El Nido, wyspa Palawan. > FILIPINY

rajscy2012 rajscy2012 Dodaj do: wykop.pl

Zdjęcie FILIPINY / Palawan / El Nido / Zachód słońca w El NidoZnajdziecie tutaj opis El Nido a także informacje jak się tam dostać, jakich atrakcji możecie spodziewać się na miejscu.

Jak dotrzeć do El Nido
Filipiny to państwo składające się z ponad 7000 wysp. Logicznym wydawało się, że najprostszym i najtańszym sposobem poruszania się między nimi będzie statek, prom lub coś pływającego. Myśleliśmy, że takie podróżowanie będzie na poziomie ceny biletów autobusowych. Już w Manili przeżyliśmy rozczarowanie, kiedy na pytanie o prom z Manili na Busuangę odpowiedziano, że nie ma.
Odwiedziliśmy kilka agencji turystycznych, wykonaliśmy kilka telefonów i okazało się, że samolot kosztuje 1645Php (+200 Php podatku) a statek (nie prom) 2269 Php. Wybraliśmy oczywiście samolot, nie dość, że taniej, to jeszcze szybciej.
Potem już na Busuandze dowiedzieliśmy się, że promy też są, pływają i są dużo tańsze niż samoloty i oferowane nam statki. Koszt biletu ba prom Manila - Busuanga to 850-950 Php, a Busuanga - El Nido 1000 Php, ale tej informacji niestety nie znajdziecie w agencjach turystycznych. Trzeba się udać do portu i tam udzielą wam dopiero właściwych i prawdziwych informacji

Poszukiwanie noclegu
Do El Nido dotarliśmy w porze popołudniowej i rozpoczęła się najbardziej nielubiana przez nas część podróży, poszukiwanie rozsądnej cenowo kwatery. Szybko okazało się, że samo El Nido jest zapchane turystami, w końcu to sezon, pojechaliśmy do innego, oddalonego o kilka kilometrów miasteczka Corong Corong.
W tym regionie ilość turystów, rośnie szybciej niż ilość miejsc noclegowych przeznaczonych dla nich, ale udało nam się znaleźć nocleg w przyzwoitej cenie 400 Php w Novie's Tourist Inn.

El Nido i okolice
El Nido, to niewielkie miasteczko zapchane turystami. Mnóstwo knajpek, agencji turystycznych i szwendających się turystów tworzy atmosferę charakterystyczną dla kurortów nadmorskich. Ale plaża .... taka sobie. Piaszczysta, ale wąska i w dodatku zaśmiecona. Leżąc na plaży, za plecami będziecie mieli hotel na hotelu. W Corong Corong jest podobnie, ale zabudowa nie jest tak gęsta - resorty są bardziej oddalone od siebie, więc nie ma takiego wrażenia ciasnoty.
Corong-Corong to takie El Nido "B", które dopiero się rozwija. Plusem takich miejsc jest to, że są mniej zatłoczone. Piękną plażę znaleźliśmy na peryferiach Corong Corong w odległości ok 2 km od naszego hotelu, : niewiele ludzi, biały piasek, przejrzyste morze i "Las Palmas" wokół nas.

Kokosowe przekąski
Z tymi palmami, to akurat trzeba uważać, bo co chwilę słychać głośne duuum! Właśnie kokos spadł na ziemię.To oczywiście zainspirowało nas do poszukiwania kokosowej przekąski i wkrótce zajadaliśmy się świeżymi kokosami.
Metody otwierania kokosa:
Przy braku odpowiedniego sprzętu, sprawdza się metoda - z całej siły o drzewo, tracimy niestety przy tym mleczko kokosowe.
Mając jakiś kozik stosujemy nacięcia, obcinamy czubek mięsistej części, robimy dziurkę w skorupie, wypijamy mleczko (pycha), a potem ....z całej siły o drzewo.
Metody spijania soku kokosowego:
Kiedy mamy już dziurkę w kokosie, używamy odpowiedniego sprzętu, czyli słomki.
Przy braku odpowiedniego sprzętu, otwieramy szeroko buzię, przechylamy kokos do "góry nogami" i..... oblewamy sobie całą twarz kierując część strumienia do ust. Metoda bardziej widowiskowa, ale mniej skuteczna.

Atrakcje turystyczne
Lokalną atrakcję stanowi wycieczka bangką po okolicznych wysepkach z opcją nurkowania. My wypożyczyliśmy kajak i sami pływaliśmy po pobliskich zatoczkach. Zarówno pierwsza jak i druga opcja pozwala "napatrzeć się" na piękne skaliste wybrzeże.
Klifowe nagie skały o rozmaitych kształtach, morze wcinające się w skalisty brzeg, wydrążone jaskinie, tunele pod skałami, przez które przepływaliśmy kajakiem i gdzie niegdzie małe piaszczyste plaże, to główne atrakcje okolic El Nido. Wersja kajakowa dostarczyła nam sporo emocji, wpływając w tunel pod skałami echo odbijało i potęgowało grzmot fal uderzających o skały, przez myśl przeszło mi, że to brzmi jakby jakiś zwierz siedział gdzieś ukryty i ryczał. Wrażenie naprawdę niesamowite.

Zapraszamy do zapoznania się z całym artykułem na: www.rajscy.blogspot.com
Tam znajdziecie też sporo informacji na temat Filipin, Indii i Tajlandii.

Warto odwiedzić Palawan. Oprócz pięknych plaż w okolicy El Nido jest tam jeszcze Podziemna rzeka w Sabang a także miasto Puerto Princessa.

FILIPINY / Palawan / El Nido / Zachód słońca w El NidoFILIPINY / Palawan / El Nido / Bangka o zachodzieFILIPINY / Palawan / El Nido / Bankga po zachodzie słońcaFILIPINY / Palawan / El Nido, Corong Corong / Las PalmasFILIPINY / Palawan / El Nido, Corong Corong / Plaża w okolicy El NidoFILIPINY / Palawan / El Nido / Płyniemy w tunelu, pod skałamiFILIPINY / Palawan / El Nido / Plaża w El Nido