Forum dyskusyjne
Pociągi
kategoria podróże po świecie
kraj Indie
T&J 20:35 | 21.03.2017
Hej, pomóżcie.. Dlaczego nie mogę otworzyć strony http://www.indianrail.gov.in na żadnym komputerze? Poszukuję mapy stacji kolejowych bo chcę zarezerwować pociągi i nie działa :( Nigdzie w sieci nie ma wykazu stacji i nie mam pojęcia jak nazywają się stacje. Doradzicie cokolwiek? Czy ta strona jest już nieaktualna? Gdzie szukać?
Jadu 12:06 | 23.03.2017
Strona jest aktualna, ale bilety kupuje się na cleartrip.comWyprzedzając następne pytanie ... było kilka razy na forum jak się zarejestrować ;-)
T&J 13:59 | 23.03.2017
Dzięki za info, nie będzie pytania ;) juz się zarejestrowałam. A strona, o którą pytałam nie działa.. może mam cos nie tak z komputerem ale sprawdzałam na dwóch różnych. Żadne gov.in nie otwierają się. Na tych stronach są mapy sieci kolejowej..dlatego ich potrzebuję. Nie do rezerwacji biletu.
Marco99 09:39 | 25.05.2017
http://indianadventure.eu/pol/nasza-oferta/850-2/- To polskie biuro w New Delhi.
Kupują bilety. Pobierają niwielką prowizję
T&J 14:03 | 23.03.2017
falstart z wcześniejszym komentarzem. Po Twoim wpisie przyszło mi do głowy, że to może wina przeglądarki. Choć wczesniej sprawdzałam na Firefox i Chrom... I okazuje się, że nie sprawdziłam na Internet Explorel - działa :)Dzieki za inspirację Jadu!
Garibaldi 19:09 | 24.03.2017
Zarowno rejestracja na IRCTC jak i kupno biletow na Cleartrip wcale nie jest proste.1) Rejestracja:
1.1 Jesli masz komorke z indyjska karta (+91), to rejestracja jest automatyczna - i dziala
1.2 Jesli nie masz indyjskiej komorki, to teoretycznie (tak pisza na IRCTC) mozesz to zrobic w nastepujacy sposob.
a) w miejscu, gdzie masz wpisac nr komorki (indyjskiej) wpisujesz "dummy nr"
To dzialalo do niedawna. Teraz nr indyjskiej komorki jest verifikowany ze wzgledu na ilosc cyfr (10) , ale rowniez pierwszych 2-3 cyfr. Mozesz znalezc na sieci jak numer indyjskiej komorki jest zbudowany. Pierwsze cyfry to nr operatora, i musza odpowiadac rzeczywistemu operatorowi. Pozostale sa dowolne, ale nie tak, ze trafisz w juz istniejacy numer innego uzytkownika.
b) Wtedy mozesz sie zajerestrowac z wybranym user_id i haslem. Ale twoje konto nie jest aktywne.
c) Dostaniesz mail z kodem aktywacji na twoj mail. Ten kod nazywa sie mail OTP
ale to tylko polowa drogi.
d) musisz zdobyc inny kod, zwany phone OTP, ktory wysla na ten nieistniejacy indyjski numer.
e) musisz napisac mail do care@irctc.co.in , zalaczajac kopie pierwszej strony paszportu, i poprosic, aby ci przeslali ten phone OTP Mailem
I tu sie sprawa zatrzymuje. Oni po prostu - nie odpowiadaja. Mozesz pisac ile chcesz. Mozesz tez zatelefonowac, ale telefony tez zajete.
Ja nie mialem cierpliwosci.
Znalazlem jakiegos Hindusa z uindysjka komorka, ktory chcialby mi zrobic grzecznosc, I sie udalo. Jestem juz uzytkownikiem indyjskich kolei.
ALe to nie znaczy, ze moge sobie ot tak kupic bilet. To by bylo za latwo.
Jedynym sposobem jest kupic bilet na Cleartrip, ale zaplacic musisz albo indyjska karta debetowa (ktorej nie masz), albo przelewem bankowym z banku, w ktorym masz konto (ja mam w polskim citi handlowy, ale sie nie udalo). Pozostaje jedyna, moi m zdaniem droga - zaplacic Visa albo MasterCard - ale koniecznie KREDYTOWA. DEBETOWA nie dziala.
Uff. Mam juz bilety.
G
b) musisz wyslac mail to care
Marco99 19:22 | 05.04.2017
wejdź na http://indianadventure.eu. Za mininimalną prowizję kuisz takei bilety, jaki chcesz
T&J 20:33 | 24.03.2017
To mnie zmartwiłeś... Wyslalam maila z prośbą o kod i już kilka dni nie mam odpowiedzi. Ci radzicie? Próbować pisać czy szukać wsparcia w Indiach? A może ktoś z Was jest tam teraz z telefonem indyjskim i mógłby pomóc?
Marco99 11:39 | 22.09.2017
cała prowizja to 1o 10 PLN/osoba/bilet
kosmo 10:28 | 25.03.2017
wyślij jeszcze raz kopie paszportu ale koniecznie napisz w treści swój login
Garibaldi 22:10 | 29.03.2017
Kiedy przylatujesz? I na kiedy masz pierwszy pociag?Moglbym ci ewt. pomoc, ale dopiero od 1 kwietnia. Bo moge tylko zabookowac 6 pociagow na miesiac
T&J 18:25 | 30.03.2017
Przylatujemy 2 listopada :)Ale mam kolejny problem. Próbuję wkleić tu treść maila, którego dostałam od care@irctc ale wywala mi błąd. Stąd ten dziwny komentarz wyżej "nie mogę".
Spróbuję jeszcze raz bo w ogóle nie wiem o co chodzi..
T&J 18:27 | 30.03.2017
Drogi Kliencie,Prosimy pamiętać, że identyfikator użytkownika „Laster” inaktywuje powodu niepełnych danych profilowych i sam identyfikator nie może być ponownie reaktywować więc prośbę do was proszę założyć nowe konto z alternatywnymi id e-mail i numer telefonu komórkowego.
T&J 18:29 | 30.03.2017
Zabawne.. chciałam wkleić oryginalny tekst i nie mogłam, dopiero po przetłumaczeniu w google tłumaczu na polski, system przyjął mój komentarz. Co o tym myślicie? W sensie maila z irctc?
T&J 18:33 | 30.03.2017
we would like to pass one information that if you face any problem in E-tickets like cancellation & Online **TDR** Filing then you have to send mail to etickets@irctc.co.in from registered e-mail id and apart from these query **for booking related general queries like refund, ERS, online booking etc. **please send mail to care@irctc.co.in.We hope from the next time you will follow the same.
Yakin 20:26 | 03.05.2017
Ja się rejestrowałem niedawno i generalnie większość poszła bez problemu, choć sam proces rejestracji na stronie musiałem powtórzyć kilka razy, bo wywalało jakieś błędy. Raz już myślałem, że wszystko poszło dobrze i wysłałem maila ze skanem paszportu, ale niestety odpisali, że nie ma takiego użytkownika i muszę powtórzyć proces rejestracji z wykorzystaniem tych samych danych. Numer komórki wpisałem zmyślony :). Natomiast odpowiedź od nich otrzymałem szybko, może do trzech dni maksymalnie. Potem powtórzyłem proces rejestracji (jeszcze ze trzy razy :)). Sygnałem, że wszystko przebiegło pomyślnie jest otrzymanie automatycznego maila z ich systemu z kodem OTP i drugiego z potwierdzeniem utworzenia konta. Potem wysłałem ponownie mail ze skanem paszportu ( w tytule musi być login użytkownika!) i jeszcze tego samego dnia dostałem wiadomość, że konto jest aktywne (już nie wysyłają drugi raz tego kodu na telefon jak kiedyś). I od niedawna można podobno płacić normalnymi kartami również bezpośrednio na ich stronie, ale tego jeszcze nie weryfikowałem. Będę jednak kupował bilety w najbliższych dniach i napiszę jak to wygląda :).
Yakin 20:33 | 03.05.2017
Aha, mapy kolei można znaleźć pod tym adresem http://indiarailinfo.com/atlas , lub http://www.indianrailways.gov.in/railwayboard/uploads/directorate/coaching/TAG_2014-15/IR_Map.pdf . Ta pierwsza jest wg mnie lepsza, bo można też tam w prosty sposób wyszukać połączenia. Jeszcze jednym miejscem, gdzie jest bardzo dużo przydatnych informacji na temat kupowania biletów w Indiach jest ta strona https://www.seat61.com/India.htm#routes .
T&J 10:48 | 04.05.2017
Yakin, nie działa mi link do pdf. Nie wiem jak u Ciebie.A może posiada ktoś aktualną mapę linii kolejowych do sprzedania?
T&J 09:53 | 04.05.2017
Czy jeśli miałabym płacić kartą to muszę się u nich rejestrować?
Yakin 00:57 | 09.05.2017
>Yakin, nie działa mi link do pdf. Nie wiem jak u Ciebie.>A może posiada ktoś aktualną mapę linii kolejowych do sprzedania?
U mnie link do pdf działa. Jeśli nie działa u ciebie, to spróbuj wejść najpierw na stronę http://www.indianrailways.gov.in i dopiero kolejno dalej samej przejść do działu z mapą. Odpowiadając na drugie pytanie, to niestety żeby kupić bilety przez internet trzeba koniecznie się zarejestrować. Bez rejestracji nie ma żadnej możliwości kupna biletów przez internet. Chyba, że ktoś ci kupi bilety ze swojego konta, ale przy ograniczeniu liczbowym do 6 biletów na miesiąc może być z tym ciężko.
Yakin 21:54 | 13.05.2017
Zgodnie z obietnicą piszę jak się przedstawia obecnie sytuacja z zakupem biletów przez internet, jeśli oczywiście ktoś już przebrnął proces rejestracji. Otóż można już kupić bilety bezpośrednio na stronie www.irctc.co.in . Sprawdziłem empirycznie kupując bilety relacji Delhi - Agra i Agra - Khadżuraho :-). Przy opcji płatności trzeba wybrać Payment Gateway/Credit Card, a następnie International Card. Zapłaciłem bez problemu zwykłą kartą debetową Pekao SA (MasterCard). Gdyby ktoś potrzebował dokładniejszych instrukcji, to proszę o PW :-).
Marco99 09:56 | 24.05.2017
Indyjskie Koleje mają swój koloryt i pewne utrudnienia w kupnie biletów, ale za to są tanie.jeżeli masz problem, to korystaj ze strony htpp://indianadventure.eu. To polska firma z biurem w New Delhi. kupują bilety kolejowe i autobusowe. pobierają niewielką prowizję
Yakin 17:11 | 24.05.2017
Ja jeszcze dodam, że przy samodzielnej rezerwacji, trzeba zwracać uwagę na to, co jest napisane przy danym pociągu już po wybraniu klasy, którą chce się jechać. Jeśli jest tam kod RAC lub jeden z zawierających litery WL, to oznacza, że będziemy mogli kupić bilet na jedną z dwóch list oczekujących. Z tym, że z biletem RAC możemy wsiąść i jechać danym pociągiem (ale w pociągu sypialnym bez gwarancji miejsca leżącego), a z biletem WL niestety nie pojedziemy. Trzeba się zwrócić o zwrot kosztów nie później niż pół godziny przed odjazdem.
T&J 07:50 | 25.05.2017
Dzięki za bardzo przydatne porady ;)
Yakin 10:41 | 25.05.2017
Trochę źle napisałem w poprzednim poście. Jeśli kupimy bilet WL, to musimy czekać. Jeśli zwolnią się jakieś miejsca, to zostaniemy przesunięci najpierw do grupy RAC, a jeśli miejsc się zwolni więcej, to nawet na normalne miejsce. Kupując bilet WL trzeba sprawdzać jego status. Już przy zakupie biletu widzimy, którzy będziemy w kolejce. Na ogół jeśli jest to miejsce do 20-25, to jest realna szansa, że przynajmniej na RAC uda nam się załapać.
Podobne wątki podróże po świecie INDIE
Forum dyskusyjne
Aby korzystać z forum należy być zarejestrowanym użytkownikiem Globtroter.pl. Kliknij [TUTAJ], jęśli jesteś nowy.
Wypowiedzi użytkowników publikowane w Globtroter.pl są prywatnymi opiniami osób korzystających z Forum.
Globtroter.pl zastrzega, że nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii i w żaden sposób nie utożsamia się z poglądami wyrażanymi w tym miejscu.
Wszelkie wątpliwości prosimy kierować na adres: globtroter@globtroter.pl.
Redakcja Globtroter.pl zastrzega sobie prawo do moderowania i redagowania wypowiedzi na Forum bez podania przyczyn, zamieszczanie treści reklamowych jest zabronione.