Kastylia Leon - Segovia > HISZPANIA

jedrzej jedrzej Dodaj do: wykop.pl

Zdjęcie HISZPANIA / Kastylia - Leon / Segovia / KatedraKrótka relacja z naszego pobytu w bardzo urokliwym miasteczku jakim jest Segovia

Naszym następnym celem jest Segovia położona niedaleko Madrytu. Z Barcelony dojeżdżamy autostradą na dworzec Estacion Sur de Autobuses, który jest największym dworcem autobusowym Madrytu. Jest bardzo nowoczesny, perony znajdują się w kilkupoziomowych podziemiach. Mieści się tutaj również stacja metra (Mendez Alvaro) i kolei renfe. Aby odciążyć ruch uliczny, autobusy w różnych kierunkach wyruszają z Madrytu z różnych dworców, i w związku z tym nie muszą przejeżdżać przez miasto. Natomiast musimy to zrobić my – przejeżdżamy metrem na stację Principe Pio. Tuż obok znajduje się dworzec La Sepulvedana, z którego startują autobusy do Segovii. Po pół godzinie wsiadamy do naszego autobusu. W Segovii konsternacja: jak dojechać z dworca na starówkę, gdzie jest nasz hotel. Uczynna Hiszpanka, mówiąca nieco po angielsku, wskazuje nam właściwy autobus a następnie wspina się z nami po stromych schodach w kierunku Plaza Mayor i wypytuje okolicznych mieszkańców o nasz hotel – Plaza. Ładny, duży pokój, położony jest na końcu niesamowicie długiego korytarza. Sam hotel znajduje się tuż przy samym centrum starówki.

Stara Segovia to małe miasteczko. Centralnym punktem jest położony na szczycie niewielkiego wzgórza Plaza Mayor z gotycką katedrą, otoczony zabytkowymi kamieniczkami z restauracjami, sklepami i hotelami. Od placu rozchodzą się promieniście w dół uliczki biegnące w kierunku rzymskiego akweduktu, zamku Alcazar czy dzielnicy żydowskiej.

Wieczór spędzamy w restauracji na Plaza Mayor, delektując się „tapas” w restauracyjnym ogródku tuż przy bardzo ładnie podświetlonej katedrze.
Rano zwiedzamy katedrę, schodzimy w dół do kościoła San Andres a następnie, wzdłuż murów obronnych otaczających wzgórze, wspinamy się do zamku Alcazar. Alcazar przypomina rycinę z bajek dla dzieci. Myślę, że to skojarzenie bierze się stąd, że był on pierwowzorem pałacu z kreskówek Disney’a. Niemniej wejście do środka najeżone jest nowoczesną techniką z fotokomórkami włącznie.

Stromą ścieżką wzdłuż szlaku turystycznego schodzimy do kościoła templariuszy Vera Cruz, położonego w północno – zachodniej części miasta. Autobus do centrum jeździ stamtąd, co godzinę i właśnie nam uciekł, więc wracamy pieszo. Mijamy kościoły San Nicolas i La Trinidad i dochodzimy do placu Martina, na środku którego stoi pomnik Juana Bravo – ludowego bohatera z XVI wieku. Stamtąd, mijając „Dom Przypraw”, o elewacji przypominającej placek gofrowy, idziemy w kierunku akweduktu. Po drodze, w kawiarence wychodzącej na ulicę, kupujemy lody Nestle. Sprzedaje je nam polska studentka, która w ten sposób spędza wakacje. Po dotarciu na miejsce, wchodzimy na wierzchołek akweduktu skąd roztacza się wspaniała panorama Segovii. Po zejściu wracamy w kierunku Plaza Mayor, zwiedzając po drodze dzielnicę żydowską z kamieniczkami o charakterystycznych oknach.

Wieczorem, po kolacji, wracamy na starówkę. Liczne zabytki, dyskretnie podświetlone, stwarzają niezapomniany klimat. Gwarną, handlową uliczką, Juan Bravo a następnie Calle de Cervantes, dochodzimy do akweduktu. Idziemy wzdłuż budowli, która ciągnie się około kilometra, stając się coraz to niższą. Późnym wieczorem wracamy do hotelu.

Następnego dnia o dwunastej w południe mamy opuścić hotel. Andrzej ponownie udaje się do kościoła Vera Cruz (rano jest otwarty), ja krążę po starówce. Około pierwszej po południu wyjeżdżamy do Madrytu.

HISZPANIA / Kastylia - Leon / Segovia / KatedraHISZPANIA / Kastylia - Leon / Segovia / AkweduktHISZPANIA / Kastylia - Leon / Segovia / AkweduktHISZPANIA / Kastylia - Leon / Segovia / Katedra nocąHISZPANIA / Kastylia - Leon / Segovia / Kościół Templariuszy-Vera CruzHISZPANIA / Kastylia - Leon / Segovia / Plac Św. MarcinaHISZPANIA / Kastylia - Leon / Segovia / Zamek Alkazar