Forum dyskusyjne


Jaki namiot jakie buty trekkingowe

kategoria sprzęt turystyczny

Mateusz0620 dołączył
03.07.2013

Mateusz0620 19:17 | 03.07.2013

Witam :)
Przejdę od razu do rzeczy. Otóż chciałbym kupić namiot do różnych wypraw (rowerowych, pieszych, na pola namiotowe itp) i buty trekkingowe do łażenia po górach :) Nie wiem czym się kierować i jaki namiot najlepiej wybrać w stosunku cena/jakość i tak samo jest z butami. Podróżnik jak na razie ze mnie żaden jednak ciągle mnie jakoś rwie w środku aby w końcu gdzieś ruszyć... Wiadomo tutaj wszystko rozbija się o pieniądze więc liczę na Waszą pomoc :) Trudno mi w tej chwili powiedzieć ile mam do przeznaczenia bo chcę rozważyć to co mi napiszecie :)

Marzy mi się:
- podróż na rowerze
- piesze wędrówki (może autostop?)
- górskie wędrówki (kocham góry ale jak na razie jedynie w zasięgu są Karkonosze)


paramedic dołączył
04.12.2008

paramedic 12:27 | 04.07.2013

Po co chcesz wydawać na sprzet skoro nie masz na to duzo środków? Czy buty, bądz super namiot uczyni Ciebie wielkiego podróżnika? Kup trampki za 25 zł najprostszy namiot i jedz. A pieniądze które miałeś wydac na sprzęt wydaj na podróż. Dzieki temu moze wiecej zobaczysz i na dłużej oderwiesz sie od rzeczywistości. Mnie osobiście śmieszy ta parada markowych super ubrań do prostej turystyki/podróży. Gdybyś planował specjalistyczne wypady w ekstremalne warunki to rozumiem ale i tak wiekszość szuka wtedy sponsorów. Nie przejmuj się takimi sprawami. Pozdrawiam.


Mateusz0620 dołączył
03.07.2013

Mateusz0620 12:30 | 04.07.2013

Powiem Ci, że właśnie w zeszłym roku tak ruszyłem w trampkach Nike i na drugi dzień ledwo nogi czułem bo maszerowałem od 12 do 19. Może przesadziłem ale mimo wszystko tym razem tego błędu nie popełnię :)


Asia33 dołączył
15.08.2013

Asia33 21:38 | 15.08.2013

No buty to podstawa :) lepiej zainwestowac, nic tak nie psuje frajdy jak pecherze na stopach... ;/ Sprawdz oferte tutaj- maja tez i namioty www.barna.pl/ 


Dahlia dołączył
08.08.2010

Dahlia 00:27 | 16.08.2013

Mateusz0620, ze sprzetem to jest tak, ze dobry znaczy drogi. Ale jesli dopiero zaczynasz, i nie masz na to za duzo kasy, to zaopatrz sie w sredniej klasy rzeczy, a jesli to jest to, to po paru wojazach bedziesz sam wiedzial najlepiej, na co to kiedys wymienic. Na pewno musisz zwrocic uwage na rozmiary i na wage - czy stopem, czy na grzbiecie lub rowerze - nadal to musisz targac sam. Namiot: - patrz na to, zeby wazyl malo, jesli planujesz jezdzic solo, to kup jedynke lub biwibag (sorki, nie do konca nie wiem, czy tak sie to nazywa po polsku :D), absolutnie nie kupuj typu 'rzucasz i sie samo rozstawia', bo to mozesz zabrac na samochodowy weekend poza miastem; i wazne: sa rozne typy namiotow, tzw tunele (idz do sklepu, wejdz w cos takeigo i sprawdz czy nie bedziesz miec klaustrofobii...:)), igloo, i inne - najwazniejsze, zeby namiot mial konstrukcje, ktora pozwoli mu stac bez zadnego wbitego w podloze sledzia (wtedy postawisz namiot wszedzie, nawet jesli bedzie twardo, bedzie beton etc)- niektore namioty stoja tylko po naciagnieciu linek! Jesli masz mozliwosc, to jedz do duzego sklepu, i przetestuj, zobacz jak i jak dlugo sie rozklada etc. A na takie szczegoly jak 1 czy dw awejscia, wielkosc przedsionkow itd - to wyjdzie Ci w praniu, jak juz pomieszkasz w tym swoim domku. Aha - i zawsze po powrocie wyczysc i wyszusz namiot - posluzy dluzej.
Natomiast buty - to naprawde zalezy od tego, czy chcesz lazic po gorach, czy robic dlugie dystance po asfalcie. Nie ma butow uniwersalnych. Na pewno warto miec sandaly - nadaja sie pod prysznic, malo waza, i sa alternatywa na wieczory, kiedy to nogi chca odpoczac, a nie zawsze mozesz biegac na bosaka. A co na dzien? Wygodne. W gory - koniecznie za kostke (wiem, rozne sa szkoly chodzenia po gorach.. ale za kostke buty usztywniaja kostke i w jakims tam stopniu chronia przed skreceniem). Nie zabieraj nowych butow na wyjazd - nawet gorskie trzeba najpierw rozchodzic - chociazby po miescie, lub na poldniowy spacer. A czy ze skory czy z tworzywa, to raczej jak kto lubi. Skorzane sa ciezkie - ale wg mnie i moich znajomych (i przy dobrej konserwacji) dluzej przetrwaja, latwiej czyscic. Te z tworzywa sa natomiast lekkie - co tez moze byc plusem (latem!)
Nie wiem, jak bardzo musisz sie skompletowac - ale dobra czolowka (plus porzadnie naladowany drugi komplet baterii) oraz ciuchy przeciwdeszczowe (kurtka i portki, takie 'na portki') lub sa tez takie dlugie do kostek peleryny/narzuty z kapturem. Termos - jesli chcesz chodzic po gorach. Cieply polar w plecaku, nawet latem. I dobrze zaopatrzona apteczka (nie mowie o 25 tabletkach przeciwbolowych, ale bandaz, zapas plastrow, cos do odkazania, cos na rozwolnienie, maly krem z mocnym filtrem, cos na ugryzienia - jesli jestes allergikiem itd..). Powodzenia!!!


[konto usuniete] dołączył
09.02.2013

[konto usuniete] 17:24 | 16.08.2013

od lat mam namioty hannah, lekkie, rozkładasz w ciemno bez kombinacji: zielony to serakII+, czerwony to attack, zielony nie lubi wiatru >100km/h, czerwony znosi nawet 150
www.panoramio.com/photo/39091113?tag=mont%20blanchttp://www.pan  oramio.com/photo/8347324?tag=prijut-11 
fotoforum.gazeta.pl/72,2,91,86340547,111809648.html 
buty do śniegu noszę zwykłe adidasy, wyżej zakładam niskie do raków kubełkowych a do półautomatów to już cięższe
zacznij od tanich butów i taniego namiotu, w ofercie hannah jest coś takiego
zdrowia


[konto usuniete] dołączył
09.02.2013

[konto usuniete] 17:26 | 16.08.2013

www.panoramio.com/photo/8347324?tag=prijut-11 



Strefa Globtrotera

Forum dyskusyjne

Aby korzystać z forum należy być zarejestrowanym użytkownikiem Globtroter.pl. Kliknij [TUTAJ], jęśli jesteś nowy.

Wypowiedzi użytkowników publikowane w Globtroter.pl są prywatnymi opiniami osób korzystających z Forum.

Globtroter.pl zastrzega, że nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii i w żaden sposób nie utożsamia się z poglądami wyrażanymi w tym miejscu.

Wszelkie wątpliwości prosimy kierować na adres: globtroter@globtroter.pl.

Redakcja Globtroter.pl zastrzega sobie prawo do moderowania i redagowania wypowiedzi na Forum bez podania przyczyn, zamieszczanie treści reklamowych jest zabronione.

Jak dodać wątek

  1. Zarejestruj się w naszym serwisie [tutaj]
  2. Zaloguj się (na każdej stronie)
  3. Utwórz nowy wątek na forum [tutaj]
X

Serwis Globtroter.pl zapisuje informacje w postaci ciasteczek (ang. cookies). Są one używane w celach reklamowych, statystycznych oraz funkcjonalnych - co pozwala dostosować serwis do potrzeb osób, które odwiedzają go wielokrotnie. Ciateczka mogą też stosować współpracujący z nami reklamodawcy. Czytaj więcej »

Akceptuję Politykę plików cookies

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2001 - 2020 Globtroter.pl