Forum dyskusyjne

Karpaty rumuńskie vs ukraińskie

kategoria podróże po świecie

kraj Rumunia

Raafal dołączył
23.07.2005

Raafal 14:45 | 23.07.2005

Mam obecnie pewien dylemat- chcę wybrać się w góry o których nie mam pojęcia i to mnie właśnie kręci. Myślę o Karpatach rumuńskich vs. ukraińskich. Pytanie: jak zapatujecie się w obu krajach na samotne przejscia ze schodzeniem do wioseczek co kilka dni. Czy na zachodniej Ukrainie mnie zjedzą, czy nacjonalizm nie dotyczy raczej Kapat. Jak wygląda komunikacja z tybylcami w Rumunii. Nie spodziewam się nauczyć tego języka. Czy mieszanina rosyjskiego z polskim i angielskim daje jakieś szanse? I jak wygląda sprawa zakupów w wioseczkach? Może wszystko trzeba przywieźć z Polski?
Byłbym wdzięczny za podzielenie się jakimikolwiek informacjami na ten temat. No i co z rumuńskimi niedzwiadkami? a może wilki przeszkaddzają spać?
OK jestem laikiem (znam dobrze tylko polskie góry) ale chyba wtedy jest największy fun. Choć nie wiem czy koniecznie dla mnie :-)
I które pasma są najpiękniejsze?
Z góry dzięki
Rafal z Krakowa

piotrko dołączył
15.02.2005

piotrko 16:35 | 09.08.2005

ukraiński jest podobny do polskiego i w miare zrozumialy wiec not problem, a rumusnki?
nbylem w karpatach z 2 lata temu i akurat ajko ze sa to tereny turystyczne duzo niemcow zdazaja sie anglicy okazauje sie ze tubylcy dobrze znaja jezyk angielski i wsrednich m-cowosciach nie ma problemu , gorzej w malych wioskach tam juz trzeba jezykiem uniwersalnym sie poslugiwac,
a i ukraincy nie jedza polakow wiec bez przeszkod mozna jezdzic :)

Kartograf dołączył
25.11.2005

Kartograf 18:52 | 27.04.2006

Cześc, i zaliczyles ta Rumunie? Bo ja sie w tym roku wybieram na podobnych zasadach jak to opisales. Przydadza sie jakies cenne info . dzieki

Raafal dołączył
23.07.2005

Raafal 19:28 | 27.04.2006

proszę o maila na rafalkozlovski@gmail.com
przesłe długą relację, która nie została opublikowana w globtrotter. chyba dlatego bo miałem problemy z dołączeniem zdjęć.
pozdrawiam