Forum dyskusyjne
[konto usuniete] 10:50 | 18.03.2017
Od pewnego czasu nie mogę dodać żadnego komentarza do artykułu. Czy kogoś także dotknęła ta przypadłość?
[konto usuniete] 11:07 | 18.03.2017
Tak. Przed chwilą wydawało mi się, że dodałam komentarz pod artykułem PiotrMas, ale niepotrzebnie zużywałam klawiaturę jak się okazało :-(
[konto usuniete] 11:08 | 18.03.2017
Zatem poprosimy Adminkę o interwencję. Musi być jakiś problem techniczny.
GlobAdmin 14:13 | 18.03.2017
Dzięki za informację. Zgłaszajcie takie sprawy jak najszybciej. Ostatnio było dużo prac w tle serwisu (bezpieczeństwo i linkowanie) i nie zawsze wszystko jesteśmy w stanie przetestować.pozdrawiam
GlobAdmin
[konto usuniete] 15:05 | 18.03.2017
To ja mam jeszcze jedno zgłoszenie. Przy wprowadzaniu loginu oraz hasła pojawia się etykietka, że moje dane są nie zabezpieczone i mogą zostać przechwycone (czy jakoś tak).Pozdrawiam
A.
GlobAdmin 17:08 | 18.03.2017
Przywróciliśmy spowrotem szyfrowanie haseł już jakiś czas temu.Więc tu jest OK. Być może chodzi Ci o szyfrowanie https i wymagania przegladarki Chrome od lutego, które są komunikowane w pasku URL.Https byłby już dawno ale od miesiąca walczymy z poprawnymi linkami na Globie. Jesteśmy już na końcu prac w tym bardzo ważnym temacie, w którym mieliśmy ogromny bałagan i Google nam już z tego powodu dało żółta kartkę.
pozdrawiam
GlobAdmin
loo 17:17 | 18.03.2017
Śmiechłem widząc komentarz o pracach nad bezpieczeństwem portalu :D. Szczególnie po tym, jak kilka dni temu nawet pole tekstowe do wpisywania hasła nie było oznaczone prawidłowo i pokazywało wprost wpisywane hasło. Poza tym... dane z formularza wysyłane nie przez HTTPS? Czystym tekstem do serwera, naprawdę?
GlobAdmin 17:33 | 18.03.2017
Zapraszam na priv jeśli interesuje się lista ostatnio wykonanych prac w temacie bezpieczeństwa i ochrony serwisu oraz poprawy błędów z okazji aktualizacji Phantom silnika wyszukiwarki google. Zajęło to zaledwie jeden miesiąc pracy. Sorry ale nie jesteśmy chwilowo Facebookiem.Jak wspominałem pracujemy nad dodatkowym zabezpieczeniem https. A w tej chwili nawet nie mają go większe strony podróżnicze. i to znane światowe marki. Sobie sprawdzisz...
Więc nasz "sztab informatyczny" złożony z wolontariuszy pracuje bardzo pilnie nad tematem. I go dowieziemy :-)
Houk!
pozdrawiam
GlobAdmin
[konto usuniete] 17:55 | 18.03.2017
Ten komentarz brzmi: "Połączenie nie jest zabezpieczone. Wprowadzone dane logowania mogą zostać przechwycone". Pojawia się na "etykietce" zaraz po wprowadzeniu pierwszej litery loginu, czyli "a" i tak samo przy wprowadzaniu hasła. Ta "etykietka" jest przy miejscach wprowadzania loginu i hasła. Jak się kliknie po "więcej informacji", bo jest taka mozliwość, to przekierowuje na stronę Mozzila Support:https://support.mozilla.org/t5/Mozilla-Support-English/ct-p/Mozilla-EN
Tak więc to moja przeglądarka alarmuje. Jest to dosć niepokojące.
GlobAdmin 18:14 | 18.03.2017
Akras, sprawdziliśmy.To ten sam temat związany z szyfrowaniem Https. Od lutego Chrome zaczął o tym informować a teraz Mozilla poszła w ich ślady. Wcześniej https był stosowany tylko w sklepach internetowych. teraz Google tak zadecydował, że wszyscy maja mieć. I my także musimy. Pierwsze testy robiliśmy ale nie zadziałały, musimy dopracować tę zmianę.
Czyli to nie Glob się zmienił, ale wymagania przeglądarek.Teraz informują o tym o czym wczesniej milczały 8-]
Zresztą zerknij na stronę największej gazety podróżniczej w Polsce i zobaczysz, że tam jest tak samo :-)
A oni mają etatowych programistów ;-)
pozdrawiam
GlobAdmin
paweł.p 18:29 | 18.03.2017
Akras google wprowadziło rozpoznawanie stron pod względem szyfrowania logowania się do nich. Pewnie używasz Firefox'a.
[konto usuniete] 18:28 | 18.03.2017
Ale ja tylko chcę wiedzieć czy mam zwracać uwagę na tą informację i przestać się na razie logować na Globa, czy to tylko marudzenie przeglądarki i można się tym nie przejmować?Liczba informatyków i na jakiej umowie pracują nie jest dla mnie powodem do pretensji.
paweł.p 18:33 | 18.03.2017
To oznacza tylko, że Glob nie ma certyfikatu SSL, Ale pod względem bezpieczeństwa jest tak samo jak było przed tym komunikatem.
[konto usuniete] 18:38 | 18.03.2017
Tak, używam Firefoxa. Dzięki za dobrą wieść :-)
loo 20:39 | 18.03.2017
Tak jak pisze Paweł - pod względem bezpieczeństwa jest tak, jak było. Czyli niezbyt wesoło. To, co wpisujesz w formularz logowania leci do serwera w postaci jawnego tekstu.GlobAdmin, jeżeli dla Was priorytetem przy tak dużej liczbie użytkowników jest SEO, a nie bezpieczeństwo, to chyba jest to mało odpowiedzialne. Uważasz, że jest bezpiecznie? Mam jako dowód, że jednak nie do końca wkleić strukturę kilku tabel SQLowych? :)
GlobAdmin 23:38 | 18.03.2017
Przy stracie 30% ruchu, a tak się stało po aktualizacji Phantoma i nie zajęciu się tematem, moglibyśmy zamknąć "kramik" i nie zajmować się innymi tematami bo nie miałoby to najmniejszego sensu...Ale dzięki za troskę. Podeślij Proszę to o czym piszesz na priv i sprawdzimy co możemy zrobić w tym temacie.
pozdrawiam
GlobAdmin
GlobAdmin 18:17 | 20.03.2017
Witam,Komentarze do artykułu zostały poprawione.
Dziękujemy za zgłoszenie.
pozdrawiam
GlobAdmin
[konto usuniete] 19:00 | 20.03.2017
Działa! :-) Dzięki!
Podobne wątki uwagi do forum i serwisu
Forum dyskusyjne
Aby korzystać z forum należy być zarejestrowanym użytkownikiem Globtroter.pl. Kliknij [TUTAJ], jęśli jesteś nowy.
Wypowiedzi użytkowników publikowane w Globtroter.pl są prywatnymi opiniami osób korzystających z Forum.
Globtroter.pl zastrzega, że nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii i w żaden sposób nie utożsamia się z poglądami wyrażanymi w tym miejscu.
Wszelkie wątpliwości prosimy kierować na adres: globtroter@globtroter.pl.
Redakcja Globtroter.pl zastrzega sobie prawo do moderowania i redagowania wypowiedzi na Forum bez podania przyczyn, zamieszczanie treści reklamowych jest zabronione.