczególnego trzeba tam zwracać uwagę (poza stromiznami oczywiście :)) Z jakiej wypożyczalni korzystałeś, czy płaci się za parkowanie w mieście, jak z parkowaniem przy wejściach na szlaki górskie i przy hotelu, czy można bezpiecznie zostawić samochód przy wejściu na szlak na cały dzień itp.
Będę wdzięczny za twoje doświadczenia w tym wzgledzie...


kasiulka08 dołączył
14.08.2006

kasiulka08 21:51 | 15.11.2009

Hej morl80
Byłeś na Porto Santo? Przydałaby mi się jakaś sugestia noclegowa. Będę na Maderze na przelomie grudnia i stycznia i planuję Porto Santo na ok 3 dni.



Strefa Globtrotera

Forum dyskusyjne

Aby korzystać z forum należy być zarejestrowanym użytkownikiem Globtroter.pl. Kliknij [TUTAJ], jęśli jesteś nowy.

Wypowiedzi użytkowników publikowane w Globtroter.pl są prywatnymi opiniami osób korzystających z Forum.

Globtroter.pl zastrzega, że nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii i w żaden sposób nie utożsamia się z poglądami wyrażanymi w tym miejscu.

Wszelkie wątpliwości prosimy kierować na adres: globtroter@globtroter.pl.

Redakcja Globtroter.pl zastrzega sobie prawo do moderowania i redagowania wypowiedzi na Forum bez podania przyczyn, zamieszczanie treści reklamowych jest zabronione.

Jak dodać wątek

  1. Zarejestruj się w naszym serwisie [tutaj]
  2. Zaloguj się (na każdej stronie)
  3. Utwórz nowy wątek na forum [tutaj]
X

Serwis Globtroter.pl zapisuje informacje w postaci ciasteczek (ang. cookies). Są one używane w celach reklamowych, statystycznych oraz funkcjonalnych - co pozwala dostosować serwis do potrzeb osób, które odwiedzają go wielokrotnie. Ciateczka mogą też stosować współpracujący z nami reklamodawcy. Czytaj więcej »

Akceptuję Politykę plików cookies

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2000 - 2015 Globtroter.pl