Forum dyskusyjne dodanie komentarza
| temat: !!! WAZNE !!! Ubezpieczenie w podrózy |
| autor komentarza: Jadu |
| data dodania: 2012-01-29 20:15:22 |
| treść: ok, powiem co wiem :)) obowiązek kontaktu z ubezpieczycielem jest w większości zapisów Ogólnych Warunków Ubezpieczeń: AXA : § 13 1. Towarzystwo nie ponosi odpowiedzialności za koszty leczenia, transportu do RP lub kraju rezydencji, transportu zwłok, natychmiastowej pomocy assistance i kosztów ratownictwa, jeżeli usługi te nie były zaakceptowane przez Centrum Alarmowe. Zgłoszenie do Centrum Alarmowego musi nastąpić najpóźniej w ciągu 24 godzin od zdarzenia skutkującego odpowiedzialnością Towarzystwa. Niniejsze ograniczenie, dotyczące konieczności akceptacji kosztów leczenia przez Centrum Alarmowe, nie dotyczy sytuacji w których Ubezpieczony ze względu na stan zdrowia obiektywnie nie mógł skontaktować się z Centrum Alarmowym. ALLIANZ: § 29. Ubezpieczenie kosztów leczenia i pomocy w podróży (assistance) 1. W razie wystąpienia zdarzenia objętego umową ubezpieczenia Ubezpieczony lub osoba występująca w jego imieniu są zobowiązani: 1) w sytuacji gdy konieczne będzie skorzystanie z pomocy medycznej, transportu lub innych usług assistance objętych ubezpieczeniemoraz pokrycia ich kosztów – przed podjęciemjakichkolwiek działań we własnymzakresie – niezwłocznie zgłosić telefonicznie lub faksem prośbę o pomoc do Centrum Operacyjnego; SIGNAL IDUNA: § 27 Ubezpieczony zobowiązany jest: 1) starać się o złagodzenie skutków zdarzenia przez niezwłoczne uzyskanie pomocy lekarskiej i poddanie się zaleconemu leczeniu, 2) niezwłocznie zawiadomić Centralę Alarmową, jeżeli w wyniku nieszczęśliwego wypadku lub nagłego zachorowania konieczne jest leczenie szpitalne, transport do kraju lub poniesienie innych kosztów, w tym również określonych w § 7 oraz § 8, 3) podjąć aktywną współpracę z Centralą Alarmową i SignalIduna S.A. w celu wyjaśnienia wszelkich okoliczności powstania nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku i ustalenia ich następstw, 4) stosować się do zaleceń Centrali Alarmowej i SIGNAL IDUNA Polska TU S.A., udzielając im informacji i niezbędnych pełnomocnictw, TRAVEL GUARD CHARTIS § 14 Sposób postępowania przy wystąpieniu zdarzenia w ramach ubezpieczenia kosztów leczenia oraz assistance 1. W przypadku wystąpienia zdarzenia objętego ochroną ubezpieczeniową Ubezpieczony lub inne osoby występujące w jego imieniu zobowiązane są postępować zgodnie z przepisami niniejszego paragrafu. 2. W przypadku wystąpienia zdarzenia objętego ochroną ubezpieczeniową Ubezpieczony jest zobowiązany zapobiec w miarę możliwości, zwiększeniu się szkody i ograniczyć jej konsekwencje. 3. Ponadto Ubezpieczony lub osoba występująca w jego imieniu zobowiązani są przed podjęciem jakichkolwiek działań we własnym zakresie do nawiązania kontaktu telefonicznego z Travel Guard, najpóźniej w ciągu 24 godzin od momentu zaistnienia zdarzenia objętego ochroną ubezpieczeniową. innych firm nie znam, tzn nie znam ich warunków, bo bym miał za dużo na głowie :)) Nie musisz OSOBIŚCIE informować o wypadku czy potrzebie leczenia, ale tak czy siak musisz zawiadomić KOGOŚ, KTO zawiadomi ubezpieczyciela ..... jeżeli sytuacja na to nie pozwala np bo straciłaś przytomność mówi się, że powinno się to zrobić jak najszybciej będzie to możliwe. Po to dzwoni się do centrum alarmowego, aby to oni wybrali placówkę medyczną i do której od razu wysyłają pisemną gwarancję pokrycia kosztów leczenia w zakresie objętym w polisie. Wtedy płatność jest na linii ubezpieczyciel - szpital. Dlatego generalnie odchodzi się od rozliczeń gotówkowych, bo nikt nie będzie kontynuował leczenia bez gwarancji opłacenia świadczeń. Jak chodzi o trekking w Himalajach : Jeżeli idziesz na trekking z agencją - agencja ma ksero Twojej polisy (dobre agencje nepalskie o to dbają i pilnują, aby klienci zostawili ksero z numerami telefonów do ubezpieczyciela u nich w biurze) i poza tym masz licencjonowanego przewodnika, który jest przeszkolony w udzielaniu pierwszej pomocy i na swoim wyposażeniu ma także apteczkę pierwszej pomocy....czego w 99% nie mają i nie umieją nawet pomóc w takich sytuacjach przewodnicy i tragarze złapani adhoc. po drodze ! Przewodnik dogada się z lokalnymi ludźmi, a nie jest tak, że tam wszyscy mówią po angielsku. Owszem parę słów / zdań tak, ale raczej nie w kwestiach medycznych. W sytuacjach awaryjnych przewodnik udaje się do miejsca, skąd może powiadomić swojego pracodawcę o wypadku....( wie na których przełęczach i gdzie ma zasięg, albo gdzie są telefony satelitarne, albo kogo wysłać z depeszą do najbliższego telefonu itp....bo nie jest tam pierwszy raz i ze swojego doświadczenia wie co może się przydarzyć i co ma robić). Potem już wszelkie sprawy jak i koordynację samej pomocy załatwia Agencja - to oni kontaktują się z ubezpieczycielem i za ich zgodą organizują lokalnie pomoc. Lokalni przewodnicy czy tragarze raczej będą albo bierni albo uciekną ze strachu, albo nie będą nawet wiedzieć co zrobić. Trzeba mieć także świadomość, że mówiąc o Himalajach nie wszędzie jest zasięg, jak jest zasięg to nie koniecznie działa roaming (jakbyś miała dzwonić ze swojego telefonu). Telefony satelitarne nie są w każdej wiosce, a jak już są to nie raz w odległości kilku godzin drogi. Jeżeli potrzebujesz pomocy medycznej w niektórych wioskach są punkty medyczne ale nie są one otwarte cały czas i pełnią racej funkcje bardziej apteczne. Helikopter nie przyleci na sam telefon bez gwarancji opłacenia kosztów czyli ok 900-1200USD za każdą godzinę lotu... poza tym nie wszędzie doleci, to znaczy nie wystartuje powyżej wysokości 5500 metrów i nie przyleci podczas zachmurzonej pogody. W przypadku na przykład złej pogody i braku możliwości lotu trzeba także mieć świadomość, że jeżeli jesteś 4 dzień w drodze od punktu rozpoczęcia trekkingu to sama pomoc, czy dotarcie do lekarza może być także w zasięgu minimum tych 4 dni. Jeżeli idziesz z Agencją i oni już wiedzą o wypadku to w zależności od sytuacji organizują to tak, żeby fachowy lekarz jak najszybciej do Ciebie dotarł. |
Forum dyskusyjne
Aby korzystać z forum należy być zarejestrowanym użytkownikiem Globtroter.pl. Kliknij [TUTAJ], jęśli jesteś nowy.
Wypowiedzi użytkowników publikowane w Globtroter.pl są prywatnymi opiniami osób korzystających z Forum.
Globtroter.pl zastrzega, że nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii i w żaden sposób nie utożsamia się z poglądami wyrażanymi w tym miejscu.
Wszelkie wątpliwości prosimy kierować na adres: globtroter@globtroter.pl.
Redakcja Globtroter.pl zastrzega sobie prawo do moderowania i redagowania wypowiedzi na Forum bez podania przyczyn, zamieszczanie treści reklamowych jest zabronione.
