„Jachtem na Pustynię i do centrum Filmu przygodowego” > MAROKO

SeaStar SeaStar Dodaj do: wykop.pl

Zdjęcie MAROKO / Maroko / Merzouga / Brama do PrzygodyRelacja z jednej z przygód jaką mieliśmy podczas podróży jachtem z Chorwacji na Wyspy Kanaryjskie :) Kiedy to odwiedziliśmy Maroko :) jadąc obejrzeć pustynie :)

Pustynia, jadąc tam kojarzyła Mi się z wydmami i wielbłądami :)
I tak jest, są wielbłądy i wydmy i chce się pić :) jak się po nich trochę pochodzi, nawet jeśli robimy to dla zabawy :)
Dodatkowo odkryłam coś czego absolutnie się nie spodziewałam, a pomógł Mi w tym pewien zaprzyjaźniony Beduin :)

Miałam jechać na pustynię :) choć teoretycznie mieszkałam już na niej ale chciałam zobaczyć jak to jest widzieć wydmy aż po horyzont z każdej strony :) jak okiem sięgnąć
Dostałam ścisłe instrukcje -„Jedź tu a nie tu, ceny są takie a takie i nie daj się naciągać jak zwykły Japoński turysta z aparatem, który płaci za wszystko jak za zboże :) . Przy okazji jak będziesz tam jechać zaraz za miastem jakieś 15 km są FOSILLES :) tylko nie wchodź do sklepu jak turyści :)”

Zaczynam podejrzewać że TURYSTA to jakieś hasło i chyba nie znaczy nic dobrego :)
Ok. jadę więc za miasto 15 km widzę na górze piękny napis SKAMIENIAŁOŚCI czyli FOSSILES ułożony na górze z białych kamieni skręcamy więc z asfaltowej drogi, w coś co chyba jest drogą :) po prostu jeździły tam wcześniej samochody bo widać ślady kół, czyli ktoś tam jechał więc już jest nie źle wjeżdżamy na górę jest tu jakaś chałupka nikogo do o koła i wszędzie piasek i kamienie.

Super i co Ja mam sama teraz tu znaleźć :),

Tak naprawdę nie do końca byłam sama bo był ze mną mąż i córka i byli tak samo zdezorientowani jak ja.
Byliśmy za to gotowi na przygodę, a w Maroko jest o nią wyjątkowo łatwo. Usiadłam na kupie kamieni :) popatrzyłam pod nogi na kamień który mi przeszkadzał i aż mnie zatkało :) schyliłam się niżej a na kamieniu odciśnięta łodyga roślinki. Pierwsza myśl, to pewnie jakaś ŚCIEMA :) patrzę na następny a tam 3 muszelki ślimaka, przyglądam się następnym i okazuje się że tu nie ma ani jednego kamienia bez skamieniałości :)

Mohamed miał racje :) wystarczy że tu przyjechałam i sama znalazłam, piękną nie zamkniętą Gablotę Muzealną. Pamiętam jak chodziłam z Rodzicami do Muzeum i patrzyłam na te fascynujące eksponaty, ale nie wolno było ich dotykać ! A tu stoję na jednej wielkiej gablocie!

Nie mogłam uwierzyć, że to prawda, że naprawdę tu tyle tego jest, ale przecież jest :) Miejscowi po prostu wydobywają i sprzedają Turystą bardziej imponujące Eksponaty ale każdy może pobawić się w Archeologa :)
Ciężko w to wszystko uwierzyć.

Jeszcze kilko dni temu mieszkałam na jachcie zbierałam muszelki na plaży na której było ich tyle, że nie chodziliśmy po piasku tylko po muszelkach a teraz jestem na Pustyni i nie chodzę po wydmach tylko po eksponatach muzealnych :)

Coś deficyt piasku mają w tej Afryce :)
W każdym razie super uczucie zbierać i odkrywać skamienielinę, za skamienieliną :) Suprę uczucie już Wiem co to „Gorączka Złota”- może następna będzie większa i na pewno inna i bardziej pociągająca. Tak minęły nam 4 godziny, efekt kilkanaście kilo kamieni w bagażniku i ogromna satysfakcja.

Później zachód słońca i wydmy i wielbłądy super romantycznie i bajecznie jak z filmu przygodowego „Sahara”. Ale porównanie do tego filmu było by nie na miejscu bardziej pasował by tu

Film „Indiana Jones”.
Wracając do hotelu nie spodziewałam się następnych przygód a tu przed Nami wyrosła Góra na środku pustkowia z piękną bramą, żywcem z któregoś z odcinków \\\"Indiany Jones\\\", skręcamy z głównej drogi i jedziemy 10 min bezdrożami. Wjeżdżamy do centrum bajkowej góry, wszystko jest tu nie wyobrażalnie wielkie zaskakujące i filmowe.

I znowu dobrze znane uczucie z przed kilku godzin czy to nie LIPA :) Wygląda na to że to nie makieta filmowa :)

Co jest w tej Pustyni, że jest kompletnie nie taka jakiej się spodziewamy i w tym Maroko że nas tak zaskakuje, to czego się spodziewamy jest.
I jest fajnie że Nas nie rozczarowuje, ale to czego się nie spodziewamy jest o Wiele Lepsze.
Daje uczucie nawet nie Wiem jakie :)
Trudno je opisać jest takie wzruszające i obezwładniające jest WIELKĄ PRZYGODĄ :)

Maroko Mnie zachwyca i zaskakuje tak samo często :) A to dopiero jedna z przygód jak Nas spotkała podczas kilku miesięcy Naszej wspólnej rodzinnej wycieczki :)

MAROKO / Maroko / Merzouga / Brama do PrzygodyMAROKO / Maroko / Merzouga / MuszelkaMAROKO / Maroko / Merzouga / Oaza, wielbłąd, pustynia, wydmyMAROKO / Maroko / Merzouga / Skamieniałości na pustyniMAROKO / Maroko / Merzouga / Wydmy

BalticAnchor dołączył
18.05.2013

BalticAnchor 2017-02-04 17:13:17

Piękne miejsca, i super tam być z Wami !