/ / > nie polecam Geo Rent Car > Forum, porady, opinie i informacje w Globtroter.pl

Forum dyskusyjne


nie polecam Geo Rent Car

kategoria podróże po świecie

[fb] Yulia  Muntyan dołączył
15.09.2017

[fb] Yulia Muntyan 08:09 | 15.09.2017

Wynajmując samochodu w firmie GEO RENT CAR nie licz na dobrą obsługę i zwrot kaucji!

Wynajęliśmy Forda Explorer. Chcieliśmy podróżować przez malownicze gruzińskie góry. Mąż od 15 lat jeździ w offroad, ma spore doświadczenie w prowadzeniu pojazdu zarówno w mieście, jak i w warunkach ekstremalnych. Dla tego też wynajęliśmy droższy samochód z napędem 4x4, którego koszt wynajmu wynosił 70 USD, przy wynajęciu na okres powyżej 16 dni + dodatkowo płatny odbiór i oddanie pojazdu na lotnisku 150 USD. Dopłaciliśmy również 32 USD za możliwość prowadzenia auta przez drugiego kierowcę Łącznie koszt wynajmu za 16 dni wynosił 1.300 USD. Wynajmując taki samochód, oczekiwaliśmy, że część naszej wycieczki spędzimy w dzikich górskich miejscowościach, szlakach, do których prowadzą górskie bezdroża.
Niespodzianki zaczęły się na lotnisku. Po pierwsze, pracownik biura przyprowadził samochód z pękniętym lusterkiem po stronie kierowcy, przez co widoczność była przekłamana, a lusterko wypadło z obudowy. Osoba przekazująca nam auto powiedziała, że „w drodze do lotniska w lusterko uderzył kamień i że można je bez problemu włożyć do obudowy. Zmęczeni lotem o 12 godzinie w nocy, zgodziliśmy się na proponowane warunki.
Po drugie, okazało się, że zgodnie z umową, którą przeczytaliśmy niezbyt dokładnie na lotnisku (nasz błąd), możemy jeździć tylko po asfaltowych „dobrych” drogach. Samochód wyposażony jest w czujnik GPS, który przekazuje do biura dane o lokalizacji i prędkości z jaka porusza się samochód. Nie mając wyboru, musieliśmy z tym zgodzić.
Ponadto umowa zawierała punkt o ograniczeniu prędkości maksymalnej do 110 km / h. Jeśli prędkość zostanie przekroczona, najemca pobiera karę. Jest to normalne i logiczne w kraju, w którym inni uczestnicy ruchu drogowego postępują zgodnie z przepisami .....
Następnego dnia pęknięte lusterko wypadło z obudowy na tyle, że podczas jazdy trzeba było otwierać okno, aby je poprawiać. Zadzwoniliśmy do biura, opisaliśmy sytuację, i poprosiliśmy o naprawę lub wymianie samochodu, ponieważ w takim stanie auto nie nadawało się do jazdy, a biorąc pod uwagę fakt iż zapłaciliśmy za wynajem 1300 USD chcieliśmy podróżować w pełni sprawnym pojazdem. Przez telefon powiedziano nam, że musimy przyjechać do Tbilisi, oby naprawić lusterko (330 km od miejsca, gdzie byliśmy), oczywiście na nasz koszt, a do tego czasu możemy OMOTAĆ LUSTERKO TAŚMĄ KLEJĄCĄ !!! Żadne rozmowy o tym, że zgodnie z umową klient powinien otrzymać w pełni sprawny samochod - nie dało efektów. Aby nie marnować czasu i nie psuć sobie wakacji, musieliśmy owinąć to cholerne lusterko gumkami i tak jeździć .
Tydzień później menedżer zadzwonił do nas z informacjami, że przekraczamy dozwoloną prędkość i że zostaniemy ukarani. Oczywiście pani nie wspomniała o naszym lusterku. Poprosiłam, aby wyjaśnić, gdzie, kiedy i jak bardzo przekroczyliśmy prędkość, ponieważ uważaliśmy na to aby jeździć zgodnie z przepisami. Następnego dnia dostałem raport. Pojedyncze przypadki przekroczenia prędkości trwające od 5 do 42 sekund !!!! Przekroczenie prędkości o 10 do max 20km/h, 1 raz 30km (trwało to12 sekund). Oczywiste jest, że na długich dystansach przekroczenie prędkości o 10 do 15 km/h na 6 sekund wynika ze względu na potrzebę zwiększenia prędkości np. podczas wyprzedzania samochodu ciężarowego śmierdzącego spalinami a nie z chęci „szaleńczej jazdy” (trwającej aż 6 sekund!). To czynnik ludzki, kierowca patrzy na drogę, a nie na prędkościomierz .... Zadzwoniłam i wyjaśniłam powyższe fakty pracownicy biura i usłyszałam, że pani nas tylko ostrzega, żeby nie przekraczać prędkości. Sytuację z naszym lusterkiem pani uważała za rozwiązaną (czekają na nas w Tbilisi).
W efekcie końcowym oddając samochód, zwrócili nam połowę kaucji ze słowami: „…że są dla nas lojalni i zatrzymują tylko połowę naszej kaucji ...” za przekraczaną prędkość. Na moje pytanie o odszkodowanie za lusterko, usłyszałam, że ich „lojalność” była odszkodowaniem.
Na podstawie własnego doświadczenia oraz opinii, które, niestety, przeczytaliśmy dopiero po powrocie, mogę powiedzieć, że jednym z kluczowych zadań firmy GEO RENT CAR za wszelką cenę z byle jakiego powodu jest zachować kaucję u siebie.



Strefa Globtrotera

Forum dyskusyjne

Aby korzystać z forum należy być zarejestrowanym użytkownikiem Globtroter.pl. Kliknij [TUTAJ], jęśli jesteś nowy.

Wypowiedzi użytkowników publikowane w Globtroter.pl są prywatnymi opiniami osób korzystających z Forum.

Globtroter.pl zastrzega, że nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii i w żaden sposób nie utożsamia się z poglądami wyrażanymi w tym miejscu.

Wszelkie wątpliwości prosimy kierować na adres: globtroter@globtroter.pl.

Redakcja Globtroter.pl zastrzega sobie prawo do moderowania i redagowania wypowiedzi na Forum bez podania przyczyn, zamieszczanie treści reklamowych jest zabronione.

Jak dodać wątek

  1. Zarejestruj się w naszym serwisie [tutaj]
  2. Zaloguj się (na każdej stronie)
  3. Utwórz nowy wątek na forum [tutaj]
X

Serwis Globtroter.pl zapisuje informacje w postaci ciasteczek (ang. cookies). Są one używane w celach reklamowych, statystycznych oraz funkcjonalnych - co pozwala dostosować serwis do potrzeb osób, które odwiedzają go wielokrotnie. Ciateczka mogą też stosować współpracujący z nami reklamodawcy. Czytaj więcej »

Akceptuję Politykę plików cookies

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2001 - 2025 Globtroter.pl