Forum dyskusyjne dodanie komentarza

powrót

temat: Ranking tanich linii lotniczych
autor komentarza: Jadu
data dodania: 2014-02-20 00:11:37
treść:
Co do samego rankingu to trochę uzupełnię, nie krytykując Twojej subiektywnej zabawy :)

Odprawę na lotniskach robią pracownicy handlingowi (jest ich kilku na każdym z lotnisk) i bardzo często jest tak, ze po skończonej odprawie np. ryanaira zmieniają apaszki i odprawiają np easyjet albo swiss czy aeroflot itd. Zależy jaki przewoźnik z którym agentem ma podpisane umowy (to tak jakby usługi np. mpk oceniać po charakterze pana z kiosku, który sprzedaje bilety).

Germanwings w tej chwili należy do Lufthansy i obsługuje część jej połączeń, natomiast właścicielem AirBerlin jest Etihad. Obie te niemieckie linie zaczynały jako lowcosty a obecnie raczej ich do tej kategorii bym nie zaliczył.

Podstawową rzeczą, która odróżnia lowcosty od linii tradycyjnych jest specyfika połączeń. Lowcost nie świadczy usług przelotu z punktu A do C z przesiadką w B (tak jak np. Lufthansa, LOT czy inne), tylko na linii A-B i B-C. Nawet kupując bilet łączony w easyjet, w regulaminie jest zapis, że nie biorą odpowiedzialności za utratę połączenia. AirBerlin w tej chwili ma loty bezpośrednie np. do Miami czy Chicago i Bangkoku, lata 3 razy dziennie z Krakowa i Warszawy do Berlina.

To ile jest miejsca w danym samolocie zależy od zamówienia przez przewoźnika. Dla ciekawości np. różnice w A380 pomiędzy poszczególnymi zamawiającymi liniami wynoszą nawet blisko 150 foteli w klasie ekonomicznej. KoreanAir zabiera 301 osób w klasie ekonomicznej a AirFrance 449 osób, a cały czas mówimy o maszynie, która ma tą samą długość (oczywiście różnica wynika także z ilości miejsc w klasie premium economy, biznes i pierwszej, ale tutaj lnie mają mniej więcej podobny poziom).

http://www.flightglobal.com/blogs/asian-skies/2011/03/31/A380%20Configs%20updated%20with%20China%20Southern.jpg

Więc mogłeś mieć niestety pecha. Ja np. leciałem w listopadzie Qatar’skim dreamlinerem i uważam, że moje miejsce było mniej wygodne niż w mniejszym i starszym A321 tego samego przewoźnika.

W Ryanair od 01.02 drukuje numer miejsca na boardingu. Captcha była zabezpieczeniem, bo bardzo dużo biur podróży generowało zbyt duży ruch zapytań na stronie ryanaira i często były kłopoty, że nagle jest cena 39 zł a po wypełnianiu poszczególnych pól nagle nie było tych miejsc Itd. Itd.

PS. fajny blog




tytuł:
treść:
użytkownik: hasło:

Strefa Globtrotera

Forum dyskusyjne

Aby korzystać z forum należy być zarejestrowanym użytkownikiem Globtroter.pl. Kliknij [TUTAJ], jęśli jesteś nowy.

Wypowiedzi użytkowników publikowane w Globtroter.pl są prywatnymi opiniami osób korzystających z Forum.

Globtroter.pl zastrzega, że nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii i w żaden sposób nie utożsamia się z poglądami wyrażanymi w tym miejscu.

Wszelkie wątpliwości prosimy kierować na adres: globtroter@globtroter.pl.

Redakcja Globtroter.pl zastrzega sobie prawo do moderowania i redagowania wypowiedzi na Forum bez podania przyczyn, zamieszczanie treści reklamowych jest zabronione.

Jak dodać wątek

  1. Zarejestruj się w naszym serwisie [tutaj]
  2. Zaloguj się (na każdej stronie)
  3. Utwórz nowy wątek na forum [tutaj]
X

Serwis Globtroter.pl zapisuje informacje w postaci ciasteczek (ang. cookies). Są one używane w celach reklamowych, statystycznych oraz funkcjonalnych - co pozwala dostosować serwis do potrzeb osób, które odwiedzają go wielokrotnie. Ciateczka mogą też stosować współpracujący z nami reklamodawcy. Czytaj więcej »

Akceptuję Politykę plików cookies

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2001 - 2025 Globtroter.pl