Forum dyskusyjne
Australia - porady
kategoria podróże po świecie
kraj Australia
skwarek2 19:51 | 03.03.2010
Witam, jestem tu nowy i szukam rady. Zaplanowałem sobie podróż do Australii na jesień do znajomej z podstawówki, która mnie tam zaprasza.Jak to jest z wizą? Jakieś koszta? Teraz już będę załatwiać, bo na razie pracuje i jestem studentem.
I jak z biletem, muszę kupić w 2 strony? Czy swobodnie uciekam stamtąd np promem -> jakoś do Rosji -> kolej transsyberyjska -> Polska
Potem zamieszczę rzeczy które chce zabrać jak mi pomożecie w tej kwestii, bo na razie mam tylko karimatę :D
Jak coś wpadnie do głowy to będę pisał. Dzięki za zainteresowanie.
marta.kwiat 10:23 | 04.03.2010
hej, wize pewnie dostaniesz jesli pracujesz. Najczęściej dają na 3-6 m-cy.No i pewnie Cię przepytają przy tej okazji ;)Zalezy dokąd lecisz ale przeważnie bilety w dwie strony lepiej kupić. Tańsze, a i tak przesiadki Cię czekają (pewnie Hong Kong).
Liste rzeczy, ktorych NIE MOZESZ zabrać/ wwieźć do Aussieland ;) masz na ich wizowej stronie. Przeczytaj, ważne ;)
czaczek 23:17 | 04.03.2010
Witaj.o wizę do AU apikujesz online. Ja musiałm przedstawić wyciągi bankowe oraz oświadczenie pracodawcy, że jestem zatrudniona. czekałam miesiąc na wize. Koszt to ok 100 AUD. Istnieje sposób aby przedłużyć np. 6 miesięczną wizę. Przed jej upływem należy wyjechać z AU np. do NZ i powrócić, wtedy automatycznie wiza sie przedłuża do 1 roku. Ale uprzedzam było to 4 lata temu!!! więc przepisy mogły sie zmienić, warto sprawdzić.
Lecąc do AU warto skorzystać z opcji stopu. Jeżeli oczywiście bilet przewiduje taką opcję. Ja zatrzymałam się na 2 tyg. w Tajlandii. warto!
Jeżeli posiadasz w bagażu czy podręcznym czy w głównym jakiekolwiek jedzenie, drewno, nasiona roślinność, owoce, leki, płyny nawet gumę do żucia- radzę zadeklarować te fanty. W samolocie dostaniesz ankietę do wypełnienia. Australijczycy są bardzo przewrażliwieni na tym punkcie a wyszkolone psy znajdą wszystko co nielegalne w twoim bagażu.