Prażański nowy rok - czyli sylwester w stolicy Czech > CZECHY

amperwro amperwro Dodaj do: wykop.pl
porady praktyczne

Zdjęcie CZECHY / Kraj Środkowoczeski / Praga / Prażański nowy rok - czyli sylwester w stolicy CzechPostanowiłem podzielić się swoimi doświadczeniami z sylwestrowego wyjazdu do Pragi, ponieważ planując tę spontaniczną 3 - dniową wycieczkę, szukałem kilku informacji, których nie mogłem znaleźć, więc teraz, bogaty w doświadczenie, mogę pomóc osobom - które tak ja ja kiedyś - szukają odpowiedzi.
Jest to mój debiut na globtroter.pl więc proszę o wyrozumiałość, a jednocześnie mam nadzieję, że temat i treść tego wywodu, nie złamie któregoś z punktów regulaminu - byłby to niezły false start:)

Zacznę od tego, że cały wyjazd był od początku do końca udany, a sama Praga, w której byłem pierwszy raz, skradła moje serce. Skradła serce magicznym starym miastem, w którym jest bez liku zabytków, a tysiące mniejszych lub większych uliczek potęgują uczucie tajemniczości stolicy Czech. Co więcej, dzięki pagórkowatemu ukształtowaniu terenu, z wielu miejsc jest piękny widok na różne części miasta. Ja miałem przyjemność podziwiać wieczorny widok na stare miasto z murów zamku na Hradczanach. Cały wyjazd spędziłem z moim znajomym, który jako jedyny z naszej wspólnej ekipy, podniósł rzuconą przeze mnie podróżniczą rękawicę:) W mojej prywatnej ocenie, Praga jest daleko przed Warszawą pod wieloma względami, a jednym z nich jest multikulturowość - ludzie z całego świata zalewają największe miasto Czech, co jest mega pozytywem.

Biuro podróży:

Nocleg załatwialiśmy trzy tygodnie przed sylwestrem, przeszukując tysiące stron i wysyłając miliony maili. Odpowiedzi było mało, a te które dostawaliśmy były negatywne. Co więcej zależało nam na jak najtańszym noclegu, co było kolejnym wyzwaniem. Skorzystaliśmy z usług wirtualnapraga.pl i mimo wielu obaw, wszystko okazało się tak jak było w ofercie, a kontakt z biurem był błyskawiczny. Mogę śmiało polecić.

Transport do i z Pragi:

Trasę w jedną i w drugą stronę pokonaliśmy PolskimBusem, bilety kupowane trzy tygodnie przed wyjazdem, właściwie to kupiliśmy je nawet przed załatwieniem noclegu, mając w świadomości, że w efekcie możemy spać pod chmurką:) Trasa super, żadnych komplikacji. Polecam miejsca nad toaletą, można się “rozłożyć”:)

Nocleg:

Jak już wcześniej wspomniałem, nocleg załatwiliśmy po kosztach, a w sumie wielkiego wyboru nie mieliśmy, więc padło na Akademik na Vetrniku. Trafiło się ślepej kurze ziarno! Świetna sprawa! 70 zł za noc na osobę to naprawdę dobra cena na ten okres w stolicy Czech. Warunki? Studenckie, ale bardzo przyjemne. Dwa wygodne łóżka, zestawy pościeli, szafki, stolik, szklanki, krzesła. Wspólne toalety na każdym piętrze, odnowione może 2-3 lata temu, bardzo fajny standard jak na takie pieniądze. Warto zaznaczyć, że ludzi w akademiku praktycznie nie było, a na naszym piętrze, zajęto może 60% pokoi i to dopiero w noc sylwestrową (co też dziwne, bo mieliśmy informację, że nasz pokój jest ostatnim do wynajęcia).

Najbardziej zapadająca w pamięć była sytuacja związana z wymeldowaniem, bowiem widzieliśmy, że musimy się “wylogować” do godziny 10., jednak po upojnej nocy sylwestrowej było to prawie awykonalne, tym bardziej, że autobus mieliśmy dopiero 1. Stycznia o 20.30. Wracając z nocnych wojaży, zdecydowaliśmy ubłagać Panią recepcjonistkę lub nawet wręczyć 300 koron za przedłużenie noclegu do południa. I wtedy wydarzył się cud:) O 5. nad ranem miła Pani, z uśmiechem na ustach poinformowała nas, że możemy spać ile chcemy, a jak wstaniemy i się zbierzemy to wtedy sobie pojedziemy. W wyniku doznanego szoku, musieliśmy dwukrotnie poprosić Panią o potwierdzenie informacji, co też uczyniła. To kolejny plus tego akademika:)

Transport w Pradze:

3 linie metra i kilkanaście tras tramwajowych oraz autobusowych. Ogrom możliwości robi wrażenie, a jedyny minus to oznakowanie komunikacji. Mało czytelne i czasami, można było się pogubić w poszukiwaniu dobrego wejścia do metra itd. My kupiliśmy dwa bilety na 24h (czyli 48h) za 110kć/szt - co wystarczyło i jeden 90 min. za 32 kć - awaryjnie. Są jeszcze 30. minutowe za 24 kć.

Ponieważ przystanek Vetrnik (i nasz akademik) znajdował się lekko na obrzeżach, transport trwał ponad 30 minut. Najpierw z dworca Florenc metrem żółtym, do linii zielonej (przys. Mustek), następnie zieloną na Hradczanską, a tam złapaliśmy tramwaj 18 na nasz przystanek Vetrnik. Oprócz tego jeździła jeszcze “1”.

Z akademika do centrum - 1 lub lepiej 18, tylko kilka przystanków. Natomiast poranne powroty z centrum odbywały się z ulicy Lazarskiej, gdzie przystanek mają wszystkie nocne tramwaje, a nasz miał numer 56.

Rozrywka sylwestrowa w Pradze:

Był to wyjazd oczywiście sylwestrowy, więc szukaliśmy imprez. Z klubów, które mogę polecić to:

KU na Rytarskiej - droższy, mniejszy, ale dobra muzyka. Wstęp za darmo, a w sylwestra 500 kć. No way!

Nebe - w tym spędziliśmy sylwestra, są 3 kluby Nebo w centrum i za 100 kć dostaliśmy opaskę i wstęp do wszystkich trzech lokali. Świetna zabawa, super ludzie, normalni ochroniarze,
rozsądne ceny (piwo 45 kć- wow).

Popo Bar/ Vodka Bar - ul. Michalska, dla studentów puby/kluby.

Karlove Laznie - 3 - piętrowy moloch przy moście Karola, 150 kć wstęp, my byliśmy 30 stycznia pod klubem, ale do środka nie weszliśmy po słaba impreza była. Czesi nas przestrzegli:)

Beer Factory - Vaclavskie Namesti - pub, gdzie siada się przy stoliku z dystrybutorem piwa, samemu leje się ile chce, a na ekraniku wyświetla się ilość nalanego trunku. Można także rywalizować z innymi stolikami, pod względem spożytego alkoholu, co jest na bieżąco przedstawiane na głównym telebimie. W Beer Factory są również przekąski. Dobra zabawa przy piwku.

Jedzenie i picie:

Tutaj nie napiszę praktycznie nic, ze względu na to, że jak się szuka obiadu na obrzeżach miasta o godzinie 19.00 w noc sylwestrową to wiadomo, że wszystkie knajpy będą zamknięte. Taaa wiadomo… my mieliśmy akurat chwilowe zaćmienie, więc musieliśmy zjeść bagietkę ze stacji Benzyna (orlen) i ser smażony z mikrofali (never ever again! tylko w knajpie!). Mieliśmy również zupki chińskie i one również uratowały nam życie.

Jedzenie w centrum jest wszędzie, liczne kebaby, pizze, budki z kiełbachami itd. Sklepy alkoholowe także są wszędzie, prowadzone głównie przez Azjatów. Warto tu zaznaczyć, że zawsze trzeba patrzeć czy sprzedawcy dobrze wydają pieniądze. A oprócz tego - knajpy, knajpy, knajpy.

Tyle z praktycznych informacji, które mogą się przydać. Polecam taką opcję sylwestrową, świetna zabawa i fajna przygoda. Jeśli ktoś ma jakieś pytania - odpowiem, pomogę. Do zobaczenia!:)

CZECHY / Kraj Środkowoczeski / Praga / Prażański nowy rok - czyli sylwester w stolicy CzechCZECHY / Kraj Środkowoczeski / Praga / Prażański nowy rok - czyli sylwester w stolicy CzechCZECHY / Kraj Środkowoczeski / Praga / Prażański nowy rok - czyli sylwester w stolicy CzechCZECHY / Kraj Środkowoczeski / Praga / Prażański nowy rok - czyli sylwester w stolicy CzechCZECHY / Kraj Środkowoczeski / Praga / Prażański nowy rok - czyli sylwester w stolicy Czech

Gniewomir dołączył
06.02.2017

Gniewomir 2017-02-06 23:46:42

Cześć Powiem tak. No jak na pierwszy wpis i wyjazd to gratulacje dobra robota i fajnie że się podzieliłeś . Natomiast dziękuje nie skorzystam . Krytykę zacznę od tego że wyjazd na spontana to wyjazd tak na 2 3 dni w przed. A 3 tygodnie przed to można do Władywostoku koleją transsyberyjską , Albo Samodzielnie Do Egiptu , Gruzji............
Dzięki że sie podzieliłeś że w Pradze jest infrastruktura i toalety i nie na narciarza jak w chińskim pociągu gdzie przeciągi i można narobić do buta tylko fajne Odnowione . Dzięki za spostrzeżenie że w dużym europejskim mieście są tramwaje metro i bilety godzinne , cało dniowe itd Zapewniam cie że w Kapsztadzie (Afryka )też . Co do noclegu za 70 za osobę na dalekich obrzeżach to jakaś kpina ! Terz cie Powale co roku biuro Podrózy z Krakowa Abdar organizuje takie sylwestrowe wyjazd za 130 -170 pln a 3 dniowa wycieczka do Pragi to koszt koło 189 pln albo i mniej