Galeria zdjęć

Rudno, Zamek Tenczyn

POLSKA / Jura Krakowsko-Częstochowska / Rudno

Zdjęcia: Rudno, Jura Krakowsko-Częstochowska, Rudno, Zamek Tenczyn, POLSKA
odsłon: 86 | poleca: 4 osób | ocena techniczna: brak | ocen: 0 | w schowku: 0 osób
Data dodania
2021-11-27 07:28
Data wykonania
wrzesień 2021

Opis zdjęcia
brak

Komentarze do zdjęcia

Tak, zamek Pilcza. Przepraszam za pomyłkę. Ja byłem 2 razy w Ogrodzieńcu i na szczęście nie było tłumów. A na kramikach były bardzo ciekawe regionalne rzeczy, szczególnie te do jedzenia i picia.

Nie byłam długo, więc też wszystkiego nie zdołałam zwiedzić. Jeden dzień poświęciliśmy na spacery w Dolinie Prądnika, a z zamków zdołaliśmy odwiedzić Ojców, Pieskową Skałę, zamek Pilcza w Smoleniu, Ogrodzieniec, Rabsztyn i Rudno (Chęciny, Olsztyn i Bobolice zwiedziłam kiedyś, przy innych okazjach). Jeśli chodzi o o Ogrodzieniec - masakra. Ruiny oczywiście ciekawe, ale tłumy ludzi i komercja wokół zamku powala - nie da się poczuć klimatu. Fakt, były wakacje; może warto tam się wybrać w innym czasie. W Rabsztynie nie weszliśmy do środka, bo gnaliśmy do Rudna, żeby zdążyć przed zamknięciem (wszystkie zamki zamykają o 18.00 - też masakra!), a tam - jak już pisałam - nieczynne. Trochę więc było pechowo.

A jak Ci się zamek Ogrodzieniec podobał? Ja też mam olbrzymie zaległości, jeżeli chodzi o ten rejon. Oprócz Ojcowa, Pieskowej Skały, Ogrodzieńca, Pilicy, Korzkwi i Chęcin nie udało mi się nic zobaczyć jeszcze. Ani Olsztyna, ani Rabsztyna i innych. Czasem człowiek przejeżdża i ciągle zostawia z boku. Pozdrowienia serdeczne i miłej soboty.

Ja nie miałam tyle szczęścia. Wybrałam się specjalnie na kilka dni na Jurę, bo jak dotychczas niewiele zwiedzałam w tym rejonie Polski. Odwiedziłam kilka ciekawych miejsc, które sobie zaplanowałam. Jednak na Rudnie bardzo mi zależało i akurat ten zamek okazał się zamknięty. Nie spodziewałam się, że jest dostępny tylko w soboty i niedziele, a ja zaplanowałam wyjazd w dniach pomiędzy weekendami, żeby było mniej ludzi :(

Po raz pierwszy byłem tutaj w latach 90, jak studiowałem w Krakowie. Wszystko było zarośnięte, gdzieniegdzie leżały śmieci i trochę śmierdziało. Ale obiekt pobudzał wyobraźnię. Jadąc do Krakowa zobaczyłem tablicę i postanowiłem spontanicznie skręcić. Gdy dojechałem do drogi, ku mojemu zdziwieniu zauważyłem, że skręcają tam samochody w większej ilości. Pojechałem za nimi. Zaparkowałem koło kościoła, było pusto. Idąc dalej zobaczyłem jakiś barek z jedzeniem, masę różnych samochodów, tabuny ludzi rozmawiających w różnych językach. Zamek był otwarty na oścież, a kasa zamknięta. Polska natura nakazała mi wbijać do środka. Dopiero po 20 min. podszedł do mnie jakiś człowiek i spytał co ja robię. Odpowiedziałem zgodnie z prawdą, że zwiedzam i fotografuję. Okazało się, że znalazłem się na planie filmu "Barbarzyńcy". Gość poprosił mnie, żebym nie fotografował dekoracji. Ale nikt mnie nie wygonił. Dlatego pokręciłem się trochę i pojechałem dalej do Krakowa. Taka moja mała przygoda związana z tym miejscem. W czasie tego wyjazdu znalazłem się jeszcze na planie dwu filmów. Taki zwariowany czas. Pozdrawiam Cię serdecznie.

Ciekawe i malownicze miejsce. Byłam w tym roku latem, ale niestety, zamek był zamknięty, więc mogłam tylko obejrzeć od zewnątrz.

Galeria fotografii

Została stworzona z myślą o prezentacji zdjęć z podróży. Każdy, kto zarejestruje się jako użytkownik serwisu Globtroter.pl ma możliwość dodawania, oceniania (po otrzymaniu 3 Polecam! od innych uzytkowników) i komentowania zdjęć pozostałych autorów.

za każde dodane zdjęcia, komentarze,oceny i polecanie otrzymujesz punkty w naszej społeczności - przeczytaj o tym. Zapoznaj się także z zasadami publikacji zdjęć.

Jak dodać zdjęcie

1. Zarejestruj się w naszym serwisie [tutaj]
  2. Przygotuj zdjęcia
    (minimum 1024pix szerokość/wysokość, waga max.: 1MB)