Zapowiedź wyprawy: Włóczylinki dookoła świata na motocyklach > POLSKA

WłóczyLinki dookoła świata motocyklami WłóczyLinki dookoła świata motocyklami Dodaj do: wykop.pl
patronaty medialne

Zdjęcie NORWEGIA / Zachód / Kjerag / Motocykle BMWMałżeństwo z Poznania jedzie dookoła świata na motocyklach - ruszają w połowie czerwca 2015

Podróż dookoła świata to marzenie wielu osób. U nas zawsze gdzieś w tyle głowy kołatała ta myśl, jednak nigdy niewypowiedziana na głos. Wyjeżdżaliśmy w różne miejsca na dłuższe i krótsze wycieczki na własną rękę, aż któregoś dnia po tygodniu rozłąki w związku z podróżą firmową, Łukasz zaproponował - wybierzmy się w podróż dookoła świata! Ania z niedowierzaniem, ale i radością przyjęła taką propozycję.

Zrobiliśmy małą burzę mózgów i ustaliliśmy plan oszczędzania na najbliższe kilkanaście miesięcy. W międzyczasie oboje zrobiliśmy prawo jazdy na motocykle. Początkowo z myślą o możliwości wypożyczenia motorów w odległych miejscach, by objechać egzotyczną wyspę dookoła, czy dostać się do trudno dostępnych mniejszych miejscowości. Ale z czasem pomysł jak będziemy się przemieszczać ewoluował by ostatecznie wyprawa została zmieniona na motocyklową.

Kupiliśmy nasz pierwszy motocykl by nieco się rozjeździć i przekonać się jak to jest mieć wiatr we włosach. To był strzał w dziesiątkę! Następnie kupiliśmy już typowo turystyczne starsze motocykle BMW, które zostały gruntownie wyremontowane i przygotowane do dalekiej podróży. Nadaliśmy im imiona Szerszeń i Wilk i odtąd zostały naszymi zwierzakami :)

Podczas gdy motocykle były rozkładane na części pierwsze, my rozpoczęliśmy przygotowania do wyprawy. Ustalenie wymarzonej trasy nie było trudne. Ania była zdecydowana na tajemniczy i gościnny Iran, Łukasz koniecznie chciał zobaczyć dżunglę w Laosie. Problemy pojawiły się, gdy należało wyeliminować część krajów z uwagi na ograniczenia czasowe, budżetowe, bądź trudności formalne. Na początku skreśliliśmy Europę Zachodnią, Skandynawię i kraje Afryki, potem zimną Syberię. I tak doszliśmy do ostatecznej wersji, że w pierwszej połowie 2015 wyruszymy z Polski, by jadąc przez Bałkany i Turcję, Azję Środkową dotrzeć przez Chiny do Azji Południowo - Wschodniej, następnie Australii i Ameryki Południowej oraz być może Północnej.

Nadal kompletujemy ostatnie szczepienia i sprzęt turystyczny. Wyprawa rusza w połowie czerwca i zaplanowana jest na około półtora roku.

Zainteresowanych wyprawą serdecznie zapraszamy na bloga http://wloczylinki.pl/ i stronę na Fb https://www.facebook.com/wloczylinki

NORWEGIA / Zachód / Kjerag / Motocykle BMWPOLSKA / Wielkopolska / Poznań / WłóczyLinki