Forum dyskusyjne


zagubiony bagaz

kategoria podróże po świecie

Manta37 dołączył
17.12.2011

Manta37 08:56 | 21.04.2013

Pytanie moje dotyczy "zagubionego" bagażu .

Po wylądowaniu na Martynice ( w międzyczasie międzylądowanie ) na Gwadelupie i tam "zaginęły " nam bagaże (ok 6 os ).

Linia lotnicza obiecała że dostarczy nam bagaże do miejsca noclegu , niestety musieliśmy jechać po nie sami transport taksówką w jedną stronę 60 euro ( każdy odbierał osobno)

Pytanie moje brzmi :

1. Czy mogę starać się o odszkodowanie za zwrot taksówki 120 euro?
2.Czy mogę starać się o odszkodowanie za brak bagażu przez ok 24 h?
3.Czy mogę starać się o odszkodowanie za stracony dzień który musiałam przeznaczyć na siedzenie w pokoju( bo wylądowałąm w kozakach, golfie, swetrze i kurtce:)) a później sama jechać po niego?
4.Ile czasu mam na złożenie reklamacji bo lot powrotny z Martyniki był 12 kwietnia.
Proszę o pomoc w udzieleniu informacji osoby które już starały się już o takie odszkodowanie lub mają o tym pojęcie.

Bardzo dziękuję Manta 39.


Smok-1 dołączył
09.03.2010

Smok-1 10:39 | 21.04.2013

Tu info dokładniejsze:
biznes.interia.pl/prasa/news/tyle-dostaniesz-za-zgubiony-bagaz,  1522531
, ale przejrzyj dokładnie warunki, czy regulaminy danej linii lotniczej, które zaakceptowałaś kupując bilet. Tam na pewno będziesz miała bardziej szczegółowe dane.

PS najważniejsze, że się znalazł


angiePOZ dołączył
10.04.2013

angiePOZ 00:00 | 26.04.2013

Gdzie kupiłaś ich bilet? Miałaś odcinek podróży tej dokładnie linii na bilecie wylatującym z Polski? Ma to o tyle znaczenie, że mogłaś mieć operated by Air Caraibes a bilet należał np do Air France czy z jaką tam linią wylatywałaś od nas lub z portu europejskiego. Wówczas coś za zamieszanie są odpowiedzialni Air Caraibes, odeślą Cię pewnie z reklamacją do tzw właściciela biletu, czyli linii wystawiającej... Reklamować natomiast jak szybko się da i przedstawić wszelkie zeskanowane wraz z reklamacją rachunki! Mam nadzieję, że masz. Natomiast strata dnia itd... próbować warto, ale... pozdawiam


Edgarek dołączył
16.08.2008

Edgarek 21:05 | 21.04.2013

Podstawowe pytanie to - jakimi liniami leciałaś.


Manta37 dołączył
17.12.2011

Manta37 22:00 | 21.04.2013

Linia lotnicza Air Caraibes


Edgarek dołączył
16.08.2008

Edgarek 22:27 | 21.04.2013

Głowy nie dam, ale wydaje mi się, że linie powinny podlegać tym przepisom: europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index  _pl.htm.
Niezależnie od tego, jeśli będziesz się starać to warto mieć rachunki aby wykazać ewentualne koszty (taksówka, rzeczy, które musiałaś kupić ze względu na brak bagażu, itp.)


bynio dołączył
05.09.2008

bynio 23:09 | 21.04.2013

Wszystko zależy skąd był wylot. Jeżeli z Unii Europejskiej linia podlega przepisom unijnym, wtedy możesz starać się o odszkodowanie. Tak na mój rozum i doświadczenie.
Zbyszek


Manta37 dołączył
17.12.2011

Manta37 23:27 | 21.04.2013

Dziękuję za informacje.
Czy ktoś ma informacje jaki mam termin na złozenie reklamacji?


Smok-1 dołączył
09.03.2010

Smok-1 09:01 | 22.04.2013

W tym co podesłałem był tydzień po powrocie, ale trzeba dokładnie sprawdzić ich regulamin


Edgarek dołączył
16.08.2008

Edgarek 13:39 | 22.04.2013

Ponieważ linie są zarejestrowane na terenie zamorskiego terytorium Francji, więc (ale właśnie dlatego napisałem, że nie dają głowy) mogą podlegać przepisom unijnym niezależnie od miejsca wylotu. Ale to może być bardzo cienka linia obrony :-)


Manta37 dołączył
17.12.2011

Manta37 22:40 | 22.04.2013

Leciałam na dowód osobisty jak do UE wiec tam działa prawo Unijne


Edgarek dołączył
16.08.2008

Edgarek 23:19 | 22.04.2013

E to spoko. Tutaj jest napisane co i jak:
ec.europa.eu/transport/passenger-rights/en/34-neb-air.html 

gdybyś miała problemy z linią (tzn. zlali Cię albo kombinowali) to należy złożyć skargę do ECK, konsument.gov.pl/ 
Wprawdzie nie mają możliwości wydawania nakazów ale ich interwencja zazwyczaj pomaga (ja już trzy razy korzystałem z ich pomocy zawsze z sukcesem /raz właśnie przy opóźnionym bagażu/)


bynio dołączył
05.09.2008

bynio 23:26 | 22.04.2013

To można polecieć na Martynikę na dowód osobisty? 4 lata temu żądali paszportów przy wylocie Air France z Paryża. Możesz to potwierdzić? To fajna byłaby zmiana.
Zbyszek


Manta37 dołączył
17.12.2011

Manta37 08:22 | 23.04.2013

Nie wiem jak mam tę informację potwierdzić ale musisz uwierzyć mi na słowo:). Martynika jest traktowana jak Francja ( przy wylocie jak i na miejscu), Całe prawo francuskie (UE) przeniesione jest na Martynikę i Gwadelupę. Leciałam na dowód osobisty i to jest moje potwierdzenie:).


bynio dołączył
05.09.2008

bynio 08:51 | 23.04.2013

Nie mam powodów, aby Ci nie wierzyć. To było nawet 5 lat temu jak leciałem na Karaiby, można było telefonować z Martyniki tak, jak z Unii Europejskiej, czyli tani roaming, jednak na Orly chcieli od nas paszporty. Widocznie zmieniło się na korzyść.
Pozdrawiam Zbyszek


Manta37 dołączył
17.12.2011

Manta37 08:15 | 25.04.2013

Faktycznie można dzwonić z Martyniki w cenie jak w UE , problem jednak dotyczy tego że z połączeniami jest problem. Jednego dnia możesz wysłać sms innego dnia już nie a sms dochodzący na dany numer nie potwierdza tego że za chwile możesz otrzymać połączenie telefoniczne. Nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje. POzdrawiam Zbyszku.


haga dołączył
23.04.2015

haga 08:25 | 23.04.2015

By nie gubić bagażu podręcznego polecam doinstalować do podróży duetprotag.pl/.  Obudzi pikaniem, gdy nasz przedmiot (telefon, aparat, portfel itp) będzie się oddalał bez naszej wiedzy.


makensis dołączył
26.01.2009

makensis 18:01 | 24.04.2015

Dobry żart ;)


ilona72 dołączył
28.11.2016

ilona72 13:50 | 21.01.2019

Bagaże mają to do siebie, że lubią się gubić. A czasami na lotnisku trudno się porozumieć w języku obcym i w stresie. Dlatego moim zdaniem warto się wcześniej zabezpieczyć. Wygodną opcją jest usługa Bezpieczny Bagaż. Nasz bagaż zostanie odpowiednio oznaczony - także informacją o nagrodzie ;) A to znacząco przyspieszy jego odzyskanie. Oprócz tego zawieszka zawiera unikalne ID (dzięki któremu firma identyfikuje właściciela) i namiarami na centrum obsługi, które zajmuje się całą procedurą zwrotu.



Strefa Globtrotera

Forum dyskusyjne

Aby korzystać z forum należy być zarejestrowanym użytkownikiem Globtroter.pl. Kliknij [TUTAJ], jęśli jesteś nowy.

Wypowiedzi użytkowników publikowane w Globtroter.pl są prywatnymi opiniami osób korzystających z Forum.

Globtroter.pl zastrzega, że nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii i w żaden sposób nie utożsamia się z poglądami wyrażanymi w tym miejscu.

Wszelkie wątpliwości prosimy kierować na adres: globtroter@globtroter.pl.

Redakcja Globtroter.pl zastrzega sobie prawo do moderowania i redagowania wypowiedzi na Forum bez podania przyczyn, zamieszczanie treści reklamowych jest zabronione.

Jak dodać wątek

  1. Zarejestruj się w naszym serwisie [tutaj]
  2. Zaloguj się (na każdej stronie)
  3. Utwórz nowy wątek na forum [tutaj]
X

Serwis Globtroter.pl zapisuje informacje w postaci ciasteczek (ang. cookies). Są one używane w celach reklamowych, statystycznych oraz funkcjonalnych - co pozwala dostosować serwis do potrzeb osób, które odwiedzają go wielokrotnie. Ciateczka mogą też stosować współpracujący z nami reklamodawcy. Czytaj więcej »

Akceptuję Politykę plików cookies

Wszelkie prawa zastrzeżone © 2001 - 2018 Globtroter.pl