Kair Siwa i Piramidy cz 11 > EGIPT

dariusznow dariusznow Dodaj do: wykop.pl

Zdjęcie EGIPT /  Egipt / Kair / Kair Siwa Giza  spo dłuższej przerwie postaram się dokończyć moje wspominki bo w głowie się rodzi kolejny plan wyjazdu.
Tym razem:
Przejażdżka metrem i spotkanie ze znajomymi w Giza

GIZA
Miałem trochę czasu w hotelu na odświeżenie się. Postanowiłem dalej kontynuować dobrą passę, jeśli chodzi o poznawanie nowych środków komunikacji w Kairze. Strasznie mnie to zaczęło kręcić. Nabrałem jakiejś odwagi i pewności siebie w poruszaniu się lokalnymi środkami transportu.

Kolejnym celem była wizyta u znajomych, którzy przyjechali do hotelu kilka dni temu. Trafiłem na jakieś widzenie z myślą i co? Kolej na metro. Akurat do Giza było bezpośrednie połączenie.

Miałem stary plan metra, na którym ten odcinek był jeszcze zaznaczony jako planowany, ale na pewno do tej pory już został ukończony. Zapewne szybciej budują tutaj metro niż u nas. Z dotarciem do wejścia do metra nie byłoby problemu ponieważ w pobliżu znajdują się dwie stacje metra. Jedna na placu Tahrir, druga na innym placu, równie blisko. Wybrałem tę drugą opcję. Kolejna sprawa to bardzo fajny system sprzedaży biletów no i cena biletu powala na nogi 2 LE czyli 40 gr. Myślałem jeszcze że na placu Tahrir muszę się przesiąść, że jest jakiś węzeł ponieważ jest tu rozgałęzienie. I na pewno tak jest, ale akurat kierunek Giza był kierunkiem dla mnie bezpośrednim.

W metrze stanowiłem nie lada atrakcje. Ledwo wszedłem do wagonu jakiś młody chłopaczek coś do mnie zaczął zagadywać po arabsku. Ludzi było dosyć sporo ale nie tłoczno. Odpowiedziałem temu chłopakowi na jakieś zadane mi pytanie, już nie pamiętam jakie, po arabsku. No i go trochę to skonfudowało. Tym bardziej jego kolegów, którzy zaczęli go troszkę podpuszczać. Jakaś gaduła straszna była z tego młodziaka. Na siedzisku siedział starszy pan który przyglądał się z lekkim uśmiechem jak próbowałem temu chłopakowi odpowiadać po arabsku. Ale z takim pozytywnym nastawieniem do mnie więc zapytałem go czy mówi po angielsku. Odpowiedział że tak no i od tego od tej chwili został moim tłumaczem w metrze. Mogliśmy z tymi chłopcami trochę porozmawiać. Jak to zwykle młodzi ludzie troszeczkę buńczucznie nastawieni, ale zaskoczyło ich to że jakieś tam gostek wyglądający na turysty może się z nimi dogadać. W sumie byli wszystkiego ciekawi więc czas minął bardzo szybko.

Wypytałem przy okazji wypytałem jak mam się dostać do piramid. Od metra w Giza do Piramid jest jeszcze kawał drogi. Na mapie wyglądało to dosyć niepozornie, ale trzeba się wykazać albo cierpliwością albo pewną dozą sprytu żeby dojechać do celu. Jedzie się busem do dzielnicy Haram. Jedzie w tym kierunku mnóstwo samochodów busików mniejszych, większych które oferują przejazd za grosze. W dzielnicy Haram trzeba się przesiąść w drugim bus lub autobus który jedzie do piramid. Tutaj miałem trochę przygód, a właściwie jedną bo do dzielnicy Haram dojechałem bez problemu takim średniej wielkości autobusem, gdzie też stałem nie lada sensacją.

Rzeczywiście turystów na ulicy praktycznie tutaj nie widziałem. Pewnie im bliżej piramid to się jacyś pojawią. Przesiadłem się w drugi autobus i dotarłem już w pobliże piramid. Miałem jednak kłopot ze znalezieniem hotelu, w którym mieszkają znajomi. W końcu zdesperowany mimo że miałem GPS postanowiłem wziąć taksówkę ponieważ odległość była około 5 kilometrów.

Zatrzymał się jakiś gostek prywatnym samochodem i zaczął mi proponować że mnie zawiezie gdzie chcę. Powiedziałem mu do jakiego hotelu i pytam czy wie gdzie to jest. Potwierdził, więc pytam ile pieniędzy, jaka cena? 100 LE rzucił, a ja mu powiedziałem że w żadnym wypadku, odwróciłem się i chce odchodzić. Krzyczy od razu za mną że 50. Typowe targowanie. Przejazd ok 5 km więc stanęło na 20LE, co było i tak dosyć drogo. Ale to jest pod piramidami trzeba się liczyć z tym, że są tutaj rozwydrzeni ci taksówkarze. Ale cóż zainwestowałem te 4 zł. Zaczął jechać, ja zerkałem cały czas na GPS aby mi nie zafundował wycieczki po okolicy... Facet miotał się jeżdżąc w jedną i w drugą stronę. Co jakiś czas pod podpytywałem go czy na pewno wie gdzie jest ten hotel.

Po około 10 minutach poddał się i pyta się czy mogę mu pokazać mapę. Pojechaliśmy na GPS wyjeżdżając pod sam hotel ale nie od frontu. Nie miałem drobnych pieniędzy, a zdawałem sobie sprawę że z wydaniem reszty będzie cholerny kłopot. Dostał ode mnie dolara i 5 funtów czyli 22 LE. Jechał za mną przez około 50 metrów pokazując mi że dolara nie można wymienić, że że za mało mu zapłaciłem i tak dalej. Takie marudzenie, ględzenie. Facet już widać jest obstukany w kontaktach z turystami i wie jakich naciągać.

Udało mi się dotrzeć w końcu do znajomych, chociaż hotel jest prawie że ukryty w zakamarkach między innymi domami, za to pięknie urządzony. Główna atrakcja to taras z którego rozciąga się widok na piramidy.

W pełni rekompensuje moje trudy poszukiwania tego miejsca. Zamieszczone zdjęcia to widok z tarasu ich hotelu :)

Po krótkim odpoczynku pojechaliśmy wspólnie do centrum. Oczywiście metrem, które chyba będzie moim ulubionym środkiem transportu.

Poszliśmy do mojego hostelu, poznałem ich z panem Ramadanem i zwiedziliśmy najbliższą okolicę. Robiło się już dosyć ciemno więc posiedzieliśmy w kafejce na szyszce i soczkach.

Znajomi sami metrem wrócili do swojego hotelu. Jak się później okazało z przygodami. Przyjechali po raz pierwszy samodzielnie i wiele rzeczy ich zaskoczyło, np. ruch na ulicach, ale i tak bardzo dzielnie sobie radzili.
Ramadan załatwił nam na jutro auto z kierowcą więc spokojnie sobie zobaczymy z Sakkarę i Dahszur start wycieczki o 8:00

EGIPT /  Egipt / Kair / Kair Siwa Giza  sEGIPT / - / Kair / MetroEGIPT /  Afryka / Kair / meto plan1EGIPT /  Afryka / Kair / piramidy 1EGIPT /  Afryka / Kair / piramidy 2EGIPT /  Afryka / Kair / kair coffeshop