Artykuły i relacje z podróży Globtroterów Dodaj do: wykop.pl

Egipt > EGIPT

Kaja@ Kaja@ relacje z podróży

W Egipcie byłam trzykrotnie, za każdym razem w innym regionie...

W Egipcie byłam trzykrotnie, za każdym razem w innym regionie. Pierwsza moja podróż do tego kraju miała miejsce w roku 2009, pojechałam wtedy wraz z rodziną do Sharm El Sheykh. Za drugim razem wybraliśmy troszkę mniej znane miejsce – Marsa Alam, z kolei w tym roku odwiedziliśmy Hurghadę. Wszystkie te wyjazdy były bardzo udane, gdyż każde z tych miejsc oferuje coś zupełnie innego.
Sharm El Sheykh jest typowo turystyczną miejscowością. Wszędzie hotele, więc jeśli jedzie się po raz pierwszy do krajów arabskich, można poczuć się tam naprawdę bezpiecznie i komfortowo. Wieczorami możemy odwiedzić Naama Bay, gdzie dostaniemy się taksówką za jedyne 2-3 funty egipskie. Wkoło liczne sklepiki, restauracyjki… Jeśli chodzi o rafę koralową to jak najbardziej na pierwszy raz zaspokoi Wasze potrzeby. Przy odrobienie szczęścia uda się Wam może zobaczyć skrzydlicę…?
Marsa Alam słynie z przepięknych raf koralowych… ale nie tylko. Będąc tam możemy wybrać się na wycieczkę do Luksoru lub Asuanu ( ja szczególnie polecam tą pierwszą).
Zwiedzając Luksor* zobaczyłam wiele ciekawych miejsc m.in. świątynię Hatchepsut, kolosy Memnona, Dolinę Królów oraz Karnak, który zrobił na mnie zdecydowanie największe wrażenie. Musiałam oczywiście zaliczyć także miejsca takie jak fabryka alabastru czy muzeum papirusu (nastawione oczywiście głównie na sprzedaż pamiątek).
*Luksor to miasto położone w południowej części Egiptu, na prawym brzegu Nilu. Luksor jest świetną bazą turystyczną. W roku 1979 został wpisany na Listę światowego dziedzictwa UNESCO.
Będąc z kolei w Hurgahadzie zafundowaliśmy sobie wycieczkę do Kairu*. Była to wycieczka z noclegiem ( Przez całą noc nie udało nam się zmrużyć oka - na zewnątrz było tak strasznie głośno! Ciągłe dźwięki klaksonów, krzyki…). Zobaczyliśmy piramidy (byliśmy wewnątrz mastafy i jednej małej piramidy), sfinksa, odwiedziliśmy Muzeum Kairskie, najstarszy Bazar, meczety, kościół koptyjski, Miasto umarłych…
*Kair to stolica i zarazem największe miasto Egiptu o powierzchni 214 km2. Liczba mieszkańców wynosi blisko 7,5 miliona z czego 2 miliony osób mieszka w ‘’Mieście umarłych’’

Egipt to fascynujący kraj. Na pewno wrócę tam jeszcze nie raz... :D