Forum dyskusyjne dodanie komentarza
temat: Byłem w Indiach-szczerze odradzam |
autor komentarza: albatros |
data dodania: 2015-02-04 20:40:00 |
treść: Pierwsza kwestia w Twoim planie - liczne loty samolotami. Sam nie jestem lekarzem ale niektórzy medycy nie zalecają podróży lotniczych w pierwszym trymestrze ciąży. Ma to związek z przeciążeniami podczas startu i lądowania, które mogą prowadzić do komplikacji. Pamiętaj też o zmianach ciśnienia podczas lotu. W samolocie na wysokości przelotowej ciśnienie w kabinie jest obniżane do poziomu jaki panuje na wysokości ok. 3000 metrów. To też może mieć negatywny wpływ na ciążę. Rozmawiałem kiedyś z pewnym lekarzem medycyny lotniczej, powiedział że jeżeli kobieta w odmiennym stanie musi lecieć to niech to będzie tylko II trymestr. Inna kwestia to same Indie. Standardy higieniczne, w porównaniu z Polską, są na poziomie krawężnika. Jeżeli słyszałaś jakiekolwiek historie o panującym tam brudzie, śmieciach walających się na ulicach czy ludziach załatwiających się na chodniku to jest to szczera prawda. O zatrucie pokarmowe bardzo łatwo. Mnie nic się nie stało ale mój kumpel, który był w Indiach kilka miesięcy przede mną, tak się pokarmowo zatruł w Agrze że wylądował na trzy dni w szpitalu pod kroplówkami i z antybiotykami (czy też cholera wie co mu serwowali...). Reasumując - ja bym się na Twoim miejscu bardzo poważnie zastanowił. Jeżeli się zdecydujesz, to wykup sobie porządne ubezpieczenie - takie które będzie obejmowało wszelkie kwestie ciążowe. Nie wiem czy standardowe ubezpieczenia turystyczne to pokrywa. I na pewno na Twoim miejscu bym się skonsultował z jakimś lekarzem, ginekologiem albo specem od medycyny podróży. Jednak są rzeczy ważne i ważniejsze. Sam jestem facetem, ale w Twojej sytuacji bym sobie jednak darował, niestety :-( A tak w ogóle to gratuluję i życzę zdrowego i uroczego bobasa :-) |
Forum dyskusyjne