Forum dyskusyjne dodanie komentarza
| temat: lustrzanka na safari |
| autor komentarza: bynio |
| data dodania: 2011-09-02 17:17:32 |
| treść: Skoro wywołałeś mnie do tablicy to odpowiadam. Nie zamieszczam swoich prac ponieważ jestem z branży fotograficznej i nie interesuje mnie kryptoreklama. Tamte nocne zdjęcia umieściłem na prośbę jednego z uczestników forum, który chciał zobaczyć ciekawe miejsce w Stambule. Uważam, że są fajne, ciekawie zrobione ze statywu, który zawsze zabieram na wyjazdy (Ty też zabierasz statyw?). Jeżeli chcesz wiedzieć więcej to proszę, zdjęcia są zrobione Nikonem F5 na filmie Kodak Ektar 100, obiektyw Nikkor AF-S 24-70 f/2,8 G ED. Zdjęcia zostały zeskanowane w Nikonie Coolscan 5000 ED, który mam w domu. Posiadam też drugi obiektyw Nikkor AF 80-200 f/2,8. Dla mnie to wystarczy, może dokupię fisheye dla zabawy. Aby te zdjęcia zamieścić na forum pliki TIFF o wielkości ponad 100 MB musiałem odpowiednio zmniejszyć do wielkości 100kB w formacie JPEG. Ciekawe czy zauważyłeś różnicę oglądając je? Ja nie zauważyłem w porównaniu do innych prac. W związku z tym uważam, że do takich zastosowań nie ma sensu kupować drogiego sprzętu. Podobnie oglądając w telewizorze, chyba najlepsza jest do tego plazma Panasonica, też niewiele zyskujemy kupując bardzo drogi sprzęt foto. Porównaj sobie rozdzielczość matryc i rozdzielczość telewizora. Może będzie minimalnie większa ilość szczegółów co powoduje, że zdjęcie nie jest takie płaskie, ale naprawdę ciężko to zauważyć, szczególnie laikom a takim głównie pokazuje się foty z wyjazdów. Co do książek to wydawcy żądają mniej niż 300 dpi przy podstawie 36 cm (jeżeli wiesz o czym pisze), jeżeli dasz większą sami ją zmniejszają. Natomiast największą odbitkę jaką dostaniesz z maszyny w fotolabie to 40x30 cm ponieważ maksymalna szerokość rolki to 30,5 cm, może być tylko dłuższa. Większe formaty to ploter albo ręczna obróbka w kuwecie. A takiej jakości zdjęcia, co na Twoim Canonie to można uzyskać praktycznie każdą analogową