Forum dyskusyjne
Manta37 08:56 | 21.04.2013
Pytanie moje dotyczy "zagubionego" bagażu .Po wylądowaniu na Martynice ( w międzyczasie międzylądowanie ) na Gwadelupie i tam "zaginęły " nam bagaże (ok 6 os ).
Linia lotnicza obiecała że dostarczy nam bagaże do miejsca noclegu , niestety musieliśmy jechać po nie sami transport taksówką w jedną stronę 60 euro ( każdy odbierał osobno)
Pytanie moje brzmi :
1. Czy mogę starać się o odszkodowanie za zwrot taksówki 120 euro?
2.Czy mogę starać się o odszkodowanie za brak bagażu przez ok 24 h?
3.Czy mogę starać się o odszkodowanie za stracony dzień który musiałam przeznaczyć na siedzenie w pokoju( bo wylądowałąm w kozakach, golfie, swetrze i kurtce:)) a później sama jechać po niego?
4.Ile czasu mam na złożenie reklamacji bo lot powrotny z Martyniki był 12 kwietnia.
Proszę o pomoc w udzieleniu informacji osoby które już starały się już o takie odszkodowanie lub mają o tym pojęcie.
Bardzo dziękuję Manta 39.
Smok-1 10:39 | 21.04.2013
Tu info dokładniejsze:http://biznes.interia.pl/prasa/news/tyle-dostaniesz-za-zgubiony-bagaz,1522531
, ale przejrzyj dokładnie warunki, czy regulaminy danej linii lotniczej, które zaakceptowałaś kupując bilet. Tam na pewno będziesz miała bardziej szczegółowe dane.
PS najważniejsze, że się znalazł
angiePOZ 00:00 | 26.04.2013
Gdzie kupiłaś ich bilet? Miałaś odcinek podróży tej dokładnie linii na bilecie wylatującym z Polski? Ma to o tyle znaczenie, że mogłaś mieć operated by Air Caraibes a bilet należał np do Air France czy z jaką tam linią wylatywałaś od nas lub z portu europejskiego. Wówczas coś za zamieszanie są odpowiedzialni Air Caraibes, odeślą Cię pewnie z reklamacją do tzw właściciela biletu, czyli linii wystawiającej... Reklamować natomiast jak szybko się da i przedstawić wszelkie zeskanowane wraz z reklamacją rachunki! Mam nadzieję, że masz. Natomiast strata dnia itd... próbować warto, ale... pozdawiam
Edgarek 21:05 | 21.04.2013
Podstawowe pytanie to - jakimi liniami leciałaś.
Edgarek 22:27 | 21.04.2013
Głowy nie dam, ale wydaje mi się, że linie powinny podlegać tym przepisom: http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_pl.htm.Niezależnie od tego, jeśli będziesz się starać to warto mieć rachunki aby wykazać ewentualne koszty (taksówka, rzeczy, które musiałaś kupić ze względu na brak bagażu, itp.)
bynio 23:09 | 21.04.2013
Wszystko zależy skąd był wylot. Jeżeli z Unii Europejskiej linia podlega przepisom unijnym, wtedy możesz starać się o odszkodowanie. Tak na mój rozum i doświadczenie.Zbyszek
Manta37 23:27 | 21.04.2013
Dziękuję za informacje.Czy ktoś ma informacje jaki mam termin na złozenie reklamacji?
Smok-1 09:01 | 22.04.2013
W tym co podesłałem był tydzień po powrocie, ale trzeba dokładnie sprawdzić ich regulamin
Edgarek 13:39 | 22.04.2013
Ponieważ linie są zarejestrowane na terenie zamorskiego terytorium Francji, więc (ale właśnie dlatego napisałem, że nie dają głowy) mogą podlegać przepisom unijnym niezależnie od miejsca wylotu. Ale to może być bardzo cienka linia obrony :-)
Manta37 22:40 | 22.04.2013
Leciałam na dowód osobisty jak do UE wiec tam działa prawo Unijne
Edgarek 23:19 | 22.04.2013
E to spoko. Tutaj jest napisane co i jak:http://ec.europa.eu/transport/passenger-rights/en/34-neb-air.html
gdybyś miała problemy z linią (tzn. zlali Cię albo kombinowali) to należy złożyć skargę do ECK, http://konsument.gov.pl/
Wprawdzie nie mają możliwości wydawania nakazów ale ich interwencja zazwyczaj pomaga (ja już trzy razy korzystałem z ich pomocy zawsze z sukcesem /raz właśnie przy opóźnionym bagażu/)
bynio 23:26 | 22.04.2013
To można polecieć na Martynikę na dowód osobisty? 4 lata temu żądali paszportów przy wylocie Air France z Paryża. Możesz to potwierdzić? To fajna byłaby zmiana.Zbyszek
Manta37 08:22 | 23.04.2013
Nie wiem jak mam tę informację potwierdzić ale musisz uwierzyć mi na słowo:). Martynika jest traktowana jak Francja ( przy wylocie jak i na miejscu), Całe prawo francuskie (UE) przeniesione jest na Martynikę i Gwadelupę. Leciałam na dowód osobisty i to jest moje potwierdzenie:).
bynio 08:51 | 23.04.2013
Nie mam powodów, aby Ci nie wierzyć. To było nawet 5 lat temu jak leciałem na Karaiby, można było telefonować z Martyniki tak, jak z Unii Europejskiej, czyli tani roaming, jednak na Orly chcieli od nas paszporty. Widocznie zmieniło się na korzyść.Pozdrawiam Zbyszek
Manta37 08:15 | 25.04.2013
Faktycznie można dzwonić z Martyniki w cenie jak w UE , problem jednak dotyczy tego że z połączeniami jest problem. Jednego dnia możesz wysłać sms innego dnia już nie a sms dochodzący na dany numer nie potwierdza tego że za chwile możesz otrzymać połączenie telefoniczne. Nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje. POzdrawiam Zbyszku.
haga 08:25 | 23.04.2015
By nie gubić bagażu podręcznego polecam doinstalować do podróży http://duetprotag.pl/. Obudzi pikaniem, gdy nasz przedmiot (telefon, aparat, portfel itp) będzie się oddalał bez naszej wiedzy.
ilona72 13:50 | 21.01.2019
Bagaże mają to do siebie, że lubią się gubić. A czasami na lotnisku trudno się porozumieć w języku obcym i w stresie. Dlatego moim zdaniem warto się wcześniej zabezpieczyć. Wygodną opcją jest usługa Bezpieczny Bagaż. Nasz bagaż zostanie odpowiednio oznaczony - także informacją o nagrodzie ;) A to znacząco przyspieszy jego odzyskanie. Oprócz tego zawieszka zawiera unikalne ID (dzięki któremu firma identyfikuje właściciela) i namiarami na centrum obsługi, które zajmuje się całą procedurą zwrotu.
Podobne wątki podróże po świecie
Forum dyskusyjne
Aby korzystać z forum należy być zarejestrowanym użytkownikiem Globtroter.pl. Kliknij [TUTAJ], jęśli jesteś nowy.
Wypowiedzi użytkowników publikowane w Globtroter.pl są prywatnymi opiniami osób korzystających z Forum.
Globtroter.pl zastrzega, że nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii i w żaden sposób nie utożsamia się z poglądami wyrażanymi w tym miejscu.
Wszelkie wątpliwości prosimy kierować na adres: globtroter@globtroter.pl.
Redakcja Globtroter.pl zastrzega sobie prawo do moderowania i redagowania wypowiedzi na Forum bez podania przyczyn, zamieszczanie treści reklamowych jest zabronione.