Forum dyskusyjne dodanie komentarza
temat: Ranking tanich linii lotniczych |
autor komentarza: Jadu |
data dodania: 2014-02-20 00:11:37 |
treść: Co do samego rankingu to trochę uzupełnię, nie krytykując Twojej subiektywnej zabawy :) Odprawę na lotniskach robią pracownicy handlingowi (jest ich kilku na każdym z lotnisk) i bardzo często jest tak, ze po skończonej odprawie np. ryanaira zmieniają apaszki i odprawiają np easyjet albo swiss czy aeroflot itd. Zależy jaki przewoźnik z którym agentem ma podpisane umowy (to tak jakby usługi np. mpk oceniać po charakterze pana z kiosku, który sprzedaje bilety). Germanwings w tej chwili należy do Lufthansy i obsługuje część jej połączeń, natomiast właścicielem AirBerlin jest Etihad. Obie te niemieckie linie zaczynały jako lowcosty a obecnie raczej ich do tej kategorii bym nie zaliczył. Podstawową rzeczą, która odróżnia lowcosty od linii tradycyjnych jest specyfika połączeń. Lowcost nie świadczy usług przelotu z punktu A do C z przesiadką w B (tak jak np. Lufthansa, LOT czy inne), tylko na linii A-B i B-C. Nawet kupując bilet łączony w easyjet, w regulaminie jest zapis, że nie biorą odpowiedzialności za utratę połączenia. AirBerlin w tej chwili ma loty bezpośrednie np. do Miami czy Chicago i Bangkoku, lata 3 razy dziennie z Krakowa i Warszawy do Berlina. To ile jest miejsca w danym samolocie zależy od zamówienia przez przewoźnika. Dla ciekawości np. różnice w A380 pomiędzy poszczególnymi zamawiającymi liniami wynoszą nawet blisko 150 foteli w klasie ekonomicznej. KoreanAir zabiera 301 osób w klasie ekonomicznej a AirFrance 449 osób, a cały czas mówimy o maszynie, która ma tą samą długość (oczywiście różnica wynika także z ilości miejsc w klasie premium economy, biznes i pierwszej, ale tutaj lnie mają mniej więcej podobny poziom). http://www.flightglobal.com/blogs/asian-skies/2011/03/31/A380%20Configs%20updated%20with%20China%20Southern.jpg Więc mogłeś mieć niestety pecha. Ja np. leciałem w listopadzie Qatar’skim dreamlinerem i uważam, że moje miejsce było mniej wygodne niż w mniejszym i starszym A321 tego samego przewoźnika. W Ryanair od 01.02 drukuje numer miejsca na boardingu. Captcha była zabezpieczeniem, bo bardzo dużo biur podróży generowało zbyt duży ruch zapytań na stronie ryanaira i często były kłopoty, że nagle jest cena 39 zł a po wypełnianiu poszczególnych pól nagle nie było tych miejsc Itd. Itd. PS. fajny blog |
Forum dyskusyjne
Aby korzystać z forum należy być zarejestrowanym użytkownikiem Globtroter.pl. Kliknij [TUTAJ], jęśli jesteś nowy.
Wypowiedzi użytkowników publikowane w Globtroter.pl są prywatnymi opiniami osób korzystających z Forum.
Globtroter.pl zastrzega, że nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii i w żaden sposób nie utożsamia się z poglądami wyrażanymi w tym miejscu.
Wszelkie wątpliwości prosimy kierować na adres: globtroter@globtroter.pl.
Redakcja Globtroter.pl zastrzega sobie prawo do moderowania i redagowania wypowiedzi na Forum bez podania przyczyn, zamieszczanie treści reklamowych jest zabronione.