Kair Siwa i Piramidy cz 8 > EGIPT

dariusznow dariusznow Dodaj do: wykop.pl

Zdjęcie EGIPT /  Egipt / Kair / Kair Siwa GizaPierwszy wieczór w oazie. Wycieczka do campu ze źródłami termalnymi. Odkrycie ciemnej strony tego miejsca.

PIERWSZY WIECZÓR W OAZIE SIWA
Poszedłem w kierunku centrum znaleźć swój hotel, co okazało się niezbyt prostą rzeczą. A z to tylko z tego powodu że poszedłem prawie w dokładnie odwrotnym kierunku. Kierowałem się na górę ze starym miastem, bo z opisu tak wynikało, że ten hotel jest przy samej górze. Niestety ale poszedłem nie od tej strony góry, od której powinienem. W końcu w chwili desperacji włączyłem GPS który doprowadził mnie z powrotem to miejsce, gdzie praktycznie wystartowałem. Jak się nie trudno domyślić, do meczetu w centrum miejscowości. Przy meczecie GPS „powiedział”, że jestem na miejscu. Nie bardzo mi się to wydawało prawdą żebym miał spać u muezina…

Zacząłem rozpytywać ludzi, którzy małymi kroczkami doprowadzili mnie do właściwego miejsca Ostatnie pytanie właściwie zadałem przed hotelem ponieważ jego reklama jest dosyć skromna. Na drewnianej desce wypalone są litery z nazwą hotelu. Najważniejsze, że byłem u celu. Prysznic, to było to czego pragnąłem w tym momencie.
Hotel Na pierwszy rzut oka bardzo dziwny ale byłem na to przygotowany. W internecie zbiera same superlatywy. Jest to imitacja hoteli które widzieliśmy w Turcji w Kapadocji. Tam były autentycznie wykute w skale. Tutaj najprawdopodobniej jest dobudowany do starego miasta budynek w podobnym stylu. Trzeba przyznać że robi duże wrażenie i jest to spora atrakcja mieszkać w takim przaśnym miejscu. Na szczęście jest czysto nie ma żadnych insektów. Łażą tylko mrówki, ale one mi akurat nie przeszkadzają. Obsługi nie za wiele, a tym bardziej gości. Na tarasie widziałem tylko troje.
Najgorsze, że nikogo nie było, a na początku korytarze i przejścia sprawiały wrażenie labiryntu. W końcu ktoś się napatoczył i bez zbędnych ceregieli dał mi klucz. Pokój bardzo fajny, no i wreszcie mogłem wskoczyć pod prysznic.

Pokój na szczęście z widokiem na miasto. Przebrałem się i poszedłem obejrzeć najbliższą okolicę. Wypiłem w Coffeeshopie helbę i po około godzinie wróciłem do hotelu.
A tu niespodzianka. Przed hotelem siedział ni mniej ni więcej tylko Ahmed. Okazało się, że jego znajomy właśnie polecił mu, aby zamieszkał w tym hotelu, bo to jest jeden z najlepszych i najładniejszych hoteli w Siwa. Są jeszcze inne, równie ciekawe, ale pierońsko drogie. Kto ciekaw może sobie sprawdzić to na booking.com.

Bardzo mnie ucieszył widok Ahmeda. Przy okazji znalazł się szef całego interesu. Oczywiście zaczął namawiać na wycieczki, opowiadać różne ciekawe rzeczy o wyprawach na pustynię jedno dwu 10 dniowych. Widać, że gadkę miał facet opanowaną do perfekcji. Ja oczywiście spokojnie wszystkiego wysłuchałem przytakiwałem, ale żadnych pytań nawet nie zadawałem aby nie wzbudzić zainteresowanie. Powiedziałem że razem z Ahmedem przyjechaliśmy i razem z Ahmedem będziemy jeździć na wycieczki i najlepiej na ten temat z nim rozmawiać. Byłem też nagabywany dlaczego zarezerwowałem tylko jedną noc, skoro chcę tu zostać 3 dni. Troszeczkę się plątałem w swoich odpowiedziach, co najprawdopodobniej wyszło na dobre. Facet mi zaproponował, że jeżeli zostanę to będę miał cenę niższą niż na booking.com. Turystów tutaj jak na lekarstwo, chociaż twierdzą że kilka dni temu było ich o wiele więcej. Korzystając z okazji trzeba będzie negocjować cenę za pobyt. Póki co temat zostawiłem w zawieszeniu.

Okazało się że przyjechał Ahmeda znajomy i wybierają się gdzieś na wycieczkę. Było już dosyć późno, ale oczywiście trudno było nie spróbować skorzystać z takiej okazji. Zapytałem Ahmeda czy nie mógłbym jechać razem z nimi.
Wsiedliśmy do mikrobusika i oni sobie rozmawiali a ja spokojnie czekałem na rozwój wypadków Pojechaliśmy do kempingu z ciepłym źródłem. Początkowo byłam dosyć sceptycznie nastawiony do kąpieli w tym źródle, ale gdy zobaczyłem że przybywa ludzi i co chwila ktoś wchodzi do basenu zdecywowałem się.

Ahmed oczywiście też tam siedział koło pół godziny i nie próbował nawet popłynąć. Zapytałem go więc czy umie pływać, a on mówi że niespecjalnie. I to mnie troszeczkę podkusiło aby też skoczyć do wody ponieważ drugiej takiej szansy nie będzie. Woda badzo ciepła, gorące naturalne źródło. W basenie przy ściance są betonowe półki na głębokości ok 1 m,na których można sobie wygodnie siedzieć. Mało kto pływal, większość ludzi siedziala na tych półkach. Stwierdziłem że pokażę co to znaczy Polak i jak się powinno korzystać z basenu i wody Rozebrałem się. Skoczyłem w slipach i zacząłem pływać. Ahmed zaczął mnie pytać czy dam radę zanurkować. Proszę bardzo. Później pojawili się jacyś ludzie którzy we dwójkę też przepłynęli w jedną w drugą stronę basen.
Po raz kolejny przekonałem się, że Egipcjanie nie majacy na co dzień do czynienia z turystami to całkiem inni ludzie. Zamówiliśmy sobie beduńską herbatę. Super sprawa. Z dużą ilością mięty. Bardzo mocna, ale bardzo przyjemnie się piło. Później zjedliśmy obiad i po około 2 godzinach pobytu w tym pięknym kempingu wróciliśmy do hotelu. Na campingu oglądałem namioty, które są przygotowane do spania, ale niezbyt chętnie bym chciał w nich nocować. Szczególnie teraz kiedy w nocy zrobiło się trochę chłodniej. Nasz hotel wymiata wszystko co do tej pory widziałem.
Umówiliśmy się jutro na wycieczkę wspólną po oazie.
Siwa jedną wadę którą zauważyłem, a właściwie poczułem. Są to malutkie komary czyli najprawdopodobniej moskity. Ze względu na rozmiar nie wiadomo kiedy kąsają. Prawie nie czuć kiedy wkłuwa się w skórę. Na szczęście w hotelu we wszystkich oknach są moskitiery. Nie zauważyłem w pokoju żadnego z nich.

Za to w ogrodzie przy ciepłym źródle pokąsały mnie niesamowicie. Na szczęście po kilku godzinach swędzenie ustępuje. W aptece kupiłem maść za całe 5 LE, czyli złotówkę, maść. Nie wiem czy to przeciw moskitom czy po ukąszeniu, ale na wszelki wypadek się przyda. Zapytam Ahmeda czy to jest maść przed czy po. Udało mi się jeszcze w hotelu spotkać bosa i uzgodnić cenę za pobyt. Byłem bardzo mile zaskoczony. Raz, że podał mi cenę niższą niż booking.com za pierwszą noc, a za dwie pozostałe noce zaproponował cenę naprawdę bardzo atrakcyjną. Nie ma w takim razie coś szukać Paradise Siwa, które to miejsce polecał mi Ramadan, ani hotelu który znalazłem na Bookingu w niższej cenie. Za poradą bosa wypożyczyłem sobie jeszcze rower na jutrzejszą poranną wycieczkę. Wpierw planujemy z Ahmedem wstać na wschód słońca i później przyjadę się ze dwie godziny po najbliższej okolicy, aby za dnia zobaczyć co tutaj jest ciekawego. O 9:00 wycieczka po Oazie z przyjacielem Ahmeda Mam nadzieję że jutrzejszy dzień będę mógł zaliczyć do równie udanych jak dzisiejszy

EGIPT /  Egipt / Kair / Kair Siwa GizaEGIPT / Afryka / Kair / siwa g umarłychEGIPT / Afryka / Kair / siwa 1000 palmEGIPT / Afryka / Kair / siwa centrumEGIPT / Afryka / Kair / siwa dom nad jezEGIPT / Afryka / Kair / siwa droga rowerowaEGIPT / Afryka / Kair / siwa 1000 palmm