Nepal 2006 > NEPAL

pdanisze pdanisze Dodaj do: wykop.pl

Zdjęcie NEPAL / Annapurna Circuit / Annapurna Circuit / Chłopczyk na trasie wokół AnnapurnyNa wyprawę do Nepalu, którą udało nam się zorganizować na przełomie lutego/marca 2006 tak jak poprzednio do Indii, również pojechaliśmy tylko we dwójkę, gdyż nie udało się znaleźć w sieci innych zainteresowanych podróżowaniem z plecakiem w tym samym czasie co my. Po raz drugi więc polecieliśmy na odległy kraniec koniec świata na własną rękę – jedynie z przewodnikiem Pascala w ręku, biletami i pomysłami na to, co chcielibyśmy zobaczyć.

Na całą wyprawę mieliśmy tylko trzy tygodnie. Udał nam się w tym czasie trekking do Jomsom i Muktinath oraz zwiedziliśmy dolinę Kathmandu (Patan, Bhaktapur). Pomimo tego że podróżowaliśmy w porze suchej, to załapaliśmy się na trasie na burze, deszcz, śnieg i grad. Musieliśmy więc dopasowywać nasze chodzenie po górach do aktualnych warunków pogodowych i kondycji. Nie wszystko udało się zrealizować tak jak zakładaliśmy, raz np. musieliśmy wracać z gór tą samą drogą, na części trasy udało się jechać na przyczepie ciągnika w deszczu i błocie, zamiast 30 minut lecieć wygodnie samolotem.

Trekking w Nepalu był bardzo ciekawy, bywa też niebezpieczny, ale trasa wokół Annapurny jest pod tym względem najlepiej przygotowana na przyjęcie turystów i spokojna, przez to popularna i nam też bardzo przypadła nam do gustu. W odległości pól dnia drogi zawsze znajdziesz jakąś kwaterę do spania. Warunki różne, skromnie ale czysto. Ze dwa razy tylko nie mieliśmy szans na mycie w cieplej wodzie, raz wcale się nie mieliśmy gdzie umyć, ale były to naprawdę małe miejscowości i już się ściemniało więc nie mięliśmy wyboru. Noclegi potrafią być w cenie poniżej jednego dolara za pokój, lecz na wyższych wysokościach temperatura w pokoju spada nawet do zera w nocy. Na innych trasach w sezonie zimowym na pewno spada nawet poniżej zera. Ale były też cieple zakątki. Polecamy bardzo Tatopani – tam można napić się świeżego soku z pomarańczy zerwanych prosto z drzewa i wykąpać się w gorących źródłach. Jest tam skromny betonowy basen z wodą 38 – 40 C. Dla nas było trochę za gorąco, ale Japończycy narzekali na chłód. Sami musicie pojechać i sprawdzić czy wam temperatura odpowiada ;-)

Podczas pobytu w Nepalu generalnie czuliśmy się bezpiecznie, raz tylko natknęliśmy się na spalony przez Maoistów autobus i blokadę drogi, ale nikomu się nic tam nie stało. Dwa tygodnie po naszym przyjeździe porwano w Nepalu Polaków na trekkingu do Mt Everest BC. Dwa tygodnie później sytuacja polityczna zrobiła się bardzo napięta i wprowadzono także godzinę policyjną. Zupełnie inaczej odbiera się sytuację będąc tam na miejscu, wszystko co pokazywane jest w wiadomościach wydaje się być takie nierealne. Gdy jesteś w Nepalu – myślisz, że to oaza spokoju: przyjemna przyroda, piękne widoki i świeże powietrze ... z tym ostatnim niestety nie było tak dobrze, bo w dolinie Kathmandu jest smog, a na trasie towarzyszył nam stale zapach odchodów osiołków. Szliśmy bowiem starym szlakiem handlowym, który jest używany do dziś – a transport w 97% odbywa się tradycyjnie na grzbietach osiołków. Dwa procent to ludzie, czyli tragarze, a jeden to motorki i traktorki, ale tylko na kawałkach tras, bo generalnie nie ma tam połączenia z nizinami, Jest kilka dróg na wysokości 2500 m.n.p.m., na wyżynie, łączących kilka miasteczek z Jomsom, które to jako jedyne w okolicy ma lotnisko.

Dodatkowe informacje: http://republika.pl/pdanisze/nepal2006

NEPAL / Annapurna Circuit / Annapurna Circuit / Chłopczyk na trasie wokół AnnapurnyNEPAL / Annapurna Circuit / Annapurna Circuit / Droga na skrótyNEPAL / Kathmandu / Durbar Square / Durbar Square w KathmanduNEPAL / Annapurna Circuit / Annapurna Circuit / Dziecko noszone w tradycyjny sposóbNEPAL / Annapurna Circuit / Annapurna Circuit / Kołowrotki modlitewneNEPAL / Annapurna Circuit / Annapurna Circuit / LeteNEPAL / Annapurna Circuit / Annapurna Circuit / NepalkaNEPAL / Annapurna Circuit / Annapurna Circuit / Okolice KagbeniNEPAL / Annapurna Circuit / Annapurna Circuit / Osiołki na trasieNEPAL / Annapurna Circuit / Annapurna Circuit / Osiołki na trasieNEPAL / Kathmandu / Durbar Square / Rikszarz na Durbar SquareNEPAL / Kathmandu / Durbar Square / Rikszarz na Durbar SquareNEPAL / Kathmandu / Kathmandu / Świątynia BuddyjskaNEPAL / Annapurna Circuit / Annapurna Circuit / W drodze do MuktinathNEPAL / Annapurna Circuit / Annapurna Circuit / Widok na Himalaje

Wiesiek dołączył
28.08.2001

Wiesiek 2007-03-12 23:56:21

wspaniałe zdjęcia, nic tylko pakować się i jechać...

Najaktywniejsi Użytkownicy

Nowi użytkownicy

Nowości

05-10
ROSJA - rozmowy trochę nietypowe

Do Rosji a konkretnie do Republiki Kałmucji wybrałem się dla tulipanów. Brzmi to pewnie dość dziwnie ale są tam regiony (w Kałmucji) gdzie na przełomie kwietnia i maja na stepach kwitną dzikie tulipany. Widok podobno bajkowy, tak przynajmniej można było wywnioskować po obrazkach z netu i dlatego tam pojechałem. Niestety tamtego roku wiosna przyszła wcześniej i kiedy przyjechałem, tulipany już przekwitły.

05-06
Gruzja jest piękna! Na pewno?

Przyznaje, że tytuł relacji jest dość prowokujący. Pytanie. Ile razy rozmawiając o wakacyjnych wojażach, kiedy pada słowo Gruzja słyszycie zdanie “Gruzja jest piękna”? Jak jest naprawde wie ogromna rzesza naszych rodaków odwiedzających corocznie ten kraj. Dla mnie jest to trzeci wypad do tego kraju. Pierwszy był w roku 2014, potem w 2016 i teraz, mam więc trochę wyciągniętych wniosków, porównań i przemyśleń.

05-04
Wokół Wysp Brytyjskich - część pi...
05-03
Skiathos – przerwa na nicni...