Forum dyskusyjne
jarrL 10:37 | 18.06.2016
Witam wszystkich.Urlop się zbliża i chciałbym go spędzić w górach. Nie mam doświadczenia i proszę o radę odnośnie zakupu butów. Resztę potrzebnych ubrań/sprzętu już kupiłem.
Wybieram się w Karkonosze, więc raczej nie będą to jakieś trudne trasy.Znajomi którzy mają jakieś pojęcie na ten temat doradzają mi buty za kostkę. Ja bym chyba wolał coś niższego.Używał ich będę raz w roku przez jakiś tydzień, chyba że okażą się dobre i wtedy ubiorę je w miesiącach zimowych z uwagi na dobrą przyczepność na śliskim podłożu.
Ostatnio zamówiłem MERRELL - Waterpro Maipo ale sklep anulował zamówienie z powodu braku towaru. Może i lepiej bo to był taki trochę nieprzemyślany zakup.
Teraz chodzą mi po głowie 2 modele:
COLUMBIA PEAKFREAK ENDURO
MERRELL CAPRA RAPID
Czy nadadzą się na moje wymagania?
A co z rozmiarami? Moja stopa obrysowana na kartce ma 28cm. Brać taki rozmiar czy numer/pół nr większe? Dziennie chciałbym robić po 15 km jak się uda. Nie wiem czy wtedy stopy puchną, nie chce otarć.
Edgarek 11:56 | 19.06.2016
Zadziwiają mnie ludzie, którzy zamawiają buty w necie, bez założenia ich na nogę (o ile wcześniej nie używali dokładnie takiego samego modelu).Po pierwsze nawet do lekkiego trekingu powinieneś zmierzyć buty. Różni producenci mają różne kroje stopy i podeszwy i nie jest jedynym wyznacznikiem rozmiar. Pamiętaj również, że przy tego typu wycieczkach zakładasz grubszą skarpetę a stopy w pewnym momencie puchną.
Jeśli chcesz używać ich również w zimie to znaczy, że muszą to być buty pełne a więc ciężkie.
Ja używam w zależności od potrzeb buty zupełnie niskie hiszpańskiej firmy Joma, przewiewne i leciutkie na gorący klimat i niezbyt wymagające trasy, oraz ciężkie 3/4 polskiej firmy Hanzel. Pewnie bym kupił również wysokie ale dotychczas nie udało mi się znaleźć takich, które by mi nie uciskały Achillesa :-(
jarrL 18:16 | 20.06.2016