pokaż wszystkie artykuły

Kategoria: kraj:CHILE

Liczba wyszukanych artykułów: 24

BOLIWIA / Salar de Uyuni / Wyspa Incahuasi / CHILE I BOLIWIA - SAMOTNIE I INTENSYWNIE

liczba odsłon: 579

wojt64 Dla mających w miarę dobrą kondycję. W 15 dni Chile - Santiago+Wyspa Wielkanocna+Valparaiso+Calama+San Pedro de Atacama+ Boliwia - Salar de Uyuni. Samolot+autobus+auto 4x4

inf.praktczne, droga na miejsce, proga powrotna, zdjęcia

CHILE / Patagonia /  Jezioro General Carrera- Las Cuevas de Mármol  / Marmurowa katedra
liczba komentarzy: 13

liczba odsłon: 1067

baobab-ka Jechać? Nie jechać? Daleko. Zupełnie nie po drodze. Chwila zastanowienia. Dwa kliknięcia. Dwa kolejne loty. I jeszcze jedno wypożyczone auto.

inf.praktczne, droga na miejsce, zdjęcia

URUGWAJ / Montevideo / Montevideo / Rejs przez Atlantyk

liczba odsłon: 1060

ludziepodrozuja Kiedy marzysz o czymś bardzo mocno, uważaj bo marzenie może się spełnić... Z pozoru niewinna rozmowa podczas niedzielnego spaceru zapoczątkowała przygodę naszego życia. Wydawać by się mogło, że Ameryka Południowa jest poza naszym zasięgiem...

CHILE / Antofagasta / Pedro de Valdivia / Pedro de Valdivia
liczba komentarzy: 2

liczba odsłon: 745

ludziepodrozuja Opuszczone i fascynujące miejsce na bezdrożach najsuchszej pustyni na świecie. Z dala od uczęszczanych miejsc turystycznych...

inf.praktczne, zdjęcia, linki

CHILE / Patagonia- region Magallanes / Park Narodowy Torres del Paine / Od drugiej strony
liczba komentarzy: 14

liczba odsłon: 1599

baobab-ka Słowa Norwida przyszły mi na myśl, gdy w drodze do Parku Narodowego Torres del Paine po raz pierwszy ujrzałam słynne Wieże. A potem robiło się coraz piękniej. Pogoda dopisała i szybko zapomniałam o bardzo wczesnej pobudce. Były więc ośnieżone szczyty przeglądające się w wodzie wysokogórskich jezior, ozdobiony tęczą wodospad Salto Grande, kolorowe laguny, huk obrywającego się lodowca na Cerro Paine Grande i oczywiście spektakularne Torres, obejrzane ze wszystkich stron.

inf.praktczne, droga na miejsce, zdjęcia

CHILE / Patagonia / Punta Arenas / A do domu daleko
liczba komentarzy: 11

liczba odsłon: 1593

baobab-ka „Varsovia – 14047 km”, informuje drogowskaz, umieszczony wśród wielu podobnych na tarasie widokowym Cerro w Punta Arenas. – No to mnie tym razem wywiało! I ostatnie słowo ma tu znaczenie kluczowe. Bo przez wiele najbliższych dni wiatr będzie moją codziennością. W Patagonii wieje zawsze. Są nawet znaki drogowe z sugestywnie wygiętym drzewem.

CHILE / Torres del Paine / Torres del Paine / Torres
liczba komentarzy: 5

liczba odsłon: 1376

el_gato Legendarne krajobrazy, zapierające dech w piersiach.... Wiatr będący codziennym towarzyszem... Poczytajcie o jednym z najwspanialszych miejsc do kilkudniowego trekkingu na świecie.

CHILE / Punta Arenas / Cieśnina Magellana / Zodiakiem przez cieśninę Magellana

liczba odsłon: 1109

Servus Park morski Francisco Coloane to jedno z tych oddalonych od cywilizacji miejsc, gdzie wieloryby wciąż są dzikie i ... ufne. Część z nich kręci się w tych wodach nawet w okresie godowym. Niektóre płyną aż po Wyspy Galapagos, po pokarm, młode i ... wolność.

CHILE / Patagonia / Torres del Paine / Lodowiec Grey

liczba odsłon: 2407

TheTravelingTree Mieliśmy szczęście. Patagonia była dla nas łaskawa na tyle, że mogliśmy przetrwać pięć nocy w górach pod lekkimi śpiworami . Wiatr przyjemnie ochładzał, deszcz usypiał do snu.

inf.praktczne, zdjęcia

TheTravelingTree Podróż, w którą wybraliśmy we wrześniu 2014 i która trwa po dzień dzisiejszy, była owocem wielu przemyśleń i marzeń, jakie mieliśmy w głowach, odkąd tylko pamiętamy. Marzyło nam się jechać w świat na dłużej, krótkie urlopy w pracy zaostrzały tylko nasz apetyt na więcej; chcieliśmy po prostu nauczyć się żyć w drodze. Zakasaliśmy więc rękawy i wzięliśmy się za oszczędzanie- tym łatwiejsze, że udało nam się emigrować do bogatej Szwajcarii. Wygodne życie też uzależnia, wierzcie bądź nie, jednak nasze dusze włóczęgów nie dały się zamknąć w ryzach spokojnego i poukładanego życia od pierwszego do pierwszego. Rzuciliśmy pracę, postaraliśmy się o pozwolenie na nauczanie naszego pierwszaka w drodze, spakowaliśmy trzy plecaki i polecieliśmy do Ameryki Północnej- do Meksyku.

El Buscador Już wkrótce poczytacie relacje z przygotowań do wyjazdu grupy młodych ludzi, którzy planują spełnić swoje podróżnicze marzenie :-) Miło nam objąć projekt El Buscador patronatem medialnym!

zdjęcia, mapy

CHILE / PATAGONIA / PATAGONIA / TRAVELERKA
liczba komentarzy: 2

liczba odsłon: 1262

WyCHILEoutowana Z wyjątkową sympatią podchodzimy do projektów, które są realizacją marzeń z dzieciństwa! Tym razem przedstawiamy projekt Travelerki, która w pogoni za dziecięcym marzeniem zamierza samotnie przemierzyć Chile.

POLSKA / Mazowsze / Warszawa / Logo

liczba odsłon: 3757

Trzeci Stopień Ryzyka Trzyletnia, bezgotówgowa, pieszo-autostopowa wyprawa dookoła świata.

zdjęcia, mapy, linki

wewnetrznawolnosc Kolejna wyprawa pod patronatem Globtrotera! Tym razem trzymamy kciuki za śmiałka, który podjął się samotnej wyprawy rowerowej autostradą panamerykańską. 15 krajów - ok 26000 km :-)

POLSKA / Polska / Polska / ludziepodrozuja.pl

liczba odsłon: 2290

ludziepodrozuja Podróż przez Argentynę w poszukiwaniu emigrantów i ich rodzin. Sprawdzian charakteru i umiejętności na wymagających drogach i bezdrożach Patagonii i Ziemi Ognistej.

zdjęcia, mapy, linki

POLSKA / Polska / Polska / ludziepodrozuja.pl

liczba odsłon: 2683

CHILE / Region XV / PN Lauca / Wulkany

liczba odsłon: 2230

gastropoda Park Narodowy Lauca – jest tak piękny, że warto go zobaczyć nie tylko raz.

CHILE / Atacama / Przełęcz / Paso de Jama

liczba odsłon: 2116

gastropoda Na północy, między Chile a Argentyną są dwa drogowe przejścia graniczne, oba w bezludnym obszarze Andów – to Paso de Jama (ok. 4400 m. npm) i Paso de Sico (ok. 4100 m. npm).

droga na miejsce, proga powrotna, zdjęcia

be-free Be Free - na przekór wszystkim, na przekór “zdrowemu rozsądkowi” ...zrobimy to, czego inni się boją. Udowodnimy wam, a co najważniejsze - sobie, że każdy kowalski jest wolny i że nie powinien się ograniczać tylko do marzeń. My zrealizujemy wszystkie nasze marzenia, a zaczynamy od podboju świata!

inf.praktczne, droga na miejsce, proga powrotna, zdjęcia, mapy, linki

CHILE / brak / Pustynia Atacama, okolice San Pedro de Atacama  / Gejzery El Tatio

liczba odsłon: 2417

izabella Osiem miesięcy podróżowania po krajach wysokiego ryzyka jak Wenezuela, Ekwador, Boliwia, Peru i nic.........pierwszy dzień w stolicy najbezpieczniejszego kraju Ameryki Południowej jak piszą przewodniki, Chile i........stało się.

CHILE / brak / San Pedro de Atacama  / XVII wieczny Kościół św PIotra

liczba odsłon: 1570

izabella Wreszcie po dwóch bezdomnych, autobusowych nocach docieramy do uroczej oazy na pustyni, San Pedro de Atacama.

CHILE / Pustynia Atacama / Atacama  / Kościół Sw Piotra w San Pedro de Atacama

liczba odsłon: 1490

izabella Dotarliśmy do Chile. Wydawałoby się prosta sprawa przekroczyć granicę peruwiańsko-chilijską. A jednak nie.

zdjęcia, linki

kinga_freespirit Bilet w jedną stronę, dwa plecaki, kilkaset dolarów, niewiele planów i dużo marzeń. Tyle mieliśmy ze sobą, kiedy w październiku 1998 wylądowaliśmy w Nowym Jorku. Wiedzieliśmy jedno - chcemy przejechać świat dookoła. Po 6 latach wrócili do polski, napisali książkę i...planuja znowu wyruszyć.

inf.praktczne, droga na miejsce, proga powrotna, zdjęcia, linki

PERU / Kanion Colca / Kanion Colca / Kanion Colca

liczba odsłon: 6884

bialeka Inkaskie Imperium Słońca, rozciągające się niegdyś pomiędzy obecnym północnym Ekwadorem, a środkowym Chile, połączone było siecią dróg liczącą sobie 24 tys. kilometrów. Najważniejszą z nich, a zarazem najpiękniejszą i najlepiej do naszych czasów zachowaną, była Capac Ngan, Droga Królewska.

Wiodła ona przez blisko 5 tys. kilometrów pomiędzy andyjskimi szczytami, dolinami i płaskowyżami; brzegami świętych jezior i szlakiem starych miast – fortec. Ślady tej drogi, wyznaczają szlak naszej wędrówce. Przemierzymy ją od jej najdalszych północnych skrajów w okolicach ekwadorskiego Quito, aż po chilijskie Santiago. Na naszej trasie trafimy do inkaskich stolic – Cusco i Vilcabamby, pod indiańskie strzechy, nad brzegi jeziora Titicaca. Przejedziemy „amerykański Tybet”, czyli płaskowyż Altiplano i zahaczymy o argentyńską stronę najwyższych gór kontynentu. Podróż zaś, po ponad trzech miesiącach, zakończymy w mieście tanga – Santiago.

W czasie wędrówki powtórzymy również wyczyn sprzed ponad 20 lat, kiedy to Polacy jako pierwsi na świecie spłynęli Kanion Rio Colca, uważany wówczas za najgłębszy na Ziemi, obecnie zaś zdeklasowany wyłącznie przez tybetański kanion Cangpo.

Rower stwarza doskonałą możliwość bezpośredniego „dotknięcia” tych miejsc, kontaktu z ludźmi, poznania ich kultury i sposobu życia, będąc zarazem sprawdzianem naszych sił w tych surowych warunkach. Dzięki temu sposobowi podróżowania mamy możliwość spojrzenia prosto w oczy kondorowi, fotograficznego zapolowania na lamy, nauczenia się języków keczua i ajmara, i uczestniczenia w codziennym życiu potomków Dzieci Słońca.