Forum dyskusyjne
LOTY łączone - rezygnacja z ostatniego
kategoria podróże po świecie
kraj Indie
sekulanka.k 09:34 | 08.10.2014
Witam,mam pytanie dotyczace lotow łączonych - gdy chcemy wysiasc wczesniej:
- Czy LuftHansa robi problem w przypadku rezygnacji z ostatniego lotu?
- Czy jest koniecznosc doplaty, jesli tak to w jakiej wysokosci?
- Czy trzeba zglosic wczesniej ze chcemy zrezygnowac z ostatniego lotu. Czy dopiero na lotnisku w momencie nadawania bagazu?
Nasza sytuacja :
kupiłam bilety do Indii na koniec stycznia.
Lot łączony Warszawa-Monachium-Mumbai-Ahmabad.
Polaczenie jest kupione na jednym bilecie, realizowane przez LH, tylko ostatni odcinek przez lokalnego przewoznika.
Chcemy wysiasc w Mumaiu i zrezygnowac z ostatniego odcinka.
Bilety mamy w obie strony kupione bo tak bylo taniej. Zostajemy w Azji na dluzej wiec nie skorzystamy z biletu powrotnego.
(nie wiem, czy w dobrym miejscu umieściłam post. Jeśli nie to proszę moderatora o przeniesienie)
Magz 12:38 | 08.10.2014
Ten powrotny bilet tak czy inaczej będziesz musiała anulować, więc przy okazji zapytaj co z tym ostatnim odcinkiem lotu. Jak zrezygnujesz z ostatniego lotu nic się nie stanie, na pewno nie trzeba dopłacać, bo za co? Zadzwoń tam gdzie kupowałaś bilet to wszystko będą wiedzieć.
Magz 12:41 | 08.10.2014
Poza tym na pewni poinformować i dowiedzieć się jak najszybciej, bo inaczej bagaż poleci dalej i zostaniesz bez walizek w Mumbaju.Choć z drugiej strony mogą to potraktować jak zmiana biletu i wtedy trzeba będzie dopłacić... W sumie to nikt Ci nie odpowie tak dobrze jak biuro gdzie kupowałaś bilety więc najlepiej tam od razu zadzwoń. :) Powodzenia
sekulanka.k 13:57 | 08.10.2014
No wlasnie czytalam opinie ze lepiej czekac do ostatniej chwili i na lotnisku powiedziec przy nadawaniu biletu ze prosze o nadanie do Mumbaju a nie do Ahmambad.Bo prawda jest taka ze kupilismy ten bilet bo bylo taniej niz do Mumbaju w jedna strone...
turkus 14:52 | 08.10.2014
Pasażer ma prawo zdecydować, czy nadaje bagaż do miejsca docelowego, czy portu pośredniego. Odprawiając się określasz, że bagaż jest do Bombaju. Nic więcej nie musisz robić. Przy odprawie i tak Cię poinformują, że kartę pokładową na lot wewnętrzny w Indiach odbierasz dopiero w Bombaju.
strogg 16:48 | 08.10.2014
możliwe są opłaty zarówno za anulowanie jak i kara za tzw "no show", musisz sprawdzić warunki konkretnej taryfy. przy odprawie na lotnisku upewnij się, że bagaż masz nadany tylko do miejsca gdzie faktycznie kończysz podróż
sekulanka.k 17:23 | 08.10.2014
Dziękuję za wszystkie informacje.Na pewno dopilnujemy do którego portu będzie nadany nasz bagaż. Zastanawiamy się jedynie nad wcześniejszym telefonem do LH.
Opłata za zmianę portu w którym chcę odebrać bagaż jest dla mnie jasna - jak chcę zmienić to mogliby mi kazać zapłacić...
Najbardziej zaskoczyło mnie że może być kara za no show - rozumiem że za brak pojawienia się na lot powrotny?! Mogą ściągnąć mi karę z karty? Czy tak?!
Smok-1 21:07 | 08.10.2014
Kara za "no show" dotyczy tylko wcześniejszych przelotów, i polega z grubsza na braku możliwości ubiegania się o refundację zwrotu ceny biletu - w końcu ten "no show" jest z Twojej winy ....
strogg 23:34 | 08.10.2014
brak refundacji to jedno a no show fee to drugie, zależy od polityki konkretnej linii. nie wiem jak to wygląda konkretnie w Lufthansie ale u innego przewoźnika było ponad 100$ i skutecznie zniechęcało do rozmontowania segmentów podróży. jeżeli nie chcesz czytać t&c to najlepiej przedzwoń do Lufthansy, dowiesz się w pięć minut czy w twojej konkretnej taryfie grożą ci jakieś koszty i jak to praktycznie rozegrać
sekulanka.k 08:54 | 09.10.2014
Strogg, zadzwonienie do LH bylo pierwszym co mi przyszlo do glowy, ale potem na ktoryms z forum spotkalam sie z opinia ze trzeba byc nie spelna rozumu zeby dzwonic bo od razu sie odkrywasz i tracisz szansce na powiedzenie potem ze w ostatniej chwili przydazyl sie wypadek losowy i musimy zrezygnowac z ostatniej czesci..chyba zadzwonimy anonimowo i wypytamy o polityke LH.
strogg 09:39 | 09.10.2014
bez przesady, trochę dziecinne są takie teorie spiskowe o “odkrywaniu się”. zawsze masz prawo się zapytać jakie są warunki świadczenia usługi i jaka jest praktyka przewoźnika w przypadku teoretycznego no show lub anulowania lotu, nawet przed zakupem biletu. nie musisz zmieniać głosu przez telefon i mówić, że chodzi o bilet cioci… ;) Dostaniesz przynajmniej wiarygodną informacje, bo na forach w internecie możesz usłyszeć wszystko.podziel się wiedzą jak się wyjaśni, dużo ludzi leci do Indii w tej promocji, ja również :) możesz ich przy okazji zapytać czy się już dogadali ze strajkującymi pilotami, bo jak oni zrobią "no show" to nie będzie latania... ;)
Jadu 14:54 | 09.10.2014
Generalnie jest tak :O ile przepisy wizowe pozwalają to pasażer ma prawo wysiąść wcześniej, ale najczęściej traci prawo do kontynuowania podróży na następnych odcinkach (jest coś co nazywa się out of sequence ale nie każda linia to honoruje), lub bilet zostaje przeliczony według nowej trasy z nową taryfą i opłatą za zmianę ... jeżeli jest to możliwe.
Jeżeli, co się czasami zdarza, trasa (np omawiana) : PL - DE - Mumbai - Ahmedabad (chyba o ten port chodzi) jest tańsza niż PL-DE-Mumbai to oficjalnie pasażer powinien dopłacić różnice, ale to najczęściej stosuje się przy zwrotach lub rekalkulacji rozpoczętego biletu, nie w przypadku wcześniejszej wysiadki. Tak samo jeżeli ta trasa do Mumbai jest tańsza to zwrot nie przysługuje, lub przelicza się to do taryfy w jedna stronę.
Pierwszy port przylotowy w Indiach to Mumbai więc tutaj masz kontrolę graniczną i celną, więc na 100% trzeba będzie odebrać bagaż i nadać go ponownie na lot krajowy. Sam checkin w Polsce zapewne nada walizkę tylko do Mumbai a nie do Ahmedabadu.
No show dotyczy nie stawienia się pasażera przy bramce i sytuacji gdy miejsce poleci puste. Wtedy najczęściej bilet albo przepada, albo można go zmienić, albo zwrócić, wtedy za no-show jest dodatkowe potrącenie (najczęściej nie jest to regułą, w 9 przypadkach na 10 bilet przepada).
Problem pojawia się na przykład w przypadku involuntary, gdy jakaś przyczyna zmusza przewoźnika do zmiany biletu lotniczego (overbooking, opóźnienie czy odwołanie lotu), na innego przewoźnika. Wtedy popatrzą na bilet powiedzą, że masz do Ahmedabadu i mogą Cię wysłać na przykład: PL-DE-DELHI-Ahmedabad z pominięciem Mumbai.
Jadu 15:24 | 09.10.2014
Jeszcze przy okazji .... w Mumbai lądujesz na terminalu 2, odlot dalej masz z 1Bhttp://www.worldtravelguide.net/sites/default/files/Mumbai_Shivaji_%28BOM%29.png
Więc bagaż zostanie nadany wyłącznie do Mumbai.
sekulanka.k 08:40 | 10.10.2014
Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi.Podejrzewam, że w takim razie nie powinno być problemu. Dla pewności zadzwonimy jeszcze pewnie do LH po według miejsca przylotu będziemy planować dalszą część podróży ale uspokoiliście mnie znacznie.
krzysiekGDA 10:15 | 14.10.2014
Witam, myślę że z bardzo podobną sprawą, ale po przeczytaniu skumałem, że najlepiej zadzwonić do QA i dowiedzieć się lub doczytać warunki linii lotniczej.Planuję wyjazd na Płw. Arabski i szukam dogodnych oraz w miarę tanich połączeń. Interesuje mnie lot Warszawa - Doha i jest takowe połączenie - zarówno bezpośrednie jak i z przesiadką. Ale ze zdziwieniem stwierdziłem, że istnieje rónież połączenie Warszawa - Doha - Dubaj w dwie strony, które jest tańsze o 600 zł!!!! Zastanawiam się właśnie nad wyborem tego lotu, jednak mam pewne wątpliwości i proszę tutaj o radę biegłych w.....doświadczeniu w tym zakresie.
Otóż chciałbym wykupić ten lot do Dubaju ale....wysiąść w Doha, gdyż to jest mój cel podróży i nie lecieć już dalej. Czy uważacie, że istnieją jakieś zagrożenia z tym związane? Na chłopski rozum, przecież zawsze mogą mi się zmienić plany i zapragnę wysiąć w porcie przesiadkowym i nie kontynuować dalej podróży.
Plan jest taki :
1. Odprawiam się w Warszawie
2. Nie biorę bagażu głównego, tylko podręczny (na 7 dni spakuję się w podręczny) więc nie mam problemu z bagażem, bo zakładam, że na przesiadce w Doha nie odebrałbym bagażu głównego, gdyż jest nadawany do portu docelowego;
3. Wysiadam w Doha i udaję się...po wizę - tu pytanie, czy mogą wnikać w sytuacji gdy mam bilet docelowy do Dubaju a wysiadam i rezygnuję z dalszej podróży? Moim zdaniem nie powinni ale....?
4. Przebywam tydzień czasu w Doha i w drodze powrotnej pakuję się na samolot, z Doha. Pierwotnie trasa wykupionego lotu to Dubaj - Doha - Warszawa. Ja oczywiście stawiam się do odprawy w Doha. Czy tu dostrzegacie jakąś możliwość problemów, że nie leciałem z Dubaju? Bilet mam wykupiony, więc teoretycznie przewoźnika nie interesuje gdzie ja wsiadam. Miejsca w samolocie mi nie anulują, bo mam wykupiony prawda? Więc odprawiam się z moim bagażem podręcznym i fruuuu.....do Warszawy....
Bardzo proszę o uwagi forumowiczów, gdzie mogą czyhać na mnie zagrożenia i jakiego rodzaju, bo cena (choć to trochę dziwne) jest bardzo atrakcyjna i chcę się zdecydować na takie rozwiązanie.
Pozdrawiam....
Jadu 17:43 | 14.10.2014
ad. pkt 4tak, nie zabiorą Cie z Dohy bo w Dubaju bedziesz no-showem, dodatkowo nie wykorzystałeś odcinka Doha-Dubaj, więc bilet bedzie mial status open i nie bedzie można zrobić niczego z kolejnymi segmentami.
Taka zmiana jest możliwa, ale wymaga przekalkulowania calego nowego bieltu + oplata za zmianę daty.
Zawierasz umowę o przewóz na przelot do Dubaju nie do Doha
Smok-1 19:26 | 14.10.2014
No właśnie no show dotyczy zawsze całej trasy, czy łącznie z powrotem, co oznacza, że na ogół spokojnie możesz sobie darować ostatni odcinek ...., sorry, taki mamy klimat .....
krzysiekGDA 16:21 | 16.10.2014
Thnx, odpuszczę jednak bo zbyt duże ryzyko, że....zostanę w Doha albo przynajmniej bilet mógł by kosztować mnie jeszcze raz tyle.
suave 20:07 | 16.10.2014
W styczniu lecę Etihadem do Delhi. Po drodze przesiadka w Bombaju i zmiana terminalu. Ktoś powyżej napisał że jeśli jest przesiadka w Bombaju, to bagaż nadaję do Bombaju a nie do Delhi i w Bombaju też muszę się na nowo odprawić i uzyskać kartę pokładową . Dodam ze wszystkie loty są na jednym bilecie ale ostatni lot jest z Jet Airways. Jednak agent u którego nabyłem bilet twierdzi że karty pokładowe dostanę na wszystkie odcinki w miejscu wylotu czyli w moim przypadku w Brukseli, a bagaż nadaję bezpośrednio do Delhi. Jak to w końcu wygląda??
Jadu 22:52 | 16.10.2014
Jeżeli terminal jest ten sam to tak. Jeżeli przesiadasz się z międzynarodowy na krajowy to musisz przejechać z jednego terminalu na drugi (w Delhi tak samo). Z terminalu na terminal musisz przejechać, one nie są połączone. Bagażu nikt Ci nie będzie woził, a przekraczasz granicę, więc boardingi na 99% dostaniesz tylko do Mumbai. Popatrz na bilet jakie masz terminale potem na mapę terminali i wszystko będzie jasne.
Jadu 23:00 | 16.10.2014
masz czarno na białym o czym piszę :Q. What are the transfer/transit processes for the passengers arriving from an international flight and connecting to a domestic flight?
A. On arrival, passengers are first expected to clear Immigrations and Customs. Post the same they can proceed towards the baggage claim area.
After collecting their luggage, transiting passengers should proceed towards the re-check counters located post customs towards the arrival hall (take a left turn).
Post checking in, passengers will be guided towards the Transit Holding Area where the inter terminal coaches will take them to the Domestic Terminal for their connecting flight.
In case the domestic flight is within the International Terminal, passengers may take the elevator which will take them to the departure hall located at level 4.
http://www.csia.in/passenger/faqs.aspx
Jadu 19:16 | 17.10.2014
>Dodam ze wszystkie loty są na jednym bilecie ale ostatni lot jest z Jet Airways.przed chwilą sprawdziłem, wszystkie loty zarówno JetAirways jak i JetLite (podfirmy) są z terminalu 1B
suave 19:37 | 17.10.2014
Na rezerwacji mam przylot do Bombaju terminal 2 a odlot z terminal 1b
Jadu 22:53 | 17.10.2014
no to bierzesz autobus i jedziesz :http://www.worldtravelguide.net/sites/default/files/Mumbai_Shivaji_%28BOM%29.png
Podobne wątki podróże po świecie INDIE
Forum dyskusyjne
Aby korzystać z forum należy być zarejestrowanym użytkownikiem Globtroter.pl. Kliknij [TUTAJ], jęśli jesteś nowy.
Wypowiedzi użytkowników publikowane w Globtroter.pl są prywatnymi opiniami osób korzystających z Forum.
Globtroter.pl zastrzega, że nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii i w żaden sposób nie utożsamia się z poglądami wyrażanymi w tym miejscu.
Wszelkie wątpliwości prosimy kierować na adres: globtroter@globtroter.pl.
Redakcja Globtroter.pl zastrzega sobie prawo do moderowania i redagowania wypowiedzi na Forum bez podania przyczyn, zamieszczanie treści reklamowych jest zabronione.