Wyprawa Volta ao Mundo w ich drodze przez świat do Brazylii- patronat medialny Globtroter.pl > CHINY, UZBEKISTAN, KIRGIZJA

Volta ao Mundo Volta ao Mundo Dodaj do: wykop.pl

Zdjęcie BRAZYLIA / - / Polska / VM_promoKolejna część relacji z wyprawy Volta ao Mundo do Brazylii.

Wspomnienie Uzbekistanu
Po pustynnych krajobrazach w Kazachstanie, miło odmianą była pojawiająca się w Uzbekistanie zieleń. Na drogach zrobiło się bardziej tłoczno. W Uzbekistanie wjechaliśmy na legendarny jedwabny szlak. Odwiedziliśmy Khivę, Bukharę oraz Samrakandę. W tym tez kraju niestety losy wyprawy zawisnęły na włosku kiedy zdarzył się wypadek. Zmuszeni byliśmy jechać do stolicy Taszkientu gdzie motocykl pomogli nam naprawić dobrzy ludzie a jednocześnie świetni fachowcy.
Więcej o naszych przygodach w Uzbekistanie http://voltamundo.pl/index/category/uzbekistan/

Wspomnienie Kirgistanu
Kirgistan to pierwsze odcinki górskie po, ku naszemu zaskoczeniu, bardzo dobrej nawierzchni asfaltowej. Kręte drogi dostarczały nam wiele wrażeń. Tam po raz pierwszy zobaczyliśmy długo oczekiwane jurty a w jednej z nich nocowaliśmy nad jeziorem Song Kol. Droga nad to jezioro nie była już taka łatwa ale nie mniej przyjemna. Song Kol zostało jednogłośnie ogłoszone najwspanialszym miejscem na dotychczasowej trasie. Kirgistan to również miejsce w którym po raz pierwszy poznaliśmy wspaniałą grupę ludzi, z którymi mieliśmy podróżować przez Chińską prowincje Xinjang w drodze do Pakistanu.
Więcej o naszych przygodach w Kirgistanie na http://voltamundo.pl/index/category/kirgistan/

Wspomnienie Chin
Przygoda z Chinami była dosyć krótka ponieważ był to w zasadzie tranzyt do Pakistanu. Niestety nie mamy dobrych wspomnień z tego okresu a wszystko za sprawą słabo zorganizowanego przewodnika. Przewodnik jest nieodłącznym elementem podróży przez Chiny własnym środkiem transportu. My nie trafiliśmy najlepiej. W podróży przez prowincje Xinjang odwiedziliśmy miasto Kashgar z robiącym wrażenie targiem zwierząt. Nie widzieliśmy żadnego Chińczyka. Podobno wschodnie Chiny są inne…
Więcej o naszych przygodach w Chinach na http://voltamundo.pl/index/category/chiny/