pokaż wszystkie artykuły

Liczba wyszukanych artykułów: 11

GWATEMALA / Peten / Tikal / Tikal

liczba odsłon: 2324

Borneo85 Cywilizacja Majów zawsze działała na wyobraźnię ludzi. Jeśli fascynuje Was ich życie i tajemnice związane z cywilizacją przeczytajcie relację z podróży do Tikal.

TheTravelingTree Podróż, w którą wybraliśmy we wrześniu 2014 i która trwa po dzień dzisiejszy, była owocem wielu przemyśleń i marzeń, jakie mieliśmy w głowach, odkąd tylko pamiętamy. Marzyło nam się jechać w świat na dłużej, krótkie urlopy w pracy zaostrzały tylko nasz apetyt na więcej; chcieliśmy po prostu nauczyć się żyć w drodze. Zakasaliśmy więc rękawy i wzięliśmy się za oszczędzanie- tym łatwiejsze, że udało nam się emigrować do bogatej Szwajcarii. Wygodne życie też uzależnia, wierzcie bądź nie, jednak nasze dusze włóczęgów nie dały się zamknąć w ryzach spokojnego i poukładanego życia od pierwszego do pierwszego. Rzuciliśmy pracę, postaraliśmy się o pozwolenie na nauczanie naszego pierwszaka w drodze, spakowaliśmy trzy plecaki i polecieliśmy do Ameryki Północnej- do Meksyku.

wewnetrznawolnosc Kolejna wyprawa pod patronatem Globtrotera! Tym razem trzymamy kciuki za śmiałka, który podjął się samotnej wyprawy rowerowej autostradą panamerykańską. 15 krajów - ok 26000 km :-)

GWATEMALA / Ameryka Centralna / Antigua Guatemala / La Muy Noble y Muy Leal Ciudad de Santiago de los Caballeros de Guatemala
liczba komentarzy: 0

liczba odsłon: 3443

FlyAwayTV Jeśli zastanawiacie się czy da się podróżować nie wydając ani centa, koniecznie poczytajcie.

zdjęcia, linki

liczba odsłon: 753

gastropoda Dwa kompleksy ruin Mayów na wschód od Flores, na północ od trasy z Flores do Belize.

liczba odsłon: 662

gastropoda W Gwatemali najwięcej pozostałości po kulturze Mayów jest na obszarze obecnego stanu Peten. Większość jest porośnięta gęstą dżunglą. Stolicą stanu jest Flores leżący na wyspie na drugim co do wielkości jeziorze w Gwatemali Peten Itza. W okresie prekolumbijskim na wyspie znajdowało sie miasto Mayów Tayasal. Było to ostatnie miejsce Mayów podbite przez konkwistadorów hiszpańskich w 1697 roku. Stąd jeżdżę w różnych kierunkach zwiedzać kolejne ruiny.

liczba odsłon: 612

gastropoda W Ciudad de Guatemala udaję się do Instytutu Antropologii i Historii (IDAEH), aby zasięgnąć informacji o ruinach Mayów na terenie Gwatemali. W kolonialnym budynku zostaję skierowany do właściwego wydziału, ale tam trafiam raczej na urzędników aniżeli na archeologów. Aby cokolwiek uzyskać muszę najpierw napisać podanie. Otrzymuję listę i schematyczną mapkę wszystkich odnalezionych ruin Mayów. Nikt nie wie, które ruiny są odrestaurowane, ani jak do nich dotrzeć (mapka nie pokazuje dróg). Instytut nie ma żadnych folderów, ani zdjęć tych obiektów. Otrzymuję spis inspektoratów terenowych, gdzie powinienem uzyskać informacje, które mnie interesują. Kierownik zna z autopsji zaledwie kilka ruin.

liczba komentarzy: 3

liczba odsłon: 635

gastropoda Gwatemala to dziś kraj z najprawdopodobniej największą liczbą Mayów. Stanowią oni blisko 45 % społeczeństwa liczącego ponad 12 mln mieszkańców. Na południu Gwatemali odwiedziłem w górach dwa dawne miasta Mayów.

inf.praktczne, droga na miejsce, proga powrotna, zdjęcia

GWATEMALA / brak / Tikal / ruiny miasta Majow
liczba komentarzy: 8

liczba odsłon: 4153

tommy#1 W centralnej czesci parku, skad wyrusza sie do ruin oddalonych o jakies pol godziny marszu, jest tez niewielka ilosc miejsc do spania. Zakwaterowalismy sie w domku, ponoc ostatnim wolnym, za ok 50 $, czyli cena niezbyt wygorowana. Skladal sie z sypialni, lazienki i werandy z hamakiem. Na drzwiach wypisane byly instrukcje dotyczace godzin, w jakich dostepna bedzie ciepla woda oraz prad - poznym popoludniem przez kilka godzin oraz z rana. Na szafkach zostawiono swieczki i zapalki - niezwykle romantycznie :)

inf.praktczne, zdjęcia, linki

GWATEMALA / brak / LANQUIN / SEMUC CHAMPEY

liczba odsłon: 11145

szkot W czasie mojej obecnej podrozy z Meksyku do Argentyny "odkrylem" Gwatemale. Spedzilem tam prawie 7 tygodni, a planowalem co najwyzej miesiac. Po tygodniu spedzonyn na wyspie Caye Caulker w Belize, pojechalem prosto do granicy, ktora znow okazala sie przeszkoda pelna pulapek. Udalo mi sie ominac wiekszosc z nich, wpadlem tylko w jedna.

inf.praktczne, proga powrotna, zdjęcia

kinga_freespirit Bilet w jedną stronę, dwa plecaki, kilkaset dolarów, niewiele planów i dużo marzeń. Tyle mieliśmy ze sobą, kiedy w październiku 1998 wylądowaliśmy w Nowym Jorku. Wiedzieliśmy jedno - chcemy przejechać świat dookoła. Po 6 latach wrócili do polski, napisali książkę i...planuja znowu wyruszyć.

inf.praktczne, droga na miejsce, proga powrotna, zdjęcia, linki

Krótkie statystyki:

Liczba artykułów w bazie: 2415, Łączna liczba odwiedzin: 8744044

Najaktywniejsi Użytkownicy

Nowi użytkownicy

Nowości

05-10
ROSJA - rozmowy trochę nietypowe

Do Rosji a konkretnie do Republiki Kałmucji wybrałem się dla tulipanów. Brzmi to pewnie dość dziwnie ale są tam regiony (w Kałmucji) gdzie na przełomie kwietnia i maja na stepach kwitną dzikie tulipany. Widok podobno bajkowy, tak przynajmniej można było wywnioskować po obrazkach z netu i dlatego tam pojechałem. Niestety tamtego roku wiosna przyszła wcześniej i kiedy przyjechałem, tulipany już przekwitły.

05-06
Gruzja jest piękna! Na pewno?

Przyznaje, że tytuł relacji jest dość prowokujący. Pytanie. Ile razy rozmawiając o wakacyjnych wojażach, kiedy pada słowo Gruzja słyszycie zdanie “Gruzja jest piękna”? Jak jest naprawde wie ogromna rzesza naszych rodaków odwiedzających corocznie ten kraj. Dla mnie jest to trzeci wypad do tego kraju. Pierwszy był w roku 2014, potem w 2016 i teraz, mam więc trochę wyciągniętych wniosków, porównań i przemyśleń.

05-04
Wokół Wysp Brytyjskich - część pi...
05-03
Skiathos – przerwa na nicni...