Pingyao > CHINY

Michelle Michelle Dodaj do: wykop.pl

Zdjęcie CHINY / brak / Pingyao / Przesympatyczne Dzieciaki :)Polecamy drugą część relacji Michelle z pobytu w Pingyao.

Dlaczego Pingayao? Ano dlatego, że jest to cudne małe miasteczko, którego stara część jest obwarowana murami (ponad 6 km) z każdej ze stron i ma już ponad 2700 lat!! Kiedyś było finansowym centrum Chin, obecnie miasteczko widnieje na liście światowego dziedzictwa UNESCO i zachowało swój dawny urok i tradycyję.
W Pingyao jest ok 3800 tradycyjnych budynków mieszkalnych, w tym przeszło 400 z nich ma bezcenną wartość historyczną i kulturalną. Generalnie wygląda jakby było planem filmowym do filmu o starożytnych Chinach. Właśnie w takie miejsca warto podróżować!

Po krótkim odpoczynku w pokoju wynajmujemy rower (3Y za 1,5h) i jedziemy razem z Piotrkiem do klasztoru Shuanglin oddalonego ok. 7km od Pingyao. Klasztor ten zbudowany został w roku 571. Ludzie nazywają ten klasztor "bogactwem sztuki kolorowych posągów". Wzbudzamy sporą ciekawość wśród mieszkańców – w końcu 3 białych na rowerach to tutaj nie codzienność :) Klasztor mieści się w małej wiosce, która wygląda na bardzo biedną. Dzieci szczególnie cieszą się na nasz widok, ludzie są bardzo uprzejmi, nie próbują nic na siłę sprzedawać, ceny w sklepie spożywczym niższe niż na obrzeżach Pekinu.

Na terenie klasztoru stary Chińczyk składa w ofierze 300Y. Mnich wyciąga 1m grube kadzidło, odprawia jakieś modły, po czym wbija go w piasek i już. Ciekawe, w jakiej intencji pali się jego kadzidło. Wracamy do Pingyao i idziemy do "baru". Pomieszczenie 4×3, ze ścian odpada tynk, tam gdzie został jest popisany flamastrem. Zamawiamy na parze dumplingi z mięsem i piwo. Pyszne jedzonko chińskie, w miejscu, które sanepid od razu by zamknął a nam się bardzo podoba! Szwędając się tak po miasteczku poczęstowałam małych chłopców ciasteczkami, to po sekundowym namyśle zabrali mi całą paczkę, hehe, a niech mają ;)

Moje gardło odmawia posłuszeństwa, więc postanowiłam znaleźć aptekę i coś zaradzić. W hostelu napisali mi po chińsku "ból gardła"; czy coś podobnego i taką karteczkę przedstawiłam aptekarzowi. On pomyślał chwilę i wyciągnął syrop – 28Y – pycha! Może pomoże, zobaczymy jak działają chińskie specyfiki

Znaleźliśmy ładny park żeby w nim trochę odpocząć... a tu nagle przybiega gromadka dzieci - było bardzo zabawnie! Uczyły nas wymawiania słówek chińskich - odpowiedniego akcentowania, zaglądały do aparatu, patrzyły jak robimy zdjęcia, pchały na rowerze. Dosyć długo dyskutowaliśmy sobie z nimi. Na pożegnanie wyściskały nas i długo jeszcze machały! Dzieciaki bardzo otwarte i grzeczne... kochaniutkie! Nawet się wszystkie podpisały na kartce! ;)

O 22 rikszą elektryczną pojechaliśmy na dworzec i wyruszyliśmy do Xian... Pingyao to zdecydowanie mój numer 1 w Chinach!

Więcej na http://annsitchyfeet.wordpress.com/

CHINY / brak / Pingyao / Przesympatyczne Dzieciaki :)CHINY / Shanxi / Pingyao / zmęczony pracą ...CHINY / brak / Pingyao - park / zdjęcie z uśmiechem :)))) POZNAJMY SIĘ :)CHINY / Shanxi / Pingyao / PingyaoCHINY / Shanxi / w wiosce Qiatou 6km od Pingyao / Bilety wstępu do Świątyni ShuanglinCHINY / Shanxi / w wiosce Qiatou 6km od Pingyao / Posąg na terenie Świątyni ShuanglinCHINY / Shanxi / Qiaotou village / Shuanglin TempleCHINY / Shanxi / Pingyao / Warsztat rowerowy w Pingyao ;)CHINY / Shanxi / Pingyao /

tytuł licznik ocena uwagi
Magnificent Asia 83 Galeria zdjęć z krajów azjatyckich, przy oglądaniu których można sobie włączyć tematyczną muzyczkę ;)
Ann\'s Itchy Feet 180 Stronka poświęcona relacjom z podróży po Azji. Tajlandia, Wietnam, Chiny, Kambodża, Indie. Zdjęcia, Wskazówki itp

Najaktywniejsi Użytkownicy

Nowi użytkownicy

Nowości

05-10
ROSJA - rozmowy trochę nietypowe

Do Rosji a konkretnie do Republiki Kałmucji wybrałem się dla tulipanów. Brzmi to pewnie dość dziwnie ale są tam regiony (w Kałmucji) gdzie na przełomie kwietnia i maja na stepach kwitną dzikie tulipany. Widok podobno bajkowy, tak przynajmniej można było wywnioskować po obrazkach z netu i dlatego tam pojechałem. Niestety tamtego roku wiosna przyszła wcześniej i kiedy przyjechałem, tulipany już przekwitły.

05-06
Gruzja jest piękna! Na pewno?

Przyznaje, że tytuł relacji jest dość prowokujący. Pytanie. Ile razy rozmawiając o wakacyjnych wojażach, kiedy pada słowo Gruzja słyszycie zdanie “Gruzja jest piękna”? Jak jest naprawde wie ogromna rzesza naszych rodaków odwiedzających corocznie ten kraj. Dla mnie jest to trzeci wypad do tego kraju. Pierwszy był w roku 2014, potem w 2016 i teraz, mam więc trochę wyciągniętych wniosków, porównań i przemyśleń.

05-04
Wokół Wysp Brytyjskich - część pi...
05-03
Skiathos – przerwa na nicni...